Gå til innhold

SNIKTITT: Vi har prøvd fremtidens måte å spille på


Anbefalte innlegg

Har Shield og strømmer lokalt med alt kablet og det går fortsatt ikke an å spille annet en RPG spill føler jeg. Ihvertfall ikke plattfrom spill. Alt for mye forsinkelse. Men iblant er det deilig å legge seg ned i sofaen kontra sitte i stolen

Det kan du med ein lokal PC òg.

 

Eg er skeptisk til om dette kjem til å slå an pga. ulempene nemnd i denne tråden, men samtidig er det nok mange som ikkje bryr seg eller er plaga av litt lag, så det blir kanskje ein stor business av det. Fordelen er at det er enkelt og brukarvenleg (har ikkje prøvd sjølv, men antar eg er mogleg å få til). Det er derimot ein god del spel og sjangrar der dette vil fungere heller dårleg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker da streamingtjenester som Netflix kom på banen. Det var en del støy mtp innhold, kvalitet og pris. Vi ser jo det samme igjen. Dette er uten tvil veien å gå da det vil åpne opp for flere typer spillere samt de som ikke nødvendigvis vil investere i en dyr maskin eller dedikert konsoll. Tar man vekk maskinvarekravet eller binding til en plattform, så kan man få en mer åpen og inklusiv verden også for spill.

Lenke til kommentar

Strømming av spill er aldri noe som kommer til å være en ting for blant seriøse spillere. Det vil alltid være latency og jeg kan ikke tenke meg hvordan de løser problemet når flere skal strømme samtidig. Skal de reservere en hel pc per per ?

 

Latency og server deling kommer alltid til bidra til delay, uansett om det er noe en bruker legger merke til eller ikke vil det alltid være en faktor.

Lenke til kommentar

Du får lavere delay på 5g en på 4g, men du får ikke lavere ping på 5g en på fiber.. så drømmen om 1-2 ms kan glemmes. om maskina som det streames fra står i samme hus får du 5-6 ms i ping over 5g.. dette får du lett ned i 0-1 ms om kablet nettverk. så da må du regne 5-6 ms høyere en fiber minimum ved å bruke 5G over fiber..

 

https://www.kotaku.com.au/2018/05/meet-the-future-low-ping-gaming-over-the-5g-mobile-network/

Fiber i hjemmenettverket, mens man bruker 5G "utenfor". 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fikk tilgang til beta i dag, på PC, men lurer på en ting. Jeg måtte kjøpe spill i STEAM, må alle det? Jeg kjøpte Fallout 4 for det er det jeg kjenner best fra PS4. Men Tab knappen (som skal få opp PIP-BOY) gjorde ingenting i spillet, og jeg sitter på laptop så må vel koble til en ekstern mus eller endre til piltaster for å se rundt... Jeg kan sikkert endre PIPboy fra Tab til en annen tast men men. Fungerte fint å streame spillet. Lagres ikke spillet lokalt? Jeg har fortsatt ca. 50GB ledig og det hadde jeg før "installasjon" også, og spillet skulle være på 37GB.

 

 

REDIGERT: Ok, nå prøvde jeg å sette en annen tast som PIPboy men den fungerte heller ikke i spillet. Pluss det faktum at Tab tasten fungerer utmerket utenfor spillet så må det være noe galt med enten STEAM eller betaen. Jeg kan ikke spille fallout uten PIPboy, det er jo der jeg tar chems for svarte... og gjør alt det andre viktige for å overleve og spille spillet. Det var 299 kroner rett i dass til STEAM.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Geforce now har jo ingen ting å gjøre med platformer som Netflix og viaplay osv. for på netflix osv så betaler du en sum i mnd å har fri tilgang til filmer og serier.

men på geforce now så får du tilgang til spill du allerede eier. skal du spille noe annet på lista så må du kjøpe det. så så sant de ikke innfører en sum og fri tilgang på spill så spørs det om dette er noe som kommer til og bli en suksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...