Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Crewmedlem ble syk, SAS vil ikke betale kompensasjon


TheSnidr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle til London i helgen, men flyet mitt ble kansellert pga akutt sykdom i besetningen. Jeg har fått godkjent refusjon, og søkte også om 250 euro kompensasjon, som jeg har rett på med mindre ekstraordinære forhold finner sted.

 

Men SAS hevder at akutt sykdom i besetningen er et ekstraordinær forhold. Kan dette virkelig stemme? Har jeg noe jeg kan argumentere med?

 

Her er svaret jeg fikk fra SAS:

 

 

Thank you for getting in touch with us.

 

I am sorry that your trip did not go according to plan. I fully understand your disappointment and frustration.

 

The reason for the cancelation was due to sudden crew illness. We have extra staff to call if we are in one of our home bases, but at this time the illness occurred acute at a line station where we are unable to provide extra staff.

 

Delays due to acute crew illness on line stations are considered ‘extraordinary circumstances’ and, therefore, I am not able to compensate you according to EU261 Regulations.

 

You are a valued customer and I hope that you will choose SAS for your future travel.

 

Kind regards,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør klage til transportklagenemnda. Siden Megamann2 viser til fra Botts & Co er veldig god, og forklarer på en fornuftig måte hvorfor dette ikke er ekstraordinært. Siden dette er EU-direktiv vil resonnementet være mer eller mindre det samme etter norsk rett. Sykdom, også akutt sykdom, er en påregnelig risiko som selskapet må regne med. Hvis de velger å ha dårlig beredskap, må de betale i form av kompensasjon. Alternativt kan de velge å ha bedre beredskap.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...