Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva har jeg rett til når eksen ødelegger PS4 PRO i sinne?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt en eks med en konfliktfylt fortid hvor hun har vært voldelig mot meg ved flere anledninger. Jeg har prøvd å tatt hensyn til det, men over tid ble det for vanskelig for meg. Lang historie kort - hun ville fullføre et spill vi startet på for lenge siden, så jeg tok med min PS4 til henne og vi ble enige om den skulle bli der til vi ble ferdige med spillet. Alt var moro, trodde jeg.

Så ble hun selvdestruktiv og krevde at jeg skulle hente PS4 for å "komme meg ut av livet hennes" med en eneste gang.  Jeg skrev rolig i en SMS at jeg kan hente den imorgen, og gav henne et tidspunkt slik hun foretrekker. Det var hun enig med, trodde jeg. Plutselig krevde hun at jeg skulle hente den med en eneste gang, som jeg ikke kunne fordi hun viste jeg hadde avtaler med andre å forholde meg til. Jeg skrev at jeg kunne forsøke å hente direkte etter at var ferdig med mine avtaler, som ville bli idag ettermiddag. I verste fall så ble det imorgen som avtalt med henne.

Så på SMS skrev hun at mine prioteringer fikk fikk konsekvenser og nå har hun knust PS4 PROen min. Jeg sitter her ordrett sjokkert og ante ikke at hun var istand til å gjøre sånt. Så nå har jeg en relativ ny PS4 PRO med to kontroller knust i sinne. 

Hun hevder at hun skal gjøre opp for seg når hun får lønning den 12 Oktober, som jeg fester lite tillitt til. Mitt spørsmål er om jeg har krav på erstatning og hvorvidt jeg kan politianmelde noe så tåpelig som dette?



Anonymous poster hash: e42c2...12e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring til eller gå innom nærmeste politihus og snakk med de. Pass på å ha noe som viser at hun innrømmer at det er hun som har ødelagt maskinen. Har du ikke dette kan du f.eks spørre hvor hun ødela den og på den måten kunne vise at det var hun som gjorde det.

 

http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/2022/2112/2113

 

En anmeldelse blir nesten garantert henlagt, så sjansen for at du må søke erstatning sivilt er rimelig høy.



Anonymous poster hash: a9425...5ab
Lenke til kommentar

 

http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/2022/2112/2113

 

En anmeldelse blir nesten garantert henlagt, så sjansen for at du må søke erstatning sivilt er rimelig høy.

 

Anonymous poster hash: a9425...5ab

 

Jeg har SMS som entydig fra hennes side viser at vi hadde en avtale om at jeg kunne hente den imorgen, før hun endret mening og krevde nå, fordi hun viste jeg ikke kunne. Jeg har også entydige SMS hvor hun truer, sier det får konsekvenser og hvor hun sier at nå har hun ødelagt den og atpåtil hoverer over det.

 

Det er en nitrist sak, og egentlig ikke noe jeg ønsker å anmelde. Er egentlig mest skuffet og føler meg sveket. 

 

Anonymous poster hash: e42c2...12e

Lenke til kommentar

Du skal egentlig bare være glad for at du har klart å komme deg unna denne gærne kaninkokeren. Hvis hun betaler for en ny maskin, så ta pengene og bryt absolutt all kontakt med henne. Hvis hun ikke betaler, så gå videre i livet og vær glad for at det ikke er deg hun lot sinnet gå utover, og at du fortsatt er i live. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis den ble kjøpt på elkjøp med trygghetsavtale kan det være den dekker skaden og du får en ny. Hvis ikke kan du anmelde (lite troverdig at det går igjennom mtp alvorlighetsgraden og mangel på politiressurser), prøve å kreve penger av henne eller kontakte foreldrene hennes. Du kan også samle inn penger via gofundme og få sympatipenger fra fremmede på nett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...