Gå til innhold

Xbox-kontrollerne dominerer på Steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg layouten til PS-kontrollen er ubehagelig. Vil heller ha venstre thumbstick der hvor Xbox-kontrollen har sin. Til PS4 bruker jeg derfor Nancon sin kontroll som har samme layout som Xbox.

 

Bruker selv en Hori gamepad, en del billigere. Eneste minus er at den har marshmallow-triggere (L2/R2) som PS3 kontrollerne har. Ikke umulig å få senebetennelse av det der...

Lenke til kommentar

En PS4-kontroller fungerer vel over Bluetooth, mens med Xbox må man ha en (ikke veldig dyr) adapter. Hvis PC-brukeren allerede har en PS4 liggende, er det ofte det enkleste.

 

Siste versjon av kontrollerne, Xbox Wireless Controller S kommer faktisk med Bluetooth for bruk på mobil/nettbrett og pc uten adapter

Lenke til kommentar

Jeg brukte en ps3 kontroller før men syns det ble mye dilldall for å få det til og fungere, pluss at button layout i alle spill er xbox så blir litt forvirrende for meg å huske hvilken knapp som er hva.

Men nå har jeg en xbox one controller som er plug and play, det eneste jeg kan pirke på er at man må kjøpe microsoft sin egen bluetooth dongle som jeg kan se. På ps3 kontrolleren brukte jeg bare en random dongle til 30 kr på ebay.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg brukte en ps3 kontroller før men syns det ble mye dilldall for å få det til og fungere, pluss at button layout i alle spill er xbox så blir litt forvirrende for meg å huske hvilken knapp som er hva.

Men nå har jeg en xbox one controller som er plug and play, det eneste jeg kan pirke på er at man må kjøpe microsoft sin egen bluetooth dongle som jeg kan se. På ps3 kontrolleren brukte jeg bare en random dongle til 30 kr på ebay.

 

Det er ikke en Bluetooth dongle, det er en 5Ghz WiFi dongle. Xbox bruker ikke Bluetooth, kun de nyeste kontrollerne har Bluetooth, men da i tillegg til 5Ghz WiFi

Lenke til kommentar

Det er jo stor hodepine å få PS4 kontrollere å fungere på PC trådløst, spesielt når du skal bruke til begge systemer. Xbox-kontroller via radio med egen mottager funger 100% knirkefritt. Dette i tillegg til støtten i spill.

 

//LD

 

Jeg har en Sony dongle som kostet 200 kr på elkjøp. Den fungerer uten å installere noe som helst og Steam støtter PS4-kontroller i alle spill. Origin og Uplay er det værre med.

 

Jeg hadde gjerne sett at alle spill hadde PlayStation button prompts. Det hjelper ikke å ha en Xbox-kontroller, jeg kikker ikke ned på kontrollen før jeg trykker på knapper.

Endret av Heatsink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg layouten til PS-kontrollen er ubehagelig. Vil heller ha venstre thumbstick der hvor Xbox-kontrollen har sin. Til PS4 bruker jeg derfor Nancon sin kontroll som har samme layout som Xbox.

Det er fordi du spiller nyere spill med analog input. Man får tilsvarende problem med plassering hvis man spiller sidescrollere laget for dpad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...