Gå til innhold

Samsung Galaxy Watch tråden


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne komme med en liten advarsel her. 

Jeg, sammen med mange andre, har store problemer med Galaxy Wach i kombinasjon med Telenor eSim. Når klokka gpr i stand-alone og mobilnett er tilkoblet, henger klokka seg kraftig opp og blir rett og slett ubrukelig. Ser ut som at dette kun skjer med Telenor av en eller annen grund. Det er opprettet en facebookgruppe i håp om at vi blir mange nok som kan stå sammen i klagen, da verken samsung eller Telenor vil ta tak i dette. 

Vet også om tilfelle galaxy watch active 2 og Talkmore esim går smertefritt. Har heller ikke hørt om noen med andre enn Telenor abonnement som har samme problemet. 

For min del var hele vitsen med kjøpet å kunne være tilgjengelig uten telefonen, så dette er svært skuffende. 

Er det fler her med samme problemet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kuleberg skrev (2 timer siden):

Jeg vil gjerne komme med en liten advarsel her.

Jeg brukte klokken uavhengig hele dagen på torsdag i forrige uke, siden jeg glemte mobilen hjemme. Brukte den med trådløst headset og spilte musikk fra Spotify appen, sendte sms og hadde anrop. Jeg har Telenor esim. Opplevde ingen frys eller andre problemer med klokken denne dagen, bare høyere strømforbruk pga konstant 4g bruk og musikk avspilling. 

Har du prøvd FW update eller nullstilling? 

Lenke til kommentar
Kuleberg skrev (3 timer siden):

Jeg vil gjerne komme med en liten advarsel her. 

Jeg, sammen med mange andre, har store problemer med Galaxy Wach i kombinasjon med Telenor eSim. Når klokka gpr i stand-alone og mobilnett er tilkoblet, henger klokka seg kraftig opp og blir rett og slett ubrukelig. Ser ut som at dette kun skjer med Telenor av en eller annen grund. Det er opprettet en facebookgruppe i håp om at vi blir mange nok som kan stå sammen i klagen, da verken samsung eller Telenor vil ta tak i dette. 

Vet også om tilfelle galaxy watch active 2 og Talkmore esim går smertefritt. Har heller ikke hørt om noen med andre enn Telenor abonnement som har samme problemet. 

For min del var hele vitsen med kjøpet å kunne være tilgjengelig uten telefonen, så dette er svært skuffende. 

Er det fler her med samme problemet? 

Greit å vite. Endte opp med å ta med tilbehør for 1500,- istedet - så kan man heller slå til på klokka på et evt godt tilbud senere.

Lenke til kommentar
MAG8 skrev (41 minutter siden):

Jeg brukte klokken uavhengig hele dagen på torsdag i forrige uke, siden jeg glemte mobilen hjemme. Brukte den med trådløst headset og spilte musikk fra Spotify appen, sendte sms og hadde anrop. Jeg har Telenor esim. Opplevde ingen frys eller andre problemer med klokken denne dagen, bare høyere strømforbruk pga konstant 4g bruk og musikk avspilling. 

Har du prøvd FW update eller nullstilling? 

Det er godt å høre at det virker for noen. Er en 3 siders tråd på samsungs forum som omhandler problemet, uten at noen har kommet med en fix. Eneste er en som ble kvitt problemet etter å ha tuklet med debug-mode eller noe slikt. 

Jeg har forsøkt å tilbakestille, og ap viser at klokken har siste FW. 

Hvilken modell har du? 

Lenke til kommentar
Kuleberg skrev (5 minutter siden):

Det er godt å høre at det virker for noen. Er en 3 siders tråd på samsungs forum som omhandler problemet, uten at noen har kommet med en fix. Eneste er en som ble kvitt problemet etter å ha tuklet med debug-mode eller noe slikt. 

Jeg har forsøkt å tilbakestille, og ap viser at klokken har siste FW. 

Hvilken modell har du? 

Du kan forsøke nytt eSIM fra Telenor. Det kan ha skjedd noe kluss i provisjoneringen.

Aner ikke om Telenor tar betalt for bestilling av nytt eSIM tho.

---

Vurderer Samsungklokke selv (den nyste som har kommet eller kommer), men litt usikker på Tizen OS'et de kjører.
Litt begrenset med apper, eller hvordan står det til der nå? Fordelen med Android-klokke er jo at man kan tukle som man vil med den, noe jeg ofte gjør med duppedingser, så kanskje bare holde meg til Huawei klokka ? 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
Merko // Innlegget nyttig? Gjerne p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Den store 3D-print tråden - Printer du?

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Du kan forsøke nytt eSIM fra Telenor. Det kan ha skjedd noe kluss i provisjoneringen.

Aner ikke om Telenor tar betalt for bestilling av nytt eSIM tho.

---

Vurderer Samsungklokke selv (den nyste som har kommet eller kommer), men litt usikker på Tizen OS'et de kjører.
Litt begrenset med apper, eller hvordan står det til der nå? Fordelen med Android-klokke er jo at man kan tukle som man vil med den, noe jeg ofte gjør med duppedingser, så kanskje bare holde meg til Huawei klokka ? 

 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
Merko // Innlegget nyttig? Gjerne p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Den store 3D-print tråden - Printer du?

Det kommer vel en ny klokke ut når Samsung slipper sin neste Note 20, mener jeg har lest det en eller annen plass ?

Jeg ser frem til med en smart klokke som varer minst 1 uke, der en har det meste på(søvn registrering, ok lys styrke, kunne bruke gps tracking, brukes til lett morsjon evt enkel trim i trim rommet). Og DET klarer IKKE smart klokkene som er nå. Derfor bruker jeg Garmin Fenix 5. Men den dagen det kommer bedre Smart klokke så hopper jeg over til den ?

Lenke til kommentar
ray001 skrev (12 minutter siden):

Det kommer vel en ny klokke ut når Samsung slipper sin neste Note 20, mener jeg har lest det en eller annen plass ?

Jeg ser frem til med en smart klokke som varer minst 1 uke, der en har det meste på(søvn registrering, ok lys styrke, kunne bruke gps tracking, brukes til lett morsjon evt enkel trim i trim rommet). Og DET klarer IKKE smart klokkene som er nå. Derfor bruker jeg Garmin Fenix 5. Men den dagen det kommer bedre Smart klokke så hopper jeg over til den ?

AHa. får vente til da, så se review av den nye klokken.

Batteritid er ikke så viktig så lenge den holder 1-3 dager. Lader stort sett om natten likevel.
Eneste ulempen er Tizen vs Android da. ? 
 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
Merko // Innlegget nyttig? Gjerne p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins
Den store 3D-print tråden - Printer du?

Lenke til kommentar
25 minutes ago, ray001 said:

Jeg ser frem til med en smart klokke som varer minst 1 uke, der en har det meste på(søvn registrering, ok lys styrke, kunne bruke gps tracking, brukes til lett morsjon evt enkel trim i trim rommet). Og DET klarer IKKE smart klokkene som er nå.

Nærmeste alternativ jeg kan tenke meg er Fitbit Ionic, selv om den ikke er særlig smartere enn de nyere modellene fra Garmin.

Lenke til kommentar
Kuleberg skrev (2 timer siden):

Det er godt å høre at det virker for noen. Er en 3 siders tråd på samsungs forum som omhandler problemet, uten at noen har kommet med en fix. Eneste er en som ble kvitt problemet etter å ha tuklet med debug-mode eller noe slikt. 

Jeg har forsøkt å tilbakestille, og ap viser at klokken har siste FW. 

Hvilken modell har du? 

Jeg har Note 10+ og Watch 46mm LTE SM-R805F. Begge kjøpt via Telenor. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kynxx skrev (8 timer siden):

Ikke så nøye. Så fort klokka her tar kvelden, går jeg for noe annet og mindre i størrelse.

Da ville jeg bare opprettet en garantisak der du kjøpte klokken og sendt den inn. Så solgt den da den kom fikset tilbake. Og kjøpt en klokke du har mer lyst på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips, men jeg venter heller til den ryker. Den gjør det jeg syns den skal gjøre per nå. Vise tiden, innkommende samtaler, sms osv. Skritteller og de andre grunnfunksjonene. Samt å bruke Samsung pay når jeg er på byen. Det er genialt å bare tæppe med den vanntette der istedet for telefonen på bankterminalene.. ?

Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg en smart klokke og tenkte gå for samsung galaxy watch, men hva heter den nyeste ? Trenger en med e-sim og lyssterk skjerm så jeg ser meldinger i sola. Er det slik at alle apper kan lastes ned til klokka. Spes interessert i ruterreise og storytel etc.

Noen som har noen tips til hva jeg bør gå for ? ?

 

Lenke til kommentar
flekken skrev (12 minutter siden):

Skal kjøpe meg en smart klokke og tenkte gå for samsung galaxy watch, men hva heter den nyeste ? Trenger en med e-sim og lyssterk skjerm så jeg ser meldinger i sola. Er det slik at alle apper kan lastes ned til klokka. Spes interessert i ruterreise og storytel etc.

Noen som har noen tips til hva jeg bør gå for ? ?

 

Er denne noe ?

Samsung Galaxy Watch 46 mm smartklokke 4G

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...