Gå til innhold

Hvordan installere Win10 til nykjøpt SSD


Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Jeg har akkurat bestilt meg en ssd, men lurer på hvordan jeg skal installere Windows 10 på den. Jeg lastet ned gratis versjonen av Windows 10 til min HDD når det kom ut, men når jeg får ny SSD, har jeg ingen programvare å laste det ned ifra. Så lurer derfor på hvordan jeg får Windows 10 på SSD'en. :)

 

Mvh Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat bestilt meg en ssd, men lurer på hvordan jeg skal installere Windows 10 på den. Jeg lastet ned gratis versjonen av Windows 10 til min HDD når det kom ut, men når jeg får ny SSD, har jeg ingen programvare å laste det ned ifra. Så lurer derfor på hvordan jeg får Windows 10 på SSD'en.

 

Hvis du med "gratis versjonen av Windows 10" mener den gratis oppgraderingen til Windows 10 fra Windows 7/8.1 som Microsoft tilbød (og fortsatt tilbyr, uoffisielt), så kommer det jo an på hva du har gjort med denne oppgraderingen.

 

Har du installert den på den PC'en du har nå, dvs. kjører du nå Windows 10 på en PC med en HDD?

 

I så fall kan du bruke MiniTool Partition Wizard (- nevnt ovenfor av Zim -) til å migrere fra HDD til SSD: https://www.partitionwizard.com/help/migrate-os-to-ssd-hd.html

 

Hvis SSD har mindre kapasitet enn HDD, så må du løse dette problemet ved å flytte data fra HDD til ... et annet sted.

Eller du kan velge "B" i Step 3 i beskrivelsen jeg linket til over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...