Gå til innhold

SNIKTITT: HP Spectre Folio – Det var viktig å finne riktig ku


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange gode design-idéer her.

Å ha 5,5 (?) cm i underkant av skjerm forbeholdt ramme er ikke en av dem.

Hvis det var noen designelementer fra tidlig 90-tall som absolutt måtte på plass så var ikke dette det jeg ønsket meg gjensyn med.

 

i vanlig bruk føles Spectre Folio like god ut som HPs øvrige Spectre-maskiner, med godt tastatur

Nå må vi ikke glemme hva som faktisk utgjør et godt tastatur. Øvrige Spectre-maskiner har ikke gode tastatur, men så er det man får gjevnt over veldig dårlige tastatur hos alle. Hvis man først ikke har ytelsen, så betyr det å kunne skrive en hel del.

 

Håper HP legger i like mye innsats i å bli kvitt Windows og rammene neste gang.

 

Edit: Håpefull blir man jo når 16:10 formatet åpenbart ikke er foreldet. Så kanskje man kan putte inn noe annet enn en 16:9 skjerm i det ved neste korsvei.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange gode design-idéer her.

Å ha 5,5 (?) cm i underkant av skjerm forbeholdt ramme er ikke en av dem.

Hvis det var noen designelementer fra tidlig 90-tall som absolutt måtte på plass så var ikke dette det jeg ønsket meg gjensyn med.

Helt enig! Grunnen til rammen er der er fordi at HP har valgt å gå for en litt heftigere enn vanlig høytalerløsning over tastaturet. Jeg ser ikke vitsen med å ofre så mye plass til høytalere. Skal man mye video på en laptop så er hodetelefoner uansett å anbefale. Jeg har en yoga 720 med en høytaler på undersiden og det fungerer helt greit. Ikke noe voldsom lyd å skryte av, men holder til å se youtube og gjerne dårlige tv-serier. Skal jeg se en film eller noe litt bra er det mye bedre å plugge inn noen in-ear hodetelefoner.

 

Alternativt så kunne de gått for en 16:10 skjerm som også hadde redusert rammen betraktlig. Problemet er vel gjerne at prisen hadde økt en del da det ikke produseres på langt nær like mange 16:10 paneler som 16:9.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig! Grunnen til rammen er der er fordi at HP har valgt å gå for en litt heftigere enn vanlig høytalerløsning over tastaturet. Jeg ser ikke vitsen med å ofre så mye plass til høytalere. Skal man mye video på en laptop så er hodetelefoner uansett å anbefale. Jeg har en yoga 720 med en høytaler på undersiden og det fungerer helt greit. Ikke noe voldsom lyd å skryte av, men holder til å se youtube og gjerne dårlige tv-serier. Skal jeg se en film eller noe litt bra er det mye bedre å plugge inn noen in-ear hodetelefoner.

 

Alternativt så kunne de gått for en 16:10 skjerm som også hadde redusert rammen betraktlig. Problemet er vel gjerne at prisen hadde økt en del da det ikke produseres på langt nær like mange 16:10 paneler som 16:9.

Helt enig! Grunnen til rammen er der er fordi at HP har valgt å gå for en litt heftigere enn vanlig høytalerløsning over tastaturet. Jeg ser ikke vitsen med å ofre så mye plass til høytalere. Skal man mye video på en laptop så er hodetelefoner uansett å anbefale. Jeg har en yoga 720 med en høytaler på undersiden og det fungerer helt greit. Ikke noe voldsom lyd å skryte av, men holder til å se youtube og gjerne dårlige tv-serier. Skal jeg se en film eller noe litt bra er det mye bedre å plugge inn noen in-ear hodetelefoner.

 

Alternativt så kunne de gått for en 16:10 skjerm som også hadde redusert rammen betraktlig. Problemet er vel gjerne at prisen hadde økt en del da det ikke produseres på langt nær like mange 16:10 paneler som 16:9.

Høytalerløsningen er såvidt jeg kan se ikke i skjermen.

Slik jeg forstår det er høytalerne over hovedkortet, så smalner det hele inn og man egentlig bare har tastatur og vandring før man kommer til pekeplaten. Batteriet er i skjermen?

 

Man får en horneffekt når den er foldet, hvilket er litt spenstig.

 

Hadde vært mer interessant med en løsning for å montere mobiltelefon på siden og bruke som ekstra skjerm. Integrasjon med kamera betyr at man ikke trenger å bruke skjermplass på å bygge det inn.

Vet ikke hvor bra integrasjonen er på Windows dog.

Lenke til kommentar

Mange gode design-idéer her.

Å ha 5,5 (?) cm i underkant av skjerm forbeholdt ramme er ikke en av dem.

Hvis det var noen designelementer fra tidlig 90-tall som absolutt måtte på plass så var ikke dette det jeg ønsket meg gjensyn med.

 

 

i vanlig bruk føles Spectre Folio like god ut som HPs øvrige Spectre-maskiner, med godt tastatur

Nå må vi ikke glemme hva som faktisk utgjør et godt tastatur. Øvrige Spectre-maskiner har ikke gode tastatur, men så er det man får gjevnt over veldig dårlige tastatur hos alle. Hvis man først ikke har ytelsen, så betyr det å kunne skrive en hel del.

 

Håper HP legger i like mye innsats i å bli kvitt Windows og rammene neste gang.

 

Edit: Håpefull blir man jo når 16:10 formatet åpenbart ikke er foreldet. Så kanskje man kan putte inn noe annet enn en 16:9 skjerm i det ved neste korsvei.

Hvorfor kvitt med Windows? Og til fordel for hva?

Lenke til kommentar

Hvorfor kvitt med Windows? Og til fordel for hva?

Fordi jeg ikke vil ha et usikkert system som spionerer på og overstyrer meg, som jeg ikke har råderett over.

 

Alle de lukkede systemene, Windows, macOS,taper markedsandeler i skrivebordssammenheng.

Til nettbrett taper iOS terreng til Android, og Windows er så så godt som borte.

 

På mobil er windows og blackberryOS borte, selv om kanskje ren Android ikke er der enda i skrivebordsforstand, så blir det stadig mer utbredt.

Det koster dog veldig lite å prøve når man først har laget maskinen.

 

ChromeOS ville vært midt i blinken her, og elementaryOS ville passet glimrende til det de prøver å tilby.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...