Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Watch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-P0LhtEd81A

Smartklokker som denne forbruker vel mere energi enn at slikt som kinetisk generert vil være av noe betydning.

 

Hm. Gjorde noen enkle beregninger, og det ser ut som om det kan være mulig. 5 gram som flytter seg 1 cm. Kanskje optimistisk?? Men det burde gi mer energi enn nødvendig om jeg regnet riktig. Jeg har ikke tatt hensyn til hvor mye av den kinetiske energien man kan samle inn. Men om det er mer enn 40% burde det gå.

Lenke til kommentar

"Totalt sett etter et døgn hadde den brukt 44 prosent av batteriet. Det er et imponerende tall."

 

Jeg er nok mest imponert over salgstallene. Jeg innser at andre finner batterilevetiden på "smartklokker" tilfredsstillende, men jeg forstår det ikke. Nok en dings som må pilles med (tas av, legges til lading, tas på) hver eneste/annenhver dag for at den skal funke?

 

Mobiltelefonen legger man jo naturlig fra seg, og man kan like gjerne legge den til lading. Integregrt trådløs lading i nattbordet, f.eks. Men armbåndsuret skal jo for svingende bo på armen. Ikke i ladedokken.

Lenke til kommentar

Brukt 44% batteri etter et døgn? Altså to dager batterilevetid - av 7 dager oppgitt. Og det er imponerende?

 

«Vi satte den til alltid-på-skjerm, som riktignok dimmes litt etter hver gang vi har løftet den mot ansiktet, og så satte vi pulssensoren til å måle kontinuerlig. I tillegg var Bluetooth på. Begge de to første innstillingene er selvfølgelig noe du ikke anbefales å gjøre, men den klarte seg veldig bra.»

 

De forsøkte med andre ord å bruke mye strøm. Likevel klarte den seg i godt over et døgn. Hadde de skrudd av alle slike funksjoner og satt den i sparemodus ville de nok kommet nærmere de oppgitte 7 dagene. Men, som de også sier; «...det er nok få som oppnår det utenom i laboratoriet.»

Lenke til kommentar

... alternativt, kjøp en Garmin Fenix.

 

Da får man 10-30 dagers batteritid, passiv fargeskjerm som alltid er på, egen app-store med tredjeparts apper, og nok smartfunksjoner til å dekke de fleste behov.

 

For de fleste tror jeg trenings-smartklokkene representerer et bedre kompromiss enn Android-klokkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...