Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Eldre behandles for dårlig! !


CarinaHelene

Anbefalte innlegg

Jeg tok meg en jobb på Lindeberg Sykehjem i Oslo. Det virket bra men etter en mnd hadde jeg fått nok. Om morningen skulle vi gå runden, pasientene på sykehjemmet gråt nedover gangen. Jeg spurte hva som var galt sykepleieren sa at pasienten antagelig hadde tisset seg ut. Jeg spurte om jeg kunne gå dit først hun viste til lista si og så vi skulle følge denne. Jeg ble sjokkert, det var jo bare å krysse ut rommet.Videre kom ikke pasientene opp fra sengene sine føre middag tids. Jeg bestemte meg for å slutte da jeg skjønte at arbeiderne på sykehkemmet var samstemte til vanskjøtsel av Eldre, de hadde ikke noe ønske å gjøre til å gjøre det bedre for de eldre. Det gjorde hjerte vont og det gjør det forsatt å vite at de stakkars eldre ligger og gråter i sitt eget tiss i times vis uten at noen får lov til å bry seg. Jeg håper at det blir press å bedre kontroller til å se til hvordan de har det på gamlehjem. Dette var forferdelig og det er nok ikke sånn man ønsker ting skal være. Det er en skam hvordan de ble behandlet

Endret av CarinaHelene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg arbeidet på flere eldrehjem (Bo- og Omsorgssentrer), og min personlige erfaring er helt motsatt. Dette kan ha noe med hvilken kultur det er på arbeidsplassen, og kulturen blir ofte satt av ledere og lederskap. Stress og mangel på ressurser skaper ofte dårlig arbeidsmiljø, og det er trist å høre at de eldre blir uverdig behandling, slik du fremstiller det. Min erfaring er at dersom arbeidsbelastningen er overkommelig, de "riktige" pasientene havner på de riktige avdelingene, så blir mijøet godt og de eldre får en veldig god behandling. En svært pleietrengende pasient bør ikke være på et bokollektiv med lav bemanning, krevende pasienter bør være på en skjermet avdeling osv. For de kommuner som klarer å organisere det slik og plassere pasienter på de best egnede avdelingene, så skaper dette best trivsel for både pasient og pleier. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er nok ikkje så enkelt som TS skal ha det til. Mange eldreheim er underforsynt med sjukepassare og dei som er att slitast ut til støtt og stadig. Til slutt vert ein så lei at ein ikkje giddar meir. Dersom du ynskjer så kan jo du gå dit att og arbeida utan lønn for å hjelpa dei. Slik er det berre når midlane ikkje strekkjer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...