Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør mor og far på en lørdagskveld?


Anbefalte innlegg

Uff, blir dere ikke deprimerte? Eller er det verdt det, med magien og kjærligheten man har til barna etc.?

Verre at ungen innimellom går i fullstendig klikkemodus. Sover ikke på natta. Virker å glemme hvordan hun prater. Griner hele dagen. Alt er feil. Da er det lett å gå dypt.

 

Jeg merker mye at vi ikke har familie i Bergen. Hadde jeg gjort dette om igjen hadde vi flytta først. Nå er det plutselig veldig ork å gjøre det. Og risikofylt økonomisk på kort sikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har unger setter du jævlig stor pris på å bare sitte i ro uten at noen skriker eller prøver å rive ned huset uansett hva som går på skjermen.

Merker at mine krav til hva jeg anser som underholdende har gått kraftig nedover siden jeg fikk barn. 

 

Jeg som deg håper på litt mer frihet når ungen blir eldre og mer selvstendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi spiller mye kort* etter pjokken har sovna, gjerne samtidig som nrk1 står på i bakgrunnen. (stor fan av stjernekamp og side om side).

 

 

* spiller mest Open face chinese pineapple poker, med eget excel-skjempa for poeng. Best av ti runder for ett poeng, og førstemann til 6 poeng vinner serien.

 

Ser også en del dokumentarer, (får tyn fordi jeg sitter og kommenterer hele tiden) og vanlige serier på netflix o.l.

 

 

Edit: fikk Red Dead Redemption 2 til PS4 i bursdagsgave nylig, så nå blir jeg nok ikke mulig å prate til på noen uker.. :)

Endret av Minus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Det er ofte en nedtur. Hadde det jo mye kjekkere før når en kunne gjøre som en ville. Helg er jo ikke helg lenger. Det er samme rutinene hver dag uansett hvilken dag det er og når på året. Men for min del er ungene små, så man håper på forbedring ettersom de blir mer selvstendige :)

 

Håper bare dama klarer å finne seg selv igjen når den tid kommer :o

 

Jeg gleder meg jo som en unge til barna blir store nok til å lære dungeons & Dragons... Da regner jeg med at det blir kjempegøy! Men med min flaks blir vel begge ungene fotballstjerner og jeg blir stående i regnet og fake på meg entusiasme :p

 

I mitt tilfelle kom dama seg veldig! Tok litt tid da, vi har fått 3 unger ila 6 år så det har gått slag i slag. Da minstemann ble litt over 1,5 år begynte dama å trene igjen og være mer sosial. Tok også frem tidligere interesser :) 

 

Nå skjer det ofte ting på ettermiddag/kveldene med oss ila uken, og helg kan være veldig varierende. Vi er heldig og har barnepass lett tilgjengelig. Å ha familie i nær omkrets er uvurderlig når man har småbarn i hus.

 

På rolige kvelder etter barna har lagt seg så drar jeg ofte frem et eller annet Playstation 1/4-spill, eller noe på PC eller Switch. Alternativt TV-serie/film. Prøver å komme ut av huset 1-2 ganger ila en uke for å være sosial. Hun pleier å høre på musikk og sitte med mobilen, eller se en TV-serie. Av og til er hun ute av huset for å besøke venninner eller trene/gå tur. 

 

Syns vi har en god ordning på ting :) Fantastisk deilig når barna blir mer og mer selvstendig. Vår eldste på 6 år ordner seg selv for det meste.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I mitt tilfelle kom dama seg veldig! Tok litt tid da, vi har fått 3 unger ila 6 år så det har gått slag i slag. Da minstemann ble litt over 1,5 år begynte dama å trene igjen og være mer sosial. Tok også frem tidligere interesser :)

 

Nå skjer det ofte ting på ettermiddag/kveldene med oss ila uken, og helg kan være veldig varierende. Vi er heldig og har barnepass lett tilgjengelig. Å ha familie i nær omkrets er uvurderlig når man har småbarn i hus.

 

På rolige kvelder etter barna har lagt seg så drar jeg ofte frem et eller annet Playstation 1/4-spill, eller noe på PC eller Switch. Alternativt TV-serie/film. Prøver å komme ut av huset 1-2 ganger ila en uke for å være sosial. Hun pleier å høre på musikk og sitte med mobilen, eller se en TV-serie. Av og til er hun ute av huset for å besøke venninner eller trene/gå tur.

 

Syns vi har en god ordning på ting :) Fantastisk deilig når barna blir mer og mer selvstendig. Vår eldste på 6 år ordner seg selv for det meste.

Så det er håp altså ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...