Gå til innhold

Ny reklame i toppen av siden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reklame er en ting, riktig plassering en annen. Her inne har man brukere som liker alt fra data til diskusjoner rundt religion etc. Må da gå ann å feste reklamen til de forskjellige kategoriene her på siden om ikke annet. Altså at man får reklame om regnskapssystemer når man klikker seg inn på økonomi og data relatert i data kategorier.

 

Plasseringen bør heller ikke irritere. Det virker mot sin hensikt. Ikke særlig smart markedsføring. Dessuten er selve annonsen veldig lite innbydende.

 

Så dette er bomskudd fra både fiken og dem som har plassert reklamen. For min del føler jeg dette er en desperat jakt på penger for diskusjon.no.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Innloggede brukere har nå i flere år sluppet unna reklame i forumet, derfor forstår jeg at det blir uvant at det nå dukker opp reklame. 

 

Det har blitt meldt inn behov om at det trengs flere reklamegivende visninger i forumet. I og med at ca. 50% av visningene kommer fra innloggede brukere er dette derfor et ganske betydelig antall visninger.

 

Antallet visninger i spesifikke forumdeler og kategorier er dessverre heller ikke høyt nok til at det lønner seg å bruke ressurser på å selge målrettede kampanjer mot de enkelte forumdelene. 

 

Vi kommer til å evaluere dette etterhvert og tilbakemeldinger fra dere er viktige, men enn så lenge vil det fortsette å være slik. 

 

Ser det kan være plagsomt at siden hopper. Kommer derfor til å sette en minimumshøyde på reklamen i toppen, slik at hvis det ikke leveres noe reklame, så vil høyden på siden likevel forbli den samme, uten noe hopp.

 

Forumet er en tjeneste som koster penger å drifte, som de fleste andre nettsider, vi ser derfor på dette som en av metodene vi kan bruke til å generere noe mer inntekt på kort sikt. På lang sikt kan det tenkes at det finnes bedre finansieringsløsninger.

Lenke til kommentar

Innloggede brukere har nå i flere år sluppet unna reklame i forumet, derfor forstår jeg at det blir uvant at det nå dukker opp reklame. 

 

Det har blitt meldt inn behov om at det trengs flere reklamegivende visninger i forumet. I og med at ca. 50% av visningene kommer fra innloggede brukere er dette derfor et ganske betydelig antall visninger.

 

Jeg har ingen problemer med reklame på siden generelt - forstår veldig godt behovet og bruker heller ingen form for adblocker (dvs jeg har en for youtube men den funker ikke lenger i alle fall).

 

Mitt problem er med denne spesifikke reklameløsningen da den er fryktelig irriterende.

 

For det først så synes jeg den er altfor stor med tanke på at den skyver resten av siden nedover - skal den ligge toppen så bør den max være halvparten så stor som den er i dag synes jeg.

 

Det største problemet er dog at den av og til er der og av og til ikke - så lenge den legges øverst, så påvirker den jo hele resten av siden og det blir veldig merkbart at brukeropplevelsen ikke er uniform fra side til side. At man aldri vet hvilke layout man har å forholde seg til fra klikk til klikk blir fort både slitsomt og irriterende.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Er takknemlig for at det har vært kjørt reklamefritt såpass lenge, og innser at det er nødvendig med funding. Nå er det relativt snille annonser som nesten ser redaksjonelle ut og som ikke er bråkete, så de får fram budskapet til de som måtte være intressert uten å plage vettet av andre. Synes dette er bra jobba.

Lenke til kommentar
Antallet visninger i spesifikke forumdeler og kategorier er dessverre heller ikke høyt nok til at det lønner seg å bruke ressurser på å selge målrettede kampanjer mot de enkelte forumdelene. 

 

Dere tenker feil og gammeldags når det gjelder reklame på nett. Poenget må vel være og få såkalte "leads" av annonsene? Hvor stor er sjansen for at en data interessert på data delen i forumet klikker på en kosmetikk reklame? 

 

Poenget er vel at noen skal klikke på disse reklamene?

 

Så må dere i tillegg ta høyde for medlemmer her inne som forlater eller besøker forumet sjeldnere grunnet all reklamen, noe som igjen fører til mindre trafikk etc. 

 

Tiden hvor man bombarderte brukere med alskens reklame er forbi. Nå er det målrettet reklame som gjelder og det burde ikke være vanskelig med tanke på all informasjonen dere besitter av medlemmer her inne. Bare husk GDPR og opplysningsplikten rundt dette.

 

Et alternativ her som feks. detailersclub.no har gjort og tilby VIP medlemsskap for en gitt sum i året. VIP medlemmer får feks. se et reklamefritt forum samt at man får noen VIP valg. Man kan også ingå avtaler med nettbutikker rundt om om en fast rabatt hvis VIP medlemsskap kan fremvises av bruker feks. 

 

En årlig sum på feks. 400 kroner tjener man fort inn uansett hvis man bruker avtalen.

 

Det finnes mange gode måter og få inntekter på kontra og spy ut med reklame. Personlig kunne jeg godt tenkt meg å betale for et helt reklamefritt forum samt en rabattavtale hos tredjepart. Jeg gjør det allerede på Youtube.

 

Til slutt må jeg også si at det må settes krav til et snev av kvalitet på annonsene. Sort tekst på hvit bakgrunn og en blå knapp er så lite interresant og i øyenfallende at jeg nesten blir provosert. 

 

Denne reklamen her er så elendig at det i beste fall minner meg om spam.

 

post-30214-0-06427000-1538998144_thumb.jpg

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ja, det der er simpleste form for reklame. Blir bare spydd ut uten mål og mening. 

I tillegg ser ikke annonsene ut og dem har ikke engang prøvd og skape engasjement med designet av annonsene. Dem klinte til med en blå knapp, men det er vel det... 

 

Må da være noen ansatte/frivillige/entusiaster som jobber i Norges største forum som kan gjøre det bedre enn å lime inn en adsense kode fra google?

 

Jeg er i utgangspunktet ikke i mot reklame men jeg vil se reklame som mer eller mindre treffer meg og som det faktisk frister å klikke på. 

 

Jeg forstår dog (tror jeg) at dette er en såkalt dynamisk annonse fra Google som ingen har designet, men det forandrer ikke det faktum at det ser lite tiltrekkende ut.

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Annonsene i mobilversjon er nå større enn skjermen min. Må scrolle for å se hele reklamen...

 

Hva med reklamer i samme størrelse som korte innlegg som ligger i trådene ala reddit?

 

Eg vil heller ha den i toppen som alltid er på same stad og ikkje kan forvekslast med innhald enn reklame midt i ein tråd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mobilversonen er helt skakkjørt

 

Ett bilde per innlegg fra mobilen... Dette bildet er om man krysser ut annonsen.

 

Og dette er når man skal svare på ting...

 

Greit med reklame, men dette blir for dumt. Kan heller sende noen småkroninger i mnd.

post-96473-410844_thumb.jpg

post-96473-217693_thumb.jpg

post-96473-435672_thumb.jpg

Endret av Uderzo
Flettet flere innlegg
Lenke til kommentar

Dette er noe av det simpleste reklamestuntet jeg har sett på lenge. Hadde det vært en liten personlig blogg hadde jeg nesten forstått det, men dette er kanskje Norges største forum og da kan man kreve litt mer enn dette mener jeg. 

 

I tillegg til at reklamen fremstår som vannvittig kjedelig og lite inbydende å klikke på så er det også skrivefeil i reklamen. 

 

Storebrand har en reklame nederst på siden som er av et helt annen kaliber. Men disse automatiske google reklamene er i beste fall uhyre kjedelige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Innloggede brukere har nå i flere år sluppet unna reklame i forumet, derfor forstår jeg at det blir uvant at det nå dukker opp reklame. 

 

Tror du missforstår litt her. De fleste som surfer rundt på nett i dag (altså nesten alle) er vant med reklame. Det vil si at reklame ikke er like "spennende" i dag som for 20 år siden. Vi forbrukere har blitt mer bevisste og det har også de fleste som driver med dette skjønt og dermed begynt å målrette reklamen til riktig kundegruppe for å ikke betale for klikk som uansett ikke fører til engasjement. Det blir bom for begge parter.

 

Det er nettopp det som skjer på denne siden nå. Så det er ikke det at det er uvant med reklame som er problemet, men måten den blir vist og hvordan den engasjerer. Dette blir rett og slett for dårlig til å være Norges største forum.

 

 

 

Det har blitt meldt inn behov om at det trengs flere reklamegivende visninger i forumet. I og med at ca. 50% av visningene kommer fra innloggede brukere er dette derfor et ganske betydelig antall visninger.

 

 

Det er ikke et behov for antall visninger som ønskes, men antall engasjerte klikk på reklamene som igjen gir salg etc. Man betaler jo ikke for antall visninger. I så tillfelle må man jo være riv ruskende gal som annonsør. 
 
 
Antallet visninger i spesifikke forumdeler og kategorier er dessverre heller ikke høyt nok til at det lønner seg å bruke ressurser på å selge målrettede kampanjer mot de enkelte forumdelene. 
 
Igjen.. du snakker om visninger. Det er ikke antall visninger som er problemet, men antall klikk og engasjement.
 
 
Vi kommer til å evaluere dette etterhvert og tilbakemeldinger fra dere er viktige, men enn så lenge vil det fortsette å være slik. 
 
Jeg mener dere bør ansette, leie inn og eller snakke med noen som er gode på dette. Dette virker det som om dere ikke har peiling på i det hele tatt. 
 
 
Ser det kan være plagsomt at siden hopper. Kommer derfor til å sette en minimumshøyde på reklamen i toppen, slik at hvis det ikke leveres noe reklame, så vil høyden på siden likevel forbli den samme, uten noe hopp.
 
Ja, dette føyer seg bare inn i rekken med argumenter for å ikke levere reklame på den måten. Man skaper ikke klikk og salg ved å irritere brukerne eller kundemassen.
 
 
Forumet er en tjeneste som koster penger å drifte, som de fleste andre nettsider, vi ser derfor på dette som en av metodene vi kan bruke til å generere noe mer inntekt på kort sikt. På lang sikt kan det tenkes at det finnes bedre finansieringsløsninger.

 

 

Jeg har full forståelse av at det koster tid og penger å drive et forum som dette. Men jeg antar at dere er et av Norges største forum og at dere besitter en god del informasjon om brukerne. Alder, kjønn, interessefelt etc. 

 

Jeg kan ikke levende forestille meg at det ikke er penger å hente ved å selge annonseplasser til store norske nettbutikker etc. Men de som ønsker å annonsere her vil ikke betale for antall visninger. De vil betale for engasjement etter klikk. altså såkalt CTA (Call to action). Altså prosentvis av antall klikk i forhold til visninger. Jo høyere prosentall jo generelt sett mer målrettet og riktig er reklamen plassert. 

 

Diskusjon.no har vært med i gamet i mange år nå og jeg mener dere ligger langt etter når det kommer til dette. Dette er virkelig noe dere bør sette dere inn i med det samme.

 

Det er ingen seriøse annonsører som ønsker å betale for visninger i dag. Det ER en grunn til at man med veldig stor sannsynlighet ikke finner reklame om sminke i MC blader, eller reklame fra regnskapssystemer på toys'r'us. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er noe av det simpleste reklamestuntet jeg har sett på lenge. Hadde det vært en liten personlig blogg hadde jeg nesten forstått det, men dette er kanskje Norges største forum og da kan man kreve litt mer enn dette mener jeg. 

 

I tillegg til at reklamen fremstår som vannvittig kjedelig og lite inbydende å klikke på så er det også skrivefeil i reklamen. 

 

Storebrand har en reklame nederst på siden som er av et helt annen kaliber. Men disse automatiske google reklamene er i beste fall uhyre kjedelige.

 

Støttes.

 

Det er nå over 2 uker siden jeg startet denne tråden og jeg var egentlig rimelig sikker på at det hele var en tabbe som ville bli fikset rimelig snart.

 

Jeg har, som tidligere nevnt, ingenting imot reklame her - men dette amatørmessige opplegget er fullstendig absurd. Vi snakker en av Norges største debattsider og de kjører fremdeles på med samme annonser som vist i startinnlegget.

 

Etter to uker så er jeg ikke så mye provosert over at jeg får slike reklamer som jeg føler det er flaut å være debattant på en side som tydeligvis ikke har større respekt for seg selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...