Gå til innhold

TEST: HP Omen Sequencer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 1300 kr for ei tastefjøl en fornuftig pris? :hmm: Når jeg leste overskriften forventet jeg rundt 500 kr.

Spørs jo heilt kva type tastatur ein faktisk skal ha. Du kan få eit godt tastatur til 500 spenn med membranbrytarar eller billige mekaniske, men skal du ha skikkeleg mekanisk tastatur med alt av utstyr, så må ein ofte opp mellom 1500-2000. Den einaste direkte konkurrenten til dette tastaturet med same optisk-mekaniske brytar kostar 2200 kroner. Som med alt anna så er det ulike prisklassar for ulike klassar av kvalitet.

 

Elles er dette det desidert billigaste tastaturet med så mykje utstyr som me har testa så langt. Skal ein ha det same som her med dedikerte makro/medietastar, passthrough, fletta kabel, rullehjul for volum osv + handleddstøtte er vel Corsair K95 det mest populære valet, som ein må punge ut 2000 kroner for.

Endret av iR' BR34K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er 1300 kr for ei tastefjøl en fornuftig pris? :hmm: Når jeg leste overskriften forventet jeg rundt 500 kr.

Spørs jo heilt kva type tastatur ein faktisk skal ha. Du kan få eit godt tastatur til 500 spenn med membranbrytarar eller billige mekaniske, men skal du ha skikkeleg mekanisk tastatur med alt av utstyr, så må ein ofte opp mellom 1500-2000. Den einaste direkte konkurrenten til dette tastaturet med same optisk-mekaniske brytar kostar 2200 kroner. Som med alt anna så er det ulike prisklassar for ulike klassar av kvalitet.

 

Elles er dette det desidert billigaste tastaturet med så mykje utstyr som me har testa så langt. Skal ein ha det same som her med dedikerte makro/medietastar, passthrough, fletta kabel, rullehjul for volum osv + handleddstøtte er vel Corsair K95 det mest populære valet, som ein må punge ut 2000 kroner for.

Vel.. Jeg kjøpte Logitech G910 for 990,-. Der har du alt du lister opp bortsett fra passthrough og "superfancye" nye brytere (hvem bruker passthrough uansett?).

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk mer opptatt av at produkter skal være billige i stedet for bra.

 

Tastatur og mus av god kvalitet er viktig for opplevelsen ved bruk av ei datamaskin.

 

Et tastatur kan vanskelig være for dyrt hvis opplevelse og holdbarhet holder følge med kostnaden.

 

Handler om hva man faktisk får for pengene.

Nesten ingenting for veldig mye høres ikke attraktivt ut i mine ører.

Lenke til kommentar

 

 

Er 1300 kr for ei tastefjøl en fornuftig pris? :hmm: Når jeg leste overskriften forventet jeg rundt 500 kr.

Spørs jo heilt kva type tastatur ein faktisk skal ha. Du kan få eit godt tastatur til 500 spenn med membranbrytarar eller billige mekaniske, men skal du ha skikkeleg mekanisk tastatur med alt av utstyr, så må ein ofte opp mellom 1500-2000. Den einaste direkte konkurrenten til dette tastaturet med same optisk-mekaniske brytar kostar 2200 kroner. Som med alt anna så er det ulike prisklassar for ulike klassar av kvalitet.

 

Elles er dette det desidert billigaste tastaturet med så mykje utstyr som me har testa så langt. Skal ein ha det same som her med dedikerte makro/medietastar, passthrough, fletta kabel, rullehjul for volum osv + handleddstøtte er vel Corsair K95 det mest populære valet, som ein må punge ut 2000 kroner for.

Vel.. Jeg kjøpte Logitech G910 for 990,-. Der har du alt du lister opp bortsett fra passthrough og "superfancye" nye brytere (hvem bruker passthrough uansett?).

Joda, eg ser poenget, men no er vel G910 nesten to år gamalt. Det lanserte til ein nypris på 2100 kroner. Når me skriv omtale, så vil me jo basere oss på nyprisen, i og med at dette nettopp kom ut. Det er godt mogleg at Sequencer kjem på sal på Black Friday til under tusenlappen, for den saks skuld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...