Gå til innhold

Ønsker litt råd ang. innkjøp av 55" TV - 50% Gaming 50% Netflix


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har da bestemt meg for å kjøpe TV for første gang siden 2003, så har behov for litt hjelp da jeg ikke er helt oppdatert på denne fronten. :)

 

Ønsker en 55" da sofa er ganske nærme TV-bord og kommer i hovedsak til å brukes sammen med vanlig PS4 (spill og streaming) og kanskje Xbox one X etterhvert.

 

Har sett på Samsung NU8000-serien, og lurer på om det er noen vesentlig forskjell på NU8055, NU8045, NU8075 og til slutt NU8005. Prismessig er det ganske stor variasjon, og på Samsungs hjemmeside er det knapt noen forskjell ut fra det jeg ser. Ser rtings.com skriver at 8000 serien er bra for spill.

 

Har også vurdert Sony XF90 - ser ut som den har veldig bra bilde, men den er kanskje ikke like bra til gaming som 8000-serien.

 

Kan ikke ha Oled da jeg er alt for uforsikting med å sette ting på pause over lengre tid.

 

Prismessig ser jeg for meg noe rett rundt kr. 10 000, men har sett ut TV'er dyrere enn dette da jeg tenker vente på eventuelle tilbud/black friday/cyber monday.

 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dårlig erfaring med Sony sine tver siste årene pga høy input lag.
Over 30ms er no no,bør være ned mot 20ms eller lavere IMO
Min 4 år gamle Samsung ligger på ca 36ms og det merkes godt i online skytespill.....ikke bra,hadde jeg vært ivrig gamer som spiller nesten daglig så hadde jeg bytta tv for lenge siden.
Testa Samsung Q9FN nylig og den var megabra til spilling......Xbox One X på 4k skjerm med HDR=Love :)  (og lav input lag)

Lenke til kommentar

Hei. Et tips er at du bør sjekket ut utvalget til Philips også. Har vært borti både Samsung, Sony osv. men de siste årene har valget falt på Philips. Fantastiske skjermer!

 

55" i prisklassen du nevner er denne verdt å sjekke ut:

 

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4714787

Takk for tipset. Er den TVen bra til online skytespill?

 

 

Har dårlig erfaring med Sony sine tver siste årene pga høy input lag.

Over 30ms er no no,bør være ned mot 20ms eller lavere IMO

Min 4 år gamle Samsung ligger på ca 36ms og det merkes godt i online skytespill.....ikke bra,hadde jeg vært ivrig gamer som spiller nesten daglig så hadde jeg bytta tv for lenge siden.

Testa Samsung Q9FN nylig og den var megabra til spilling......Xbox One X på 4k skjerm med HDR=Love :) (og lav input lag)

Q9FN ser noe dyr ut i forhold til hva jeg hadde tenkt meg denne gangen.

Ser NU8000 modellene skal ha lav input lag, som virker bra.

 

Komplett har tilbud på denne:

https://www.komplett.no/product/998809/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/samsung-55-uhd-smart-tv-ue55nu8045

 

Løp og kjøp? :p

Endret av Aggex
Lenke til kommentar

Fikk svar fra Samsung angående forskjellen på de ulike NU8k modellene, om noen skulle en gang være interessert:

 

 

 

Takk for at du kontaktet Samsung Support.

Ja du, det er ikke så stor forskjell på disse rent tekniskt.

8075 og 8045 er samme tv, Men 8075 salgs bare hos noen forhandlere som kan ha tilbud i samband med at de salger denne. Så det er samme tv.

Forskjell mellom 8005 og 8045 er også veldig liten, det er viss differanse i design og 8045 har litt bedre lys.

I annet fall er dette også samme modell.

Den har samme HDMI-versjon og rent teknisk så sitter det samme mainboard og skjerm på disse apparater, det er samme motor for bilde og. Så det er ikke noen större differanse mellom dem.

På 8005 og de andre så eer det ulike stativ og litt bedre lys i 8045 og 8075.

Men i stort sett samme tv.



Med vennlig hilsen / With kind regards

Jim

Samsung Support
Endret av Aggex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...