Gå til innhold

De første e-Niro-kundene får bil med færre funksjoner


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra med ny info men håpløst med så vagt svar om telematikk. Det er jo relativt relevant funksjonalitet. Skjønner ikke at det ikke kan oppgraderes heller i etterkant.

 

Jeg skjønner heller ikke hva de babler om stordriftsfordeler med muligheten til å produsere masse biler. De har jo allerede en håpløst lang kø på Kona'ene. Hvordan bidrar det for Niro... Hvordan kan de påstå at de kan nyttegjøre seg av samarbeidet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Produsentene bommer grovt når de setter rekkevidde som det viktigste argumentet for ikke å tilby hengerfeste. Selvfølgelig forstår folk at dersom en drar 1500 KG bak bilen i høy hastighet vil dette redusere rekkevidden. Men for mange vil dette scenarioet ikke være det mest aktuelle, de fleste som kjøper bil som kan dra henger benytter seg sporadisk av dette til varefrakt, søppelfyllingen o.l. Da betyr rekkevidde null siden en normalt ikke vil ha de lange avstandene.

Trist at produsentene ikke kan la folk selv få ta avgjørelsen om dette skulle bli noe problem, da er det jo bare å heller velge en annen bil. Gi oss mulighet for hengerfeste!

 

Enig. De fleste turene mine med henger er bare 20-30 kilometer, men samtidig er det disse turene som er vanskeligst å erstatte med kollektivtransport og er derfor definerende for bilbehovet mitt. Til jobben er det uaktuelt å bruke annet enn tog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Jeg skal lage en mobiltelefon, men den blir uten GPS for det drar så mye strøm at jeg vet ikke om kundene vil akseptere det." Høres unektelig litt snodig ut.

 

Det var temmelig ordrett hva som skjedde med første iPhone. 3G brukte også for mye strøm til at de kunne ha det. Den solgte de jo ikke milliarder av.

Lenke til kommentar

Opplever det meget søkt å skylde på kundene mht rekkevidde og hengerfeste. En tur med henger er som oftest kort - på fyllinga, hente ved, møbler etc. Jeg VET at det øker forbruket vesentlig. Det kalkulerer jeg inn selvfølgelig. Jeg opplever at denne markedssjefen enten ikke forstår skandinavisk behov eller så later han som om han ikke forstår det og bruker han det som unnskyldning til å slippe å gi oss hengerfeste.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opplever det meget søkt å skylde på kundene mht rekkevidde og hengerfeste. En tur med henger er som oftest kort - på fyllinga, hente ved, møbler etc. Jeg VET at det øker forbruket vesentlig. Det kalkulerer jeg inn selvfølgelig. Jeg opplever at denne markedssjefen enten ikke forstår skandinavisk behov eller så later han som om han ikke forstår det og bruker han det som unnskyldning til å slippe å gi oss hengerfeste.

Jepp! Men forstår han at an driter seg ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes de oppfører seg rart. Akkurat som de egentlig ikke har lyst til å selge den...  :hmm:

 

De oppfører seg rasjonelt. Hvorfor i allverden skal et verdensomspennende bilkonsern gidde å anstrenge seg for å tilfredsstille noen titusen kravstore skrikunger her oppe i Norge? Resten av verden går fortsatt på diesel og bensin. Det gjør forsåvidt majoriteten av Norge også, men majoriteten skriker ikke like høyt som den elektriske minoriteten. Det fins det ingen rasjonell grunn for at et verdensomsoennende bilkonsern skal legge så veldig mange krefter i å tilfredsstille en slik særinteressegruppe..Men kunder er kunder, de kan selvsagt ikke si det rett ut, så de prøver å komme med noe høflige bortforklaringer, og håper skrikerungene holder kjeft.

 

"Jammen jammen, elektrisk er fremtiden bla bla bla".

KIA selger Niro i nåtiden. I fremtiden har de andre modeller å tilby.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...