Gå til innhold

[Løst] Teknisk hjelp (Jack input) - Ibanez GRX70


Ast9400

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte meg en brukt el-gitar for noen få uker siden, og fant ut at mutteren ved jack input satt veldig løst og skulle stramme den... (Noe eg ikke skulle gjort) Da forsvant all lyd i jack inputen. Viste seg at ledningen var slitt i to. Vi har prøvd å lodde ledningen i lag, men fortsatt ingen lyd. Vi har også sjekket at det er strøm i jack input, og batteri, noe det er. Så dette virker veldig rart siden eg ikkje får lyd i forsterker, eller pc. Har prøvd å skrudd på alle volum knapper, men fortsatt ingen lykke. Noen som har noe formening om det er ledningen som må byttes, loddingen som er dårlig, osv? Setter stor pris på svar da eg er heeelt ny på el-gitar, og fikk bare spilt 2 uker før den tok kvelden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil trolig hjelpe litt på om du klarer å ta ett bilde å laste opp, så vi kan se loddingen og hva som er gjort :)

 

Ellers så blir jeg litt forvirret med setningen at det er strøm i jack input og batteri?

 

Siden du nevner jack input er det altså forsterkeren til gitaren som er problem med, ikke selve gitaren du omtaler i topic?

 

Eller mener du egentlig Jack Output? Altså Jackutgangen på gitaren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...