Gå til innhold

Dette vet vi om Huaweis Mate 20 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt egentlig å ventet på denne, men etter å ha håndtert en P20 Pro så falt forventningene mine ganske mye. Denne artikkelen var ikke spesielt oppløftende om de ikke har noe mer i ermet.

 

Bruker de skikkelig glass i denne eller har de enda tulle-glasset fra P20 Pro?

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Satt egentlig å ventet på denne, men etter å ha håndtert en P20 Pro så falt forventningene mine ganske mye. Denne artikkelen var ikke spesielt oppløftende om de ikke har noe mer i ermet.

 

Bruker de skikkelig glass i denne eller har de enda tulle-glasset fra P20 Pro?

 

Samme gjelder for P20 Lite. Min har fått flere riper på 6 måneder enn Nexus 5X fikk på 2,5 år. Dette med samme bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satt egentlig å ventet på denne, men etter å ha håndtert en P20 Pro så falt forventningene mine ganske mye. Denne artikkelen var ikke spesielt oppløftende om de ikke har noe mer i ermet.

 

Bruker de skikkelig glass i denne eller har de enda tulle-glasset fra P20 Pro?

Vel Mate 10 Pro er utstyrt med Gorilla glass, P20 Pro er ikke oppgitt. Så her er det mulig de har benyttet et annet glass fra en annen produsent. Kan ikke si noe om P20 Pro, men glass på Mate 10 Pro har vært bra.

Lenke til kommentar

Blir spennende med annsiktsgjennkjenning da. De skriver bra hastighet og sånt, men den store utfordringen er jo ikke hastighet men å kunne låse opp i alle situasjoner. Det er jo det Apple sin løsning er bra på. Så var ikke så veldig overbevisende med at den skal være rask og sånt. Løsningen de har hatt til nå fungerer jo fint med greit med lys og sånt, men du kan ikke akkurat stole på den til å brukes alltid.

Lenke til kommentar

Samme gjelder for P20 Lite. Min har fått flere riper på 6 måneder enn Nexus 5X fikk på 2,5 år. Dette med samme bruk.

 

Idag får du nesten skylde deg selv om du får riper i glasset. Dagens panserglass skjermbeskyttere er såpass bra og har såpass god passform at det nesten blir meningsløst å ikke bruke de. Det er jo ikke slik som disse plastfilmene var i sin tid, som reduserte følsomheten for touch og som reduserte kvaliteten på skjermen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idag får du nesten skylde deg selv om du får riper i glasset. Dagens panserglass skjermbeskyttere er såpass bra og har såpass god passform at det nesten blir meningsløst å ikke bruke de. Det er jo ikke slik som disse plastfilmene var i sin tid, som reduserte følsomheten for touch og som reduserte kvaliteten på skjermen. 

 

Svært få gode skjermbeskyttere i glass for tiden, syns de fleste er altfor dårlig når det er litt buet kant på skjermen. De aller fleste har kun lim på de ytterste 1,5 mm. Kun iphone man får noe særlig brukende til :-(

Lenke til kommentar

Blir spennende med annsiktsgjennkjenning da. De skriver bra hastighet og sånt, men den store utfordringen er jo ikke hastighet men å kunne låse opp i alle situasjoner. Det er jo det Apple sin løsning er bra på. Så var ikke så veldig overbevisende med at den skal være rask og sånt. Løsningen de har hatt til nå fungerer jo fint med greit med lys og sånt, men du kan ikke akkurat stole på den til å brukes alltid.

 

I Mate 10 pro fungerer ansiktsgjennkjenning helt smertefritt. Selv likte jeg ikke at de gikk bort fra fingersensor på baksiden. Det er jo helt konge. De kunne heller brukt pengene for sensor bak glasset på en skikkelig DAC eller mer futt i forsterker til å drive reale hodetelefoner. 

 

Blir spennende å se hvordan 6.9" blir i hånda/lomma. Synes note8-9 er akkurat passe men hade jo gjerne hatt litt stoerre skjerm.

 

Prisen er uhyggelig, en kinesmobil for 1100 dollar hvordan er den tenkt å konkurrere med note 9?

 

Ja, det har lenge vært spekulert i Mate 20 pro skulle få 6.3" skjerm, håper de går for 6.9". Liker også veldig godt at de har økt oppløsningen til QHD+. Mer skjerm er bare et pluss i min bok. Så får man heller velge "liten" skjerm-snarvei om man skal bruke den med en hånd. Den løsningen fungerer jo faktisk bra. 

 

Tror ikke prisen blir et problem. De som alt har erfaring med Huawei og ønsker å opgradere hopper nok glatt på denne, bedre skjerm, større skjerm, raskere cpu, lavere strømforbruk og større batteri samt støtte for trådløs lading. Og mer RAM og lagring. Kort sagt, gode grunner for å oppdatere. For de som er usikker på Huawei så er jo tipset at Huawei faller temmelig raskt i pris, eller har gjort hittil. Om den lanseres til 1100 USD i oktober får du den sikkert til 800 i januar ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svært få gode skjermbeskyttere i glass for tiden, syns de fleste er altfor dårlig når det er litt buet kant på skjermen. De aller fleste har kun lim på de ytterste 1,5 mm. Kun iphone man får noe særlig brukende til :-(

 

 

Buet glass som i Samsung du tenker på? Eller at noen skjermbeskyttere ikke går helt ut til kanten på glasset? Fant ikke en som dekte hele skjermen sist jeg satt på beskytter, er kanskje en halv mm på hver side som ikke er dekt. Til tross for et par fall i bakken så er glasset både helt og ripefritt. Dessverre så har jo Mate 10 pro glass bakside så har brukt et deksel i plast på baksiden. Ser jo ikke veldig snasent ut men det virker jo. Kunne helt sikkert funnet noe som ser bedre ut rent visuelt men den som følger med telefonen fungerer jo og det var det viktigste for meg. 

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvordan 6.9" blir i hånda/lomma. Synes note8-9 er akkurat passe men hade jo gjerne hatt litt stoerre skjerm.

 

Prisen er uhyggelig, en kinesmobil for 1100 dollar hvordan er den tenkt å konkurrere med note 9?

 

Ved å ete markedsandeler. Se forøvrig deres tidligere utgivelser i så måte. Begge er laget i Kina, samme system. Stjeler helt klart mest fra iPhone, der forskjellen er størst, og der man i sammenligning kan si at 1100 dollar er billig for en mobil.

 

Huawei bestemmer hvor mange hisilicon-prosessorer de skal tilby andre. De trenger strengt tatt ikke å selge noen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...