Gå til innhold

Her er Microsofts nye 16 år gamle sjefer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe morsomt når man er 16 år kan man ikke ha kredittkort i norge, hvordan skal man da betale lunsj med kontanter? Man kan ikke starte firma hvis man er under 18 år, hvordan går det da med økomomien?

Hva med ledermøter og gjøre bestemmelser som kan gi microsoft dårlig omdømme?

 

Heldigvis for 1 dag, tror det ville endet konkurs hvis det varet lengere.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Hehe morsomt når man er 16 år kan man ikke ha kredittkort i norge, hvordan skal man da betale lunsj med kontanter? Man kan ikke starte firma hvis man er under 18 år, hvordan går det da med økomomien?

Hva med ledermøter og gjøre bestemmelser som kan gi microsoft dårlig omdømme?

 

Heldigvis for 1 dag, tror det ville endet konkurs hvis det varet lengere.

 

Det går an å kjøpe lunsj med debitkort, rakettforsker.

Lenke til kommentar

Hehe morsomt når man er 16 år kan man ikke ha kredittkort i norge, hvordan skal man da betale lunsj med kontanter? Man kan ikke starte firma hvis man er under 18 år, hvordan går det da med økomomien?

Hva med ledermøter og gjøre bestemmelser som kan gi microsoft dårlig omdømme?

 

Heldigvis for 1 dag, tror det ville endet konkurs hvis det varet lengere.

 

Som nevnt, kan du ha debitkort før du er 18, ellers kan du betale med kontanter ja. Bedrifter kan også dekke lunsj via trekk i lønn, så det er ikke noe problem.

 

Litt usikker, hvor står det at en må være 18 før en kan starte bedrift?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men så komme vel problemet det er visse regler for folk under 18 år i jobb, f.eks redusert arbeidstid og slikt.

Så er vel det også regler på utdannelse, for meg med mindre det er opplæring virker det å gi folk ledeansvar som lite seriøst, vertfall i store bedrifter, hadde selv sett det som en fornærmelse å ha en 16 år gammel leder over meg.

 

Generielt er det slik man må være 18 år for de meste i dag, ellers har man ingen ansvar, da man ikke er voksen.

Siden hvem bortsett fra barneværnet kan straffe noen hvis man gjør noe galt?

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Men så komme vel problemet det er visse regler for folk under 18 år i jobb, f.eks redusert arbeidstid og slikt.

Så er vel det også regler på utdannelse, for meg med mindre det er opplæring virker det å gi folk ledeansvar som lite seriøst, vertfall i store bedrifter, hadde selv sett det som en fornærmelse å ha en 16 år gammel leder over meg.

 

Generielt er det slik man må være 18 år for de meste i dag, ellers har man ingen ansvar, da man ikke er voksen.

Siden hvem bortsett fra barneværnet kan straffe noen hvis man gjør noe galt?

 

Dette er en "leder for en dag"-greie. Du kunne ikke begynt å tenke litt _før_ du skriver snart?

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Men seriøst hvorfor selv om det er for 1 dag, så skal man først få opplæring burde man få det på god måte.

Er jo tullete man bare skal sitte på sidelinjen som det nesten blir, operasjon dagsverk blir jo på samme måte, man jobber til inntekt for barn i fattige land.

 

Neste gang du skal skrive en kommentar til en artikkel, gjør deg selv og alle andre en tjeneste: Spør deg selv: "Har jeg forstått hva artikkelen dreier seg om?" "Har jeg noe fornuftig å komme med?"

 

Hvis svaret er nei på ett eller begge disse spørsmålene, da lar du være å kommentere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...