Gå til innhold

Er det for mye å be om eller bruker fastfood leverandører levere oppi etasjene?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid bodd i første etasje så har aldri måttet forholde meg til dette, men jeg lurer på å bestille takeout og få den levert. Men jeg lurer på om fastfood restauranter leverer i høyden eller om jeg må gå ned i første etasje for å ta imot. Jeg orker ikke gå ned. Er det noen som vet om det er noen skrevne eller uskrevne regler på dette, skikk og bruk f.eks.?

 

Da jeg fikk en pakke fra posten på døren for litt siden måtte jeg gå ned og ta imot.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, Så det er greit om de dævver i en heisulykke liksom.

Alle heiser må sjekkes og godkjennes da. Så om det ikke er klister med at heisen er sikkerhetskontrollert så kan du faktisk gå til eier av bygning og si han må fikse eller rapportere. Det er ikke lov å ha potensielt usikre heiser i drift i Norge.

Lenke til kommentar

Praksisen varierer nok frå leverandør til leverandør, samt frå utkøyrer til utkøyrer.

 

Sjølv meiner eg at heile hensikta med å bestille mat på døra er å få maten heilt fram til inngangsdøra di. I alle fall der ein har porttelefon og heis til å kunne sleppe opp pizzabudet frå eiga leiligheit.

 

Kva som er å rekne å få maten fram til døra meiner eg også avhenger litt av kvar ein bur.

 

Dersom du bur sentrumsnært og bestiller mat frå sjappa rett over gata for deg, men du må likevel røyse deg frå sofaen, skifte ut av pysjen, ta på deg utesko (og jakke på den kalde årstida) for å gå ut på gata for å ta imot maten du har bestilt, så ser eg eigentleg ikkje poenget med å betale ekstra for levering i det heile tatt. Då kunne du like gjerne ha gått 20 meter til og spart deg både tid og pengar.

Og tilsvarande, dersom du bur grisgrent til på eit lite småbruk 5 mil frå nærmaste gatekjøkken, så er det kanskje akseptabelt at du møter budet på gårdsplassen for å få maten din.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...