Gå til innhold

Google lanserer tjeneste som lar deg strømme storspillene direkte i Chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillkvalitet basert på netthastighet, potensielt lengre lastetider, potensielt problematisk latency i mer actionfokuserte spill, mister savegames om du blir disconnecta, at det i hovedsak bare er en gigantisk drm og at jeg er en tradisjonell gamer som liker å ha mine spill liggende på harddisken min. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillkvalitet basert på netthastighet, potensielt lengre lastetider, potensielt problematisk latency i mer actionfokuserte spill, mister savegames om du blir disconnecta, at det i hovedsak bare er en gigantisk drm og at jeg er en tradisjonell gamer som liker å ha mine spill liggende på harddisken min. 

 

Må jo se litt fremover i tid da. Når flere har stabile koblinger på fiber og 5G med lav latency.

Raskere lastetider, topp kvalitet, når som helst, hvor som helst og på hva som helst. Trenger ikke lenger bruke tusenvis av kroner på gaming PC og konsoller. Jeg kan lett gi opp spillplass på SSDen min for det.

 

Men det ligger nok fortsatt en del år fremover i tid.

Lenke til kommentar

Fordi det vil bli spill fremtiden for millioner i fremtiden. Om det er om 2 år eller 10 år gjenstår å se. Men en form for sky basert spilling kommer. Det er det ingen tvil om.  

Til mange typer spill vil det sikkert fungere greit. Men hovedproblemet er latency og det er begrenset hvor lav man kan få den, uten å ha serveren i nærheten. Skal ikke ha høy input lag før det kan bli veldig plagsomt, spesielt i spill som f.eks. FPS. Det blir sikkert populært når det kommer, men for min del virker det foreløpig ikke veldig interessant.

Lenke til kommentar

Det er da samme problem som å spille online spill mot andre spillere?

Nei, forskjellen er at du får forsinkelse på alt du gjør og ikke bare på hvordan spillverden rundt deg reagerer på det du gjør. Dersom du f.eks. spiller skytespill vil forsinkelsen fra nettverket ditt gjøre at du får etterslep på all input og det blir fort forstyrrende.

 

Kjøpte en gang en PC monitor som hadde HØY input lag og forsinkelsen fra jeg flyttet musen til kameraet fulgte etter på skjermen gjorde skytespill helt håpløst. Mener å huske skjermen hadde rundt 80 ms input lag, heldigvis vil nok en slik spilltjeneste være langt bedre enn dette på et greit nett. Likevel spent på hvor bra man kan få det og hvor merkbart det blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...