Gå til innhold

Vurderer vannkjøling. EK kit. Nybegynner.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har i lengere tid nå sett litt på vannkjøling av min PC. Ikke at jeg trenger det, men synes det er gøy å holde på med det. Har aldri hatt noe vannavkjøling i min PC før.

Har sett at EK har noen ferdige kit man kan kjøpe. Er det noen av dere som har noe erfaring med disse? Er det verdt pengene?

Har da hovedsakelig sett meg ut EK-KIT Perfomance 240 eller eventuelt performance 360 om det er verdt prishoppet.

 

Er det slik at man lett å utvide loopen etterhvert om lysten skulle komme?

 

Ellers noe dere vil annbefale en nybegynner innen vannkjøling før man setter i gang med dette?

 

Tenkte at om jeg går i gang med dette så kjøper jeg også et Fractal Design Define S kabinett, da jeg synes det ser veldig praktisk ut å jobbe i. Samtidig som det har et vindu man kan se igjennom.

Endret av suuhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får en solid pumpe. Den takler lett flere radiatorer og en gpu eller to.

Det vil nok ikke gi store forskjeller i tempertaur på cpu. Mye fordi intel har lagt begrensningene. Gpu generelt holder mye lavere temp når de er vannkjølt.

 

Jeg er usikker på om det prismessig smart å velge et av deres kitt. Men det gjør det betraktlig enklere å begynne.

Lenke til kommentar

Takker for svar begge to. Da tror jeg at jeg går for et slikt kit, slik at jeg er sikker på å ha alle nødvedige deler når jeg setter i gang. 

Tenker at jeg etterhvert muligens supplerer med en gpu blokk også.

Her også lest at det kan være lurt å ordne klart slik at man kan tappe systemet for væske i forbindelse med vedlikehold.

Er det jeg trenger ekstra da:

- Spiltter

- 5 ekstra fittings

- Ventil

 

Og hvis jeg skal "pimpe" det litt ektra opp med farge på vannet, er det f.eks. slikt (EK-cryofuel Acid Grenn coolant) man bruker da? 

Endret av suuhoo
Lenke til kommentar

Ja.

 

Som nybegynner er det ganske kurant med et kit fra EK for da får du alt du trenger for en simpel loop.

De har det så lett i disse dager. Når jeg var ung måtte man gjøre all research selv. :p 

 

Trådstarter: Jeg ville ikke anbefalt noe farge på vannet. Det kan se skikkelig kult ut en stund, men flere, om ikke alle, ender opp med at fargen forsvinner litt fordi det legger seg et belegg/gunk i CPU/GPU blokkene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...