Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt med på UFC229, jeg må si at det har vært veldig intressant å følge utviklingen til Khabib i fra et religiøst ståsted. Han er altså en stoisk muslim, fra en ussel fjellbygd i Dagestan. Han ble testet av Conor McGregor, som er ond. Som kristen var jeg intressert i å se hvordan en muslim ville klare seg mot noe sånt.

 

Det har vært mye frem og tilbake. Conor McGregor kastet en tralle på bussen til Khabib. Det var også en pressekonferanse. Egentlig trenger jeg ikke å forklare så mye, alle vet hva en ertekrok er for noe, Conor McGregor er en ond ertekrok.

 

Khabib som muslim er svak, fordi Islam mangler Jesus. De mangler dette eksempelet på tilgivelse. Jeg kunne se i oppløpet til kampen at Conor McGregor kastet ondskapens frø etter Khabib. Dere må derfor ikke glemme at det var Khabib som næret dette hatet og raseriet i sitt eget hjerte. Den kristne løsningen er å overkomme det, tilgi det og elske sine fiender. Dette er et eksempel på hva som kan skje når en viker i fra den veien.

 

Khabib gikk en god kamp, men han sloss fylt med følelser. Han ble konvertert i fra en stoisk religiøs mann til å bli en slave til sin egen djevel, spist av sin egen orm. Han vant faktisk kampen med sinne og hatet sitt. Etter han hadde vunnet kunne han ha tatt pengene, han kunne fått tittelen sin, men han valgte å hoppe ut av buret og angripe tilskuere.

 

Situasjonen i dag er at Khabib har en tittel som ikke er sin egen, den er i Nevada Athletic Commisions hender, de har konfiskert veska hans, med alle pengene i. Han ble rundlurt av djevelen. Conor McGregor sitter nå å koser seg med whisky mens han venter på å få tittelen sin tilbake. Khabib er fortsatt emosjonell og gjør bare ting verre med å dumme seg ut på twitter.

 

1. Dette er ikke en merkelapp-krig(hvit, russisk, kristen, muslim osv.), de er en observasjon av hva som vinner av det gode og onde. Kampen er tilgivelse vs hat, kjærlighet vs raseri, ærlighet vs sannhet.

 

2. Mangelen av Jesus sitt eksempel i andre religioner er en diger tabbe. Jøder og muslimer er det synd i. De mangler en forståelse og dette gjør at de lider.

 

3. Dette har også vist hvorfor menn må være menn. Khabib ble til en kvinnne, han ble emosjonell og hysterisk. Dette er hvordan kvinner kan oppføre seg når de tar vare på barn, barn er jo tross alt veldig skjøre. Men tydeligvis er Khabib sin far, hjemland og religion like skjørt som et barn.

 

 

Det er på tide å slutte å tulle, bære sitt kors. Islam er sikkert litt gøyt rollespill til tider, kle seg ut som Muhammed og ha en pose over hodet på kvinner, det kan være litt morsomt. Men når djevelen faktisk er på ferde, så må du bruke det som virker og det er kristendom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er alle abrahamittiske religioner. Same shit different wrapping. Komisk når den ene religion/religiøse person snakker dritt om den/de andre når de i bunn og grunn er samme dritten.

 

Har du i det hele tatt lest teksten? Det er jo langt i fra det samme, det er to motstridende verdier. Å hate, husker dem som har gjort deg galt og mana opp sinne på dem VERSUS å tilgi, glemme dem som har gjort deg vondt og ønske dem bedre tider.

 

Disse to kan du ikke gjøre samtidig. Det skjønner du vell. Det er da du blir testet på om du faktisk står for det du sier når du peker fingern i været og priser herren. Når du må ta sånne valg.

Endret av Fasiten
Lenke til kommentar

Les innlegget ditt, så forstår du nok. 

 

jeg har skrevet innlegget mitt og er veldig fornøyd med det, så her må du påpeke hva det er du mener om du faktisk har noe å komme med.

 

 

Man kan ikke snu det andre kinnet til i kampsport. De må jo ha en grunn til å denge løs på hverandre.

 

Det er en kampSPORT. De har nok av grunner, det er en hobby de liker, de er flinke, de får betalt, spillet er sånn osv. Jeg skjønner egentlig ikke budskapet ditt. Eneste jeg hører er "Jeg er ikke klar for å tro på tilgivelse".

 

 

Spar oss og trykk jesus opp der sola skinner når du plukker bær.

 

Du er jo helt blåst!

 

 

Blir oppriktig provosert av sånn svada du kommer med!

 

Men unnskyld meg, er det ikke rart for deg, i og med at du heter Krizz, at du er emosjonell og hysterisk som en kvinne?

 

Hvorfor er du så provosert av Jesus? dette er jo det mest sympatiske mennesket som noen sinne har kommet ut av midt-østen.

Endret av Fasiten
Lenke til kommentar

jeg har skrevet innlegget mitt og er veldig fornøyd med det, så her må du påpeke hva det er du mener om du faktisk har noe å komme med.

 

 

Ok:

 

 

Jeg har fulgt med på UFC229, jeg må si at det har vært veldig intressant å følge utviklingen til Khabib i fra et religiøst ståsted. Han er altså en stoisk muslim, fra en ussel fjellbygd i Dagestan. Han ble testet av Conor McGregor, som er ond. Som kristen var jeg intressert i å se hvordan en muslim ville klare seg mot noe sånt.

 

Det har vært mye frem og tilbake. Conor McGregor kastet en tralle på bussen til Khabib. Det var også en pressekonferanse. Egentlig trenger jeg ikke å forklare så mye, alle vet hva en ertekrok er for noe, Conor McGregor er en ond ertekrok.

 

Khabib som muslim er svak, fordi Islam mangler Jesus. De mangler dette eksempelet på tilgivelse. Jeg kunne se i oppløpet til kampen at Conor McGregor kastet ondskapens frø etter Khabib. Dere må derfor ikke glemme at det var Khabib som næret dette hatet og raseriet i sitt eget hjerte. Den kristne løsningen er å overkomme det, tilgi det og elske sine fiender. Dette er et eksempel på hva som kan skje når en viker i fra den veien.

 

Khabib gikk en god kamp, men han sloss fylt med følelser. Han ble konvertert i fra en stoisk religiøs mann til å bli en slave til sin egen djevel, spist av sin egen orm. Han vant faktisk kampen med sinne og hatet sitt. Etter han hadde vunnet kunne han ha tatt pengene, han kunne fått tittelen sin, men han valgte å hoppe ut av buret og angripe tilskuere.

 

Situasjonen i dag er at Khabib har en tittel som ikke er sin egen, den er i Nevada Athletic Commisions hender, de har konfiskert veska hans, med alle pengene i. Han ble rundlurt av djevelen. Conor McGregor sitter nå å koser seg med whisky mens han venter på å få tittelen sin tilbake. Khabib er fortsatt emosjonell og gjør bare ting verre med å dumme seg ut på twitter.

 

1. Dette er ikke en merkelapp-krig(hvit, russisk, kristen, muslim osv.), de er en observasjon av hva som vinner av det gode og onde. Kampen er tilgivelse vs hat, kjærlighet vs raseri, ærlighet vs sannhet.

 

2. Mangelen av Jesus sitt eksempel i andre religioner er en diger tabbe. Jøder og muslimer er det synd i. De mangler en forståelse og dette gjør at de lider.

 

3. Dette har også vist hvorfor menn må være menn. Khabib ble til en kvinnne, han ble emosjonell og hysterisk. Dette er hvordan kvinner kan oppføre seg når de tar vare på barn, barn er jo tross alt veldig skjøre. Men tydeligvis er Khabib sin far, hjemland og religion like skjørt som et barn.

 

 

Det er på tide å slutte å tulle, bære sitt kors. Islam er sikkert litt gøyt rollespill til tider, kle seg ut som Muhammed og ha en pose over hodet på kvinner, det kan være litt morsomt. Men når djevelen faktisk er på ferde, så må du bruke det som virker og det er kristendom.

 

Nå har jeg forklart. Du forstår nok ikke problemet, men kanskje en dag vill du forstå hvor sjukt det her er. Søk hjelp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Det er en kampSPORT. De har nok av grunner, det er en hobby de liker, de er flinke, de får betalt, spillet er sånn osv. Jeg skjønner egentlig ikke budskapet ditt. Eneste jeg hører er "Jeg er ikke klar for å tro på tilgivelse".

Så de skal gå løs på hverandre fordi de er så gode venner? Dette er sirkus og ikke S&M. De får mer betalt dersom de lager litt drama før kampen. Dette handler ikke om tilgivelse, men noe enda større; penger.

Lenke til kommentar

Ok:

 

 

Nå har jeg forklart. Du forstår nok ikke problemet, men kanskje en dag vill du forstå hvor sjukt det her er. Søk hjelp.

Selvfølgelig forstår jeg ikke dette. Du har bare uthevet noen deler av teksten. Vi er to forskjellige folk. Du må bruke ord, du må skrive hva det er du mener. Det virker som at du bare er emosjonel og ikke har meninger.

Lenke til kommentar

Jeg kan utbrodere dette Salvesen har uthevet i sitt innlegg. Han har en emosjonell hysterisk reaksjon på dette. Mulig jeg kan hjelpe han til hektene.

 

1.

 

"Ussel dagestansk landsby" Dette er bare en helt uskyldig observasjon. Jeg har sett dokumentar om Khabib, han deler et hus med hele familien. Det er dårlig teknologi, huset er gammelt, lav standard. Det er veldig usselt der. Kanskje det har noe med religionen å gjøre, en kan bare gjette, men religion er noe som former samfunnet. Når jeg ser land formet av Islam så er dette plasser hvor jeg ikke vil være på. USA sin Donald Trump ville kalt det for shithole.

 

2.

 

"Conor McGregor er ond" og "Conor McGregor er en ertekrok". Trenger jeg virkelig å linke til videoer her? Fyren skbeller ut motstanderene sine, han har null respekt. Dette er en åndelig krig, det handler om rett og galt. Conor gjorde noe galt. Han bruker djevelens verktøy. Han kan være ateist, kalle seg ateist, men ut i fra det han gjør så tjener han hatet, sinnet og løgnene. Da er du djevelens slave. Det er hva som definerer en satanist.

 

3.

 

"Muslimer og jøder er svake" fordi de mangler Jesus. De er en tredelt Gud. Den broderlige Messias lærer deg tilgivelse, den himmelske far lærer deg kjærlighet og den gellige pnd lærer deg å tale sant. De mangler et anker for tilgivelse, de er lette å konvertere til ondskapen, fordi uten tilgivelse samler hjertet opp hat.

 

4.

 

"Khabib ble en kvinne" fordi han ble feminin. Han blir styrt av følelser og tar nå veldig dumme valg på grunn av dette. Et typisk eksempel på hvordsn det går når du glemmer Jesus. Å hate djevelen er å elske djevelen, fordi du blir lik dem du hater. Om du tilgir dem så slipper du opp og blir lik Jesus. Se nå hva som skjer med Khabib, han er ikke en mann lengre. Han sitter i Dagestan med en tittel som en kommisjon bestemmer om han får beholde, han har fått konfiskert pengene sine. Han har ikke lønn til trenerne sine. Hadde han trodd at tilgivelse, kjærlighet og sannhet ville fungert bedre, så ville han hatt alt nå. Men han valgte å tro på hat, raseri og løgn. Det vi ser er en mann bli spist av sin egen orm. Han lever som slave for sin egen djevel. Og det er en gjenspeiling av alle med et liv uten Jesus.

 

Jeg ser på måten enkelte som poster er lik Khabib. Jeg anbefaler dere å plukke opp nye testamentet, Richard Dawkins er ikke då værst, men "You don't bring a science to a spiritual fight".

Lenke til kommentar

Forstår du ikke selv at du er hjernevasket og dømmer alle andre relgioner enn din egen?

 

Istede for å prise en fyr som er skrevet om i en bok fylt av løgn, så kan du jo heller sette deg din egen mening om universets opphav og vår eksistens.

 

Søk deg opp kunnskap om ayahuasaca, reis til peru og ta noen runder med dette. Se hvordan du ser på kristendommen og jesus etter en slik oppvåkning.

 

Før dette kan du sannelig ikke uttale deg som spiritualitet, for da er du langt fra tørr nok bak ørene for å ha en mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forstår du ikke selv at du er hjernevasket og dømmer alle andre relgioner enn din egen?

 

Istede for å prise en fyr som er skrevet om i en bok fylt av løgn, så kan du jo heller sette deg din egen mening om universets opphav og vår eksistens.

 

Søk deg opp kunnskap om ayahuasaca, reis til peru og ta noen runder med dette. Se hvordan du ser på kristendommen og jesus etter en slik oppvåkning.

 

Før dette kan du sannelig ikke uttale deg som spiritualitet, for da er du langt fra tørr nok bak ørene for å ha en mening.

 

Jeg har ingen egen norsk kristendom. Alle har en personlig tro. At du i det hele tatt kan stille dette spørsmålet får meg til å tro at det er du som er hjernevasket, med en hjerne som bare regurgiterer argumenter fra Dawkins og Hitchens på youtube.

 

Bibelen har noen historier som ikke er så ålreite, særlig i gamle testamentet. Men dette er jo hva jødene har skrevet ned. Jesus sier selv at han valgte å komme til Jødene, fordi de var verst, han ønsket å omvende flest mulig syndere. Videre så har jeg basert meg på den norske kristendommen fra 90-tallet, du kan ikke klage på den norske protestantiske kristendommen fra 90-tallet. Det er jo fullstendig foredling av det beste fra bibelen. Og jeg holder vitenskap og religion adskilt, min kamp er en spirituell kamp, når jeg sier at jeg er opptatt av rett og galt i forhold til religion mener jeg egentlig ondt vs godt.

 

Det er mange kirker som har ayahuasca sermonier. Alle som kjenner til menighetsmiljøene vet om dem. Jeg har vært i kontakt med dem i Amsterdam. Det er norske kristne som reiser ned dit for å være med på disse seremoniene. Noe jeg gjerne blir med på selv.

 

Men ingen MÅ ha en hallusinasjonstrip på DMT for å uttale seg om hva som er godt og ondt, det er ikke så vanskelig skjønner du.

 

Uansett så gjør alle noe som er ondt til tider, alle blir utsatt for ondskap, ikke bare fra andre mennesker, men rett og slett i fra tilfeldigheter og sykdom. Så tilgivelse er viktig for å leve, de som har Jesus har et sterkt forbilde som hjelper dem å tilgi. Folk som stakkars Khabib, sammen med veldig mange muslimer, har ikke tilgivelse og blir syk av alt hatet de ikke greier å gi slipp på. Noen velger til og med å sprenge seg selv i luften eller bli sånn der bleiehode for is.

Endret av Fasiten
Lenke til kommentar

Dette må være i topp 10 av de mest absurde innleggene jeg har lest på dette forumet og det sier litt.

Måtte sjekke opp hvem det var snakk om. Så vidt jeg forstår er det altså snakk om kampsport og denne Khabib ble sur og angrep noen i etterkant av en kamp (ikke uvanlig i sport generelt at noen utøvere oppfører seg dårlig).

Ut fra dette begynner du altså å bable i vei om Islam og Jesus og kvinner.

 

Morsomt at ditt innlegg er fylt av følelsesbasert snakk om ondskap og personangrep som "ond ertekrok" mens du samtidig kritiserer kvinner og denne Khabib for å være emosjonelle.

 

Også utrolig morsomt at det å være aggressiv og voldelig blir sett på som tegn på at man er kvinne. Det må vel egentlig da være flere menn som er kvinner enn kvinner som er kvinner.

 

Egentlig minner ditt innlegg om en tidligere tråd på dette forumet kalt "I kristne kretser med hemmelig agenda" der Budeia hadde helt absurde definisjoner på hva kvinner og menn er, og tydeligvis trodde at de fleste kvinner egentlig er kjønnsreverserte menn.

Denne tråden er like absurd.

Lenke til kommentar

Dette må være i topp 10 av de mest absurde innleggene jeg har lest på dette forumet og det sier litt.

Måtte sjekke opp hvem det var snakk om. Så vidt jeg forstår er det altså snakk om kampsport og denne Khabib ble sur og angrep noen i etterkant av en kamp (ikke uvanlig i sport generelt at noen utøvere oppfører seg dårlig).

Ut fra dette begynner du altså å bable i vei om Islam og Jesus og kvinner.

 

Morsomt at ditt innlegg er fylt av følelsesbasert snakk om ondskap og personangrep som "ond ertekrok" mens du samtidig kritiserer kvinner og denne Khabib for å være emosjonelle.

 

Også utrolig morsomt at det å være aggressiv og voldelig blir sett på som tegn på at man er kvinne. Det må vel egentlig da være flere menn som er kvinner enn kvinner som er kvinner.

 

Egentlig minner ditt innlegg om en tidligere tråd på dette forumet kalt "I kristne kretser med hemmelig agenda" der Budeia hadde helt absurde definisjoner på hva kvinner og menn er, og tydeligvis trodde at de fleste kvinner egentlig er kjønnsreverserte menn.

Denne tråden er like absurd.

 

Kjære barn, jeg tilgir deg for å si sånne onde ting. Dette har du ingen kontroll over og jeg er fortsatt glad i deg.

 

Jeg har alldeles ikke bablet i vei, det er en logisk rekkefølge i mine resonnementer du kan finne om du leser dem skikkelig. Jeg kan gjerne gjenta dem for deg, men da vil jeg at du forstår at dette er en anerkjennelse av at du ikke var i stand til å finne dem selv. Jeg ser meg nødt til å irettesette deg i forhold til de usannhetene du sprer rundt deg i innlegget ditt.

 

Først vil jeg konfrontere deg med en ting: Bare fordi at folk kan oppføre seg dårlig, til den grad at det omtrent er statistisk uungåelig, rettferdiggjør ikke handlinger som faller inn under kategorien umoralsk. Det er derimot veldig moralsk å irettesette slike.

 

Dette bringer meg til din kritikk over såkalte "personangrep", hvor du ut i fra mitt skjønn har hengt deg opp i at jeg omtaler Connor McGregor som en ond ertekrok. Connor McGregor kastet blant annet en trillevogn i bussen til Khabib, som førte til at en fighter fikk glass i øyet og mistet sin kamp UFC, det er ondskap. Han er videns kjent for å skjelle ut og fornærme sine motstandere, det er å være en ertekrok. Det er ikke noe personangrep å ærlig påpeke fakta.

 

Jeg kritiserer IKKE kvinner for å være emosjonelle. Jeg tenker dette er en atferd vi ønsker i en som skal forsørge barn. Kvinner må være over-emosjonelle, fordi barn er veldig skjøre og må passes ekstra nøye på. En må reagerer på en baby som gråter. Dette er hjelpeløse nyrk som er helt avhengig av konstant oppvartning. Men at en mann oppfører seg slik er trist.

 

Det du kanskje ikke tenker over er hva Khabib har gjort med seg selv, gjennom å la seg styre av sine følelser. Pengesekken hans, to millioner dollar, er anholdt i USA av Nevada sin idrettskommisjon. De har også makten til å utestenge Khabib i ett år, hvilket vil føre til at hans mestertittel blir tatt bort og gitt til Tony Ferguson. På grunn av at han ikke har fått pengene sine, har heller ikke apparatet rundt Khabib, med fysioterapaut, leger og trenere, fått betalt.

 

Dette er på grunn av at han oppførte seg som en emosjonell gærn kvinne, han overreagerte, bare på grunn av noen ord Connor McGregor hadde sagt. Derfor var jeg også nødt til å kort nevne i en setning at jeg vet at McGregor også er en jævel. Det heter balansert raportering. Tenkte du noen gang over det?

 

Videre er jo dette en inngang til å snakke om problemet rundt å ikke kunne tilgi, som kunne løst dette problemet. Og da er det slik at hele kristendommen baserer seg på en dyp forståelse av Jesus sitt offer, dermed også en klokketro på at det meste er småtteri som lett kan tilgis. Hva Khabib måtte oppleve av hån fra sin motstander blekner jo i sammenligning med hva Jesus måtte oppleve av timesvis med tortur, som uskyldig, og tilga da alle med sitt siste åndedrag på korset.

 

Men dette er en historie som er strippet bort i fra humanismen, i fra islam, i fra jødedommen. Dette er den kristne troen. Og da er det veldig tydelig at de andre mangler noe helt fundamentalt. Og vi har nå sett på Khabib hvordan sånne folk møter veggen. Fordi McGregor sådde frø av hat i hjertet til Khabib, men det var Khabib sin manglende evne til å heve seg over og tilgi, som næret det og lot det vokse til han ble besatt.

Lenke til kommentar

Det du skriver gir fortsatt ingen mening, og nå går jeg ikke en gang inn på Islam og Jesus aspektet av innlegget ditt.

På hvilken måte er hans aggressive reaksjon en kvinnelig egenskap og hvordan ville slik aggressiv oppførsel være lurt når man tar vare på barn?

 

En liten titt på verden viser at menn er minst like emosjonelle og aggressive som kvinner.

Bare slå på nyhetene en dag. Da vil du høre om saker som sjalusidrap, konflikter, religiøse følelsesbaserte terrorangrep og lignende som menn står for like mye som kvinner.

Sett på sportsnyhetene og du vil se menn som hyler og skriker på tribunen i større grad enn kvinner gjør på en fødestue.

Denne påstanden om at det å bli aggressiv i forbindelse med sport er eksempel på en kvinnelig egenskap er absurd.

Du kan spare deg for å kalle meg kjære barn forresten. Jeg er ikke noe barn.

Lenke til kommentar

Det er en ekstrem sport og tidligere så jeg mye på UFC, trente også noe selv.

Men jeg følte den aggresiviteten ble liggende, og det ført til mye negativt, spesielt ved inntak av alkohol.

Så nå holder jeg meg unna ufc og kampsport.

 

Salme 11:5  Jehova gransker både den rettferdige og den onde.+

Han hater* den som elsker vold.+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...