Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Watch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at skritteller er ubrukelig for øyeblikket. Når den bare teller når du har gått ca 20 skritt, funker det ikke. I går morges, etter 1,5 time med å gjøre familien klar for bhage og jobb hadde jeg bare gått 75 skritt. Ligger nærmere 500 til vanlig med de andre skrittellere jeg har hatt. Som lærer går jeg mye rundt i klasserommet, men klokka sa jeg i løpet av en dobbeltime bare hadde gått ca 40 skritt. Ubrukelig. Har blitt et kjent problem på div forums....

 

Men bortsett fra det er klokka kanon. HR funnet bra.

 

Sitter nå med 0 skritt etter å ha mata og lekt med ungen en god stund....

Endret av Tasaran
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte klokka og har brukt den noen dager nå.

Klokka i seg selv er god.

Skritt telleren er som sagt over her, ikke optimal.

Men det tristeste med klokka er at Samsung fortsetter å tviholde på Tizen.

App økosystemet er mildt sagt elendig.

 

Det jeg savner mest er en podcast eller lydbok app som fungerer uten at jeg trenger å ha med meg telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte klokka og har brukt den noen dager nå.

Klokka i seg selv er god.

Skritt telleren er som sagt over her, ikke optimal.

Men det tristeste med klokka er at Samsung fortsetter å tviholde på Tizen.

App økosystemet er mildt sagt elendig.

 

Det jeg savner mest er en podcast eller lydbok app som fungerer uten at jeg trenger å ha med meg telefonen.

 

Tixen er bedre på klokken enn tlf til Samsung, det kan jeg 100 % skrive under på, Samsung sitt helvette tunge system oppe Android er total krasj off.

Når jeg fikk meg note 8 gikk det greit en stund, så begynte ting og henge seg opp, låse seg, måtte restarte tlf osv osv. Bruker gear fit 2 pro og det er natt og dag fra smart klokke og tlfer fra Samsung.

Lenke til kommentar

Har brukt S3 classic siden den kom ut, problemet med den er at i starten var klokken kjapp og fin. men etter noen måneder med bruk er den så mye lagg når man skroller og bruker apper at den rett og slett var helt forferdelig å bruke. Batteritiden ble også halvert etter kort tid. Har derfor ikke noe tru på at denne heller holder seg bra i lengden. Sliter også med å koble klokke og telefon sammen igjen etter at de har vært på forskjellige plasser. opplever at notifikasjoner plutselig ikke vil vises på klokke, utrolig iriterende.

 

Flere av mine familie/venner har Apple watch. Både den aller første og de nyere modellene. og til å med den første som kom i (2015?) holder forsatt koken. Det gjør jo at man begynner å tenke om man har valgt rett side (Android)

 

Flere som opplever noe lignende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Noen som har testet denne skikkelig under trening? Tenkte på strava? Og hvor nøyaktig den måler puls. Ettersom den kan ha offline Spotify spillelister er den veldig spennende ettersom nesten ingen treningsklokker har det. Alternativ klokke for trening og musikk er fort polar M600...men da med google play. Så spent å høre om noen har testet denne under trening

Lenke til kommentar

Har brukt S3 classic siden den kom ut, problemet med den er at i starten var klokken kjapp og fin. men etter noen måneder med bruk er den så mye lagg når man skroller og bruker apper at den rett og slett var helt forferdelig å bruke. Batteritiden ble også halvert etter kort tid. Har derfor ikke noe tru på at denne heller holder seg bra i lengden. Sliter også med å koble klokke og telefon sammen igjen etter at de har vært på forskjellige plasser. opplever at notifikasjoner plutselig ikke vil vises på klokke, utrolig iriterende.

 

Flere av mine familie/venner har Apple watch. Både den aller første og de nyere modellene. og til å med den første som kom i (2015?) holder forsatt koken. Det gjør jo at man begynner å tenke om man har valgt rett side (Android)

 

Flere som opplever noe lignende?

Dette er også min opplevelse, har tidligere brukt bade android wear og Samsung gear å opplevde flere av tingene du beskriver. Både dette med fart og batteri. Umulig å stole på om du har motatt meldigner når ikke alle notifikasjoner kommer opp. dette førte til at jeg hele tiden måtte sjekke telefonen  tillegg.

 

Ble så lei at jeg byttet til Eple siden og har ikke angret et sekund. Om Iphone er bedre en android telefoner kan diskuteres I flere timer, men at apple watch er bedre enn konkurentene det er det ivartfall ingen tvil om

Endret av DKJR70TD
Lenke til kommentar

Er dette et specs review, eller er det slik at også programvaren på denne klokken kan matche Apple Watch OS? Noen som har hatt begge, som kan si et ord om det? Fordi for min del ser bildene av klokken ut som at den umulig kan være like brukervennlig, og funksjonell.

 

Hilsen S8+ eier.

 

Har hatt klokken noen dager nå og kan absolutt si at dette OSet er like bra om ikke bedre enn Watch OS (har vert borti dette óg). Spesielt når det gjelder tilpasningsmuligheter vinner Tizen overlegent. Alt fra flere hundretalls ulike Watch faces, widgets I menyene og quick settings, bakgrunner osv. osv.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bortsett fra at skritteller er ubrukelig for øyeblikket. Når den bare teller når du har gått ca 20 skritt, funker det ikke. I går morges, etter 1,5 time med å gjøre familien klar for bhage og jobb hadde jeg bare gått 75 skritt. Ligger nærmere 500 til vanlig med de andre skrittellere jeg har hatt. Som lærer går jeg mye rundt i klasserommet, men klokka sa jeg i løpet av en dobbeltime bare hadde gått ca 40 skritt. Ubrukelig. Har blitt et kjent problem på div forums....

 

Men bortsett fra det er klokka kanon. HR funnet bra.

 

Sitter nå med 0 skritt etter å ha mata og lekt med ungen en god stund....

 

Har også hatt klokka de siste dagene og vel mulig skrittelleren ikke er helt optimal når du ikke trener. Men har gått en del turer med den og må si at under trening teller klokka hvert skritt real-time selv når jeg prøver å "lure" den.

Lenke til kommentar

- Dere kunne kanskje nevnt problemene med GPS i en slik test? Den er høyst unøyaktig, og kutter det meste av svinger og gir ett avvik på rundt 10-15%.

 

- Har dere prøvd å gå i trapper for å teste hvordan den teller etasjer? Jeg gikk opp ti etasjer i går, tre ganger for å teste, den registrerte 4 etasjer hver gang. Vivoactive viste 9 etasjer, så stor forskjell her.

 

- Skritttelleren har alt blitt nevnt av andre, unøyaktig og viser altfor lite.

 

Når dere tester en slik klokke som i teorien er en glimrende treningsklokke så bør dere absolutt teste ut de funksjonene også. Hvordan er shealth? Kan en legge inn treningsplaner for halvmaraton, 5k, 10k, 4x4 intervaller osv? Kan en bruke den til intervalltrening i pulssoner? Er der en egen nettside en kan se og sammenligne treningsøkter? Støtte for andre treningsplattformer?

 

Synes dere bør teste klokker langt grundigere enn hva dere gjør. Fokusere på andre ting enn hvor bra den er til å vise en sms eller hvem som ringer.

 

Denne klokken har for store mangler som dere ikke en gang nevner til å være en fullverdig smartklokke.

 

Hva er deres kriterier når dere tester slike klokker?

Lenke til kommentar

Har brukt S3 classic siden den kom ut, problemet med den er at i starten var klokken kjapp og fin. men etter noen måneder med bruk er den så mye lagg når man skroller og bruker apper at den rett og slett var helt forferdelig å bruke. Batteritiden ble også halvert etter kort tid. Har derfor ikke noe tru på at denne heller holder seg bra i lengden. Sliter også med å koble klokke og telefon sammen igjen etter at de har vært på forskjellige plasser. opplever at notifikasjoner plutselig ikke vil vises på klokke, utrolig iriterende.

 

Flere av mine familie/venner har Apple watch. Både den aller første og de nyere modellene. og til å med den første som kom i (2015?) holder forsatt koken. Det gjør jo at man begynner å tenke om man har valgt rett side (Android)

 

Flere som opplever noe lignende?

Ja, sliter med mye av det samme, spesielt veldig treghet i apper og tilkoblingsproblemer. Jeg kjøpte den primært til trening, men pulssensoren er altfor unøyaktig til at den kan brukes til annet enn lette øvelser.

Lenke til kommentar

- Dere kunne kanskje nevnt problemene med GPS i en slik test? Den er høyst unøyaktig, og kutter det meste av svinger og gir ett avvik på rundt 10-15%.

 

- Har dere prøvd å gå i trapper for å teste hvordan den teller etasjer? Jeg gikk opp ti etasjer i går, tre ganger for å teste, den registrerte 4 etasjer hver gang. Vivoactive viste 9 etasjer, så stor forskjell her.

 

- Skritttelleren har alt blitt nevnt av andre, unøyaktig og viser altfor lite.

 

Når dere tester en slik klokke som i teorien er en glimrende treningsklokke så bør dere absolutt teste ut de funksjonene også. Hvordan er shealth? Kan en legge inn treningsplaner for halvmaraton, 5k, 10k, 4x4 intervaller osv? Kan en bruke den til intervalltrening i pulssoner? Er der en egen nettside en kan se og sammenligne treningsøkter? Støtte for andre treningsplattformer?

 

Synes dere bør teste klokker langt grundigere enn hva dere gjør. Fokusere på andre ting enn hvor bra den er til å vise en sms eller hvem som ringer.

 

Denne klokken har for store mangler som dere ikke en gang nevner til å være en fullverdig smartklokke.

 

Hva er deres kriterier når dere tester slike klokker?

 

Dette er da ikke en treningsklokke hovedsaklig. Det er en smartklokke ( forlengelse av mobilen) som har enkelte treningsfunksjoner. Kan ikke sammenlignes med treningsklokker

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...