Gå til innhold

Chili eller Komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett er et helt ok selskap å være kunde hos. De er som Telenor burde ha vært. God dekning, greie priser, god kundeservice, én app som forteller deg akkurat det du trenger. Bruker Telenor dekning.

 

Chili mobil er kompletts nærmeste rival, bare i Telias nett. Appen deres er dog umoden, men bærer preg av bedring siden juli. Jeg har gått fra komplett til chili nå :)

 

*Edit*

 

Chili mobil fremstår som noe mer manuell å bruke. Man må ringe inn for å aktivere samtale venter. Men fra 15 oktober kommer 4G tale og wifi tale til alle. Har det aktivert manuelt nå og det fungerer så bra som det lar seg gjøre på en iPhone.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Begge to er helt OK. Spørs hva er viktig for deg.

Jeg var kunde hos komplett og byttet til chili pga. at jeg hadde lyst å prøve fri data. Telenor (komplett) har jo litt bedre hastighet i området, men Telia (chili) er også ikke verst. Jeg er fornøyd med chili. Kommer kanskje til å vurdere på nytt hvis andre operatører følger med fri data eller minst større datamengder til gode priser.

Lenke til kommentar

Da jeg var kunde hos ChiliMobil med "Fri Bruk" fra slutten av mai til uti august så opplevde jeg tjenesten som velfungerende, Det negative var at man ikke kunne gjøre noe som helst selv via Minside/app'en og måtte kontakte kundeservice for å aktivere samtale venter o.l. Faktura var korrekt men de sendte en ekstra faktura etter oppsigelsen min men jeg sendte bare epost til kundeservice og de svarte samme dag at den var kreditert og kunnes sees bort i fra. De var ganske håpløse på responsen like etter lanseringen av "Fri bruk" men det virket senere som om at de har kommet seg på svartidene og begynt å få på plass tjenester som 4G Tale/Wifi Tale og forbedret MinSide noe.

 

Er i dag kunde hos Komplett Mobil på hovednummeret mitt som jeg hovedsakelig bruker til ringing og meldinger, og de har fungert helt topp med en god app og "Min side" og greie priser. Og ikke minst EU+ som er topp nå som jeg skal oppholde meg noen uker i USA nå i oktober og kan bruke mobilen som om jeg var hjemme. 

 

Jeg går nok tilbake til ChiliMobil på datasim'en til vinteren etter å ha utnyttet prøvekjøp á 99 kr mnd hos OneCall og Ice de kommende månedene.

Lenke til kommentar

Har du forbruk over 12 GB, lønner det seg å være chili mobil kunde. Sett i rene kroner og øre ut fra din bank konto. Personlig er jeg glad for å ikke måtte tenke på kvote lenger nå så lenge jeg er i Norge. Bare siden fredag har jeg brukt 2.5 GB. Kjørte tur og kid i baksetet så på nrk super i baksetet på eget nettbrett. Mitt bruksmønster er uansett så langt vekk fra 1000, at jeg ikke ser problemet med hotspot-nekt som Chili mobil ønsker å overholde. Er akkurat likt hos komplett, bare med maks 30 GB kvote til 555,-/mnd...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at dette vil variere fra sted til sted, men for meg er Telias nett helt ubrukelig. Hjelper ikke med fri data, eller hva som helst annet av tjenester, når jeg ikke har dekning der jeg er.

 

I følge tester og andres erfaring skal ikke forskjellen være stor, men jeg har aldri vært fornøyd med Netcom/Telia når det kommer til dekning, og jeg har prøvd flere ganger helt siden midten av 90-tallet, senest forrige uke.

 

Har nettopp skiftet tilbake til Komplett. 

Lenke til kommentar

Hadde blitt rundt 6GB tenker jeg, men frister veldig med chili sitt "fri data”. Deilig å slippe å tenke på hvor mye data man har igjen. Selv om det er veldig over kill.

Jeg ville ikke gått for fri hos Chili data hvis jeg vanligvis brukte såpass mye under det man får til samme pris hos andre. Da ville jeg heller satt en varsel på bruk hvis jeg mot formodning skulle gå over kvoten. Velg heller et billigere abonnement da.

 

Penger spart er penger tjent!

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at dette vil variere fra sted til sted, men for meg er Telias nett helt ubrukelig. Hjelper ikke med fri data, eller hva som helst annet av tjenester, når jeg ikke har dekning der jeg er.

 

I følge tester og andres erfaring skal ikke forskjellen være stor, men jeg har aldri vært fornøyd med Netcom/Telia når det kommer til dekning, og jeg har prøvd flere ganger helt siden midten av 90-tallet, senest forrige uke.

 

Har nettopp skiftet tilbake til Komplett. 

Du må huske på at det ikke finnes noen tester som sjekker hele norge 100%, i begge områdene jeg befinner meg er det langt bedre telia dekning enn Telenor, men i mesteparten av midtnorge er det Telenor som har best dekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...