Gå til innhold

Prøvekjøp, verving og andre velkomsttilbud


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg tenkte å forsøke lage en tråd med de beste "velkomsttilbudene".

Her er de jeg husker i farten:

 

  • ICE og Onecall, kr. 99,- for to mnd. prøvekjøp. Tror man bare kan bruke dette en gang pr. mobilnummer. Hos Onecall koster det kr. 199 om man ønsker nytt nummer. Dette er gratis hos ICE og flere andre operatører.
  • Talkmore tilbyr verving hvor begge parter får to mnd. gratis. Det må gå tre mnd. uten kundeforhold før man kan verves, og minst 12 mnd. før man kan verves på nytt. Man kan alternativt velge å få 10 GB ekstra data som velkomsttilbud.
  • Telenor tilbyr to mnd. fornøydhetsgaranti eller pengene tilbake. Kjenner ikke til om det foreligger begrensninger.
  • Telia ser ut til å tilby det samme som Telenor hvor man får pengene tilbake etter to mnd.
  • Jeg vil tro at om man er strømkunde hos Fjordkraft eller Gudbrandsdalsenergi så får man rabatt.

 

Det er gode muligheter for viatrumf eller cashback hos feks. kickback når man tegner abonnement gjennom dem. Har sett det tilbys kr. 600 i cashback/kickback ved nytegning av abonnement i enkelte perioder.

For de med stort behov for datatrafikk vil jeg anbefale ICE 6 GB abonnement hvor man oppgraderer til "fri bruk" for kr. 100 i tillegg til abonnementsavgiften. Ellers ligger ikke Chili og TeliaX så fryktelig mye høyere i pris og kan være et godt alternativ om man er mye i utlandet, trenger flere sim-kort eller ønsker bruke abonnementet i en separat ruter.

Jeg vil også nevne at Happybytes tilbyr 1 GB om dagen for kr. 298 pr. mnd. Man strupes når man når den daglige grensen. Man kan kjøpe 1 GB ekstra data for bruk samme dag til kr. 19 pr. 1 GB, inntil 4 ganger om dagen.

For de som trenger lite data så kan Happybytes være tingen. 500 MB for kr. 70 med fri bruk av sms/tale. De har også svært gode utenlandspriser. Talkmore forhåndsbetalt har faste datapakker i tillegg til dynamiske som kjøpes når man trenger (varer i 30 dager fra kjøpstidspunkt).

Onecall, ICE og Telia tilbyr datadeling i ulike grader og variabler som kan være kjekt innad i familien eller blant venner.

Endret av Slettet+6132
oppdatert førstepost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snylter på slike tilbud for øyeblikket nå som jeg har dualsim hvor ene nummert kun brukes til data.

 

Har prøvekjøp fra OneCall ut måneden fog hopper da over til Ice sitt 99-kroners tilbud etterpå. Så blir det ChiliMobil sitt "Fri bruk" fra nyåret.

 

Jeg er nok ikke drømmekunden til mobiloperatørene men det plager meg ikke å være "utro", siden bytte av simkort er gjort kjapt og særlig nå som hovednummeret mitt blir værende hos en operatør og jeg kun bytter på datasimkortet hvor jeg ikke skal ha BankId o.l. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Flott oversikt :).

Dere som har hatt flere av disse operatørene. Er det noen "fallgruver" hos noen som man bør være obs på?

Hos en av dem ville de ikke gi slipp på meg når jeg porterte bort siste dag i måneden. De hevdet det var sikkerhetsmargin og ville gjerne fakturere en måned ekstra. Fikk slettet den fakturaen uten problemer :) Ellers har ikke swappet særlig mellom tilbydere og mangler erfaring her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Nå har også Telia fått pengene tilbake om du ikke er fornøyd på enkelte av sine abonnement, akkurat som Telenor. I tillegg tilbyr de halv pris de første månedene i motsetning til Telenor som gjerne ilegger tjenester og forsikringer man ikke har bestilt.

Talkmore har også velkomsttilbud til kr. 99,-

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Noen som veit om man kan fremdeles få fast rabatt på "onecall" etter dem har gått over tim "modulære" mobilabonementer? (så langt jeg husker, så var det etter "prøvekjøp" perioden man fikk bedre tilbud enn det som stod på websidene).

Må også nevnes at "ice" kan tilby -25% rabatt på mobilabonementer i 6 mnd. 

Telia X er gull verdt, for dem som setter pris på ubegrensett data i kombinasjon med data sim (man kan ha opp til FEM data sim).

Også...hvis man skal være kunde hos telia i ei stund fremover, så kan man binde seg i 1 år og få høytaler (eller noe annet tilbehør). Man kan få nytt tilbehør hver 6 måned med fornyelse av binding til 1 år (ikke mer en 1 år totalt altså).

Om ikke noe har forandret seg, så er det mulig å få 25% rabatt på alle abonementer (untatt "fri data") mot binding på 1 år.

Talkmore tilbyr ofte x antall cashpoints hos "norwegian" mot 2 fulle månedsbetallinger på abonementer fra 2 gb. (Jeg har benyttet meg av det når de hadde tilbud på 1300 cashpoints i slutten av desmeber ifjor).

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, JoergenOlsen said:

Noen som veit om man kan fremdeles få fast rabatt på "onecall" etter dem har gått over tim "modulære" mobilabonementer? (så langt jeg husker, så var det etter "prøvekjøp" perioden man fikk bedre tilbud enn det som stod på websidene).

Må også nevnes at "ice" kan tilby -25% rabatt på mobilabonementer i 6 mnd. 

Telia X er gull verdt, for dem som setter pris på ubegrensett data i kombinasjon med data sim (man kan ha opp til FEM data sim).

Også...hvis man skal være kunde hos telia i ei stund fremover, så kan man binde seg i 1 år og få høytaler (eller noe annet tilbehør). Man kan få nytt tilbehør hver 6 måned med fornyelse av binding til 1 år (ikke mer en 1 år totalt altså).

Om ikke noe har forandret seg, så er det mulig å få 25% rabatt på alle abonementer (untatt "fri data") mot binding på 1 år.

Talkmore tilbyr ofte x antall cashpoints hos "norwegian" mot 2 fulle månedsbetallinger på abonementer fra 2 gb. (Jeg har benyttet meg av det når de hadde tilbud på 1300 cashpoints i slutten av desmeber ifjor).

 

 

Fikk god pris hos OneCall for noen mnd siden, spurte bare om god pris på chat, og det fikk jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Det  å miste en kunde er ganske dyrt for dem i forhold til å få vedkommende tilbake med marketsføring. Tapet kalles churn. Det at du får spesialtilbud på denne måten kalles anti-churn og er for å beholde inntekter fra deg som forsatt kunde. Riktignok noe lavere inntekt enn normalt, men målet er å beholde deg som kunde.

Lenke til kommentar
6 hours ago, vidor said:

Det  å miste en kunde er ganske dyrt for dem i forhold til å få vedkommende tilbake med marketsføring. Tapet kalles churn. Det at du får spesialtilbud på denne måten kalles anti-churn og er for å beholde inntekter fra deg som forsatt kunde. Riktignok noe lavere inntekt enn normalt, men målet er å beholde deg som kunde.

Trodde forøvrig det var forbud mot winback nå?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Apropos, er det noen som vet hvilke tilbud telenor-selgerne kan lokke med, og hvordan man eventuelt blir ringt opp av disse?

 

Byttet til Ice Ung for ikke så lenge siden, men det at det kan ta opp mot et minutt å koble over fra Ice+ til Telia-dekning er en dealbreaker for min del, dermed blir det portering igjen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ShinyFox skrev (15 timer siden):

Apropos, er det noen som vet hvilke tilbud telenor-selgerne kan lokke med, og hvordan man eventuelt blir ringt opp av disse?

 

Byttet til Ice Ung for ikke så lenge siden, men det at det kan ta opp mot et minutt å koble over fra Ice+ til Telia-dekning er en dealbreaker for min del, dermed blir det portering igjen. 

Jeg kan verve deg til Talkmore som bruker Telenors nett. Du får to mnd. gratis, og du kan samle poeng både her og der samt andre fordeler. Send meg en pm ved interesse.

Lenke til kommentar
On 4/18/2020 at 6:39 PM, ShinyFox said:

Apropos, er det noen som vet hvilke tilbud telenor-selgerne kan lokke med, og hvordan man eventuelt blir ringt opp av disse?

 

Byttet til Ice Ung for ikke så lenge siden, men det at det kan ta opp mot et minutt å koble over fra Ice+ til Telia-dekning er en dealbreaker for min del, dermed blir det portering igjen. 

Talkmore kan tilby fine priser om du treffer på rett person, Telenor i seg selv har mer eller mindre ikke rabatter, men du kan evnt se på HappyBytes eller andre som bruker Telenor sitt nett.

Lenke til kommentar
15 hours ago, MariusJS said:

Talkmore kan tilby fine priser om du treffer på rett person, Telenor i seg selv har mer eller mindre ikke rabatter, men du kan evnt se på HappyBytes eller andre som bruker Telenor sitt nett.

 

Kanskje nå de rett folka er permitert. Nabo ønsket seg å prøve med Talkmore, de kommet med tilbud som fortsatt vat dårligere en andre som opererer på Telenor nett.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...