Gå til innhold

Microsoft kjøper visstnok opp Obsidian


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, vi får se om obsidian har noe oppi hodet eller ikke. Jeg kan spå fremtiden om de blir kjøpt opp. Microsoft tvinger de til å lage spill som ikke er typisk obsidian, og de får ikke lage noe crpg som poe igjen. Til slutt lager obsidian et dårlig spill med microsoft sine veiledninger for hva som er kult for kidsa, og ender opp med å bli nedstengt uten rett på noen av ipene som de tidligere eide.

 

Jeg vet jeg har sett nok studioer blitt rævkjørt etter oppkjøp, og microsoft har ikke peiling på gaming lengre. Har de noen visjon rundt gaming nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det har ikke vært noe hemmelighet at Obsedian har slitt økonomisk de siste 10 årene, og selv på deres siste spill, PoE 2, brukte de folkefinansiering. Da er det ikke rart at man sier ja til Microsoft, og sikrer studiet og arbeidsplassene i all overskuelige fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst bra at det blir låst til micro iq store. Jobber du for micro iq eller????

Kan glemme og kjøpe spillene dems fra gog(drm fri) til og med glemme steam. Og kun ha muligheten til og skaffe spillene dems via den elendige microsoft store som må være laget av inkompetente idioter skjer ikke igjen. var dum nok til og kjøpe gears of war 4 men aldri et spill til fra det herkeopplegget der.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det gode nyheter at en konsollprodusent kjøper opp en utvikler?

 

Ja, spillene vil fortsatt komme til Windows, men sikkert kun til Windows Store.

 

Det har vært et stort manko på unike eksklusive spill på Xbox i lang tid i forhold til deres største konkurrent PlayStation. For dem som kun spiller på Xbox så vil oppkjøp av flere spill studioer bety at dem får flere spill å glede seg til. Og som jeg nevner så er det beste med det for dem av oss som ikke liker eksklusivitet at spillene som kommer utifra Microsoft sine egne studioer at spillene vil mest trolig finne veien til PC også. Og da gjerne med PlayAnywhere og at alle er "gratis" inkludert med GamePass.

 

Så ingen taper på noe egentlig. Utenom muligens noen spill som ellers ville kommet til PS4 som nå da vil "kun" komme ut til Xbox og Windows.

 

Nå har jeg brukt Windows Store i snart et år og ja det burde vært bedre oversikt i selve butikken. Men personlig har jeg ikke hatt noe problem ved å installere spill, oppdatere dem eller å spille dem. Så jeg ser ikke helt problemet ved at spill havner på Windows Store egentlig. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det har vært et stort manko på unike eksklusive spill på Xbox i lang tid i forhold til deres største konkurrent PlayStation. For dem som kun spiller på Xbox så vil oppkjøp av flere spill studioer bety at dem får flere spill å glede seg til. Og som jeg nevner så er det beste med det for dem av oss som ikke liker eksklusivitet at spillene som kommer utifra Microsoft sine egne studioer at spillene vil mest trolig finne veien til PC også. Og da gjerne med PlayAnywhere og at alle er "gratis" inkludert med GamePass.

 

Så ingen taper på noe egentlig. Utenom muligens noen spill som ellers ville kommet til PS4 som nå da vil "kun" komme ut til Xbox og Windows.

 

Nå har jeg brukt Windows Store i snart et år og ja det burde vært bedre oversikt i selve butikken. Men personlig har jeg ikke hatt noe problem ved å installere spill, oppdatere dem eller å spille dem. Så jeg ser ikke helt problemet ved at spill havner på Windows Store egentlig.

Det skader oss som liker å spille på Linux da.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...