Gå til innhold

KOMMENTAR: Du kan måtte vente lenge på en liten iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å komme med en mindre relefon, så må kanskje busslomma krympes litt mer. På en liten skjerm vil denne bli svært inntrengende.

At en kan være interessert og facinert over et produkt som Xr, betyr ikke at produktet har sine utfordringer.

Lew har helt rett i mine øyne, at Apple utstyrer denne telefonen med en LCD skjerm som ikke har full HD engang er helt latterlig. Det går ikke på om skjermen er dårlig, men at Apple skal tyne mest mulig ut av kundene sine (lokke penger av dem). Hadde denne kostet mindre, hadde ingen brydd seg om skjermen.

Se hva Oneplus og Pocophone får til, og da til en brøkdel av prisen.

Enhver får gjøre som de vil med sine egne penger, så kanskje Xr har de kule fargene som er verdt prisen for dere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde veldig gjerne kjøpt en oppdatert iPhone SE.

Jeg har en iPhone 5s som jeg har hatt nå i nesten 5 år og vært kjempefornøyd med. Planen min var å oppgradere nå i høst, men Apples priser er helt syke. Jeg har lyst på dobbel hovedkamera og 3 GB RAM eller mer, men Apple nekter å sette det i noe mindre enn Plus eller X-modeller! Merkelig segmentering. Jeg trenger ikke en statussymbol men vil ha en modern telefon, gjerne med OLED-skjerm. Tykkere rammer rundt gjør meg ikke så mye. Akkurat nå vurderer jeg iPhone 8 plus, til tross for at den egentlig er altfor stor.

 

(Og ja, jeg har vurdert Android også, men jeg har egentlig ikke lyst å selge livet mitt til Google. De fleste Android-telefoner får heller ikke oppdateringer etter to-tre år, sammenlignet med min iPhone 5s som altså fremdeles får siste versjon av iOS. Vår firmapolicy sier også at vi bør velge Samsung eller Apple. Evt. Nokia eller LG, men ikke kinesiske merker som Huawei, Xiaomi, Oneplus etc. Maskinvaremessig er Samsung S9+ lokkende, men jeg mener Samsung har fryktelig dårlig kultur og etikk.)

Endret av Pylons
Lenke til kommentar

6-7 tusen kroner er sikkert greit. Men ikke for 4-barns foreldre. Smertegrensen er mye lavere.

 

This. Dvs, jeg mener det samme for et enkelt barn. Det er helt uaktuelt å kjøpe en første mobil (eller tredje) til et barn i den prisklassen. Begge mine har nå iPhone SE, og det fungerer strålende. Mye takket være forelderkontrollen Apple har (Google har ikke lansert Family Link i Norge enda), så kona kan ha kontroll.

 

Om eneste alternativ var iPhone Xr, så er i praksis det eneste alternativ å heller gå for Android. Og da er det lang vei tilbake til Apple ved neste mobilbytte...

Lenke til kommentar

Masse forklaring om at telefonen har lav oppløsning, dårligere skjermteknologi, større rammer, osv. Greit nok, det er helt sikkert rom for en mindre og billigere iPhone med dårligere specs enn flaggskipene. Og det gjør jo alle andre produsenter, de lager mobiler som er både dårligere utstyrt og fysisk mindre, og selger de billigere.

 

Så kommer prisen. 9000,-

NI TUSEN KRONER!!

 

 

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Masse forklaring om at telefonen har lav oppløsning, dårligere skjermteknologi, større rammer, osv. Greit nok, det er helt sikkert rom for en mindre og billigere iPhone med dårligere specs enn flaggskipene. Og det gjør jo alle andre produsenter, de lager mobiler som er både dårligere utstyrt og fysisk mindre, og selger de billigere.

 

Så kommer prisen. 9000,-

NI TUSEN KRONER!!

 

 

HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

Det er jo bare å la være å kjøpe den om den ikke er noe for deg. En Xs eller Xs Max koster en god del mer. Vil tippe det er en del som ikke bryr seg så alt for mye om at det er OLED eller oppløsninga, siden den allerede har enn PPI på over 300, altså er det godt nok. Skjermen er dessuten større enn X og Xs. Kan se for meg at den blir veldig populær pga prispunktet. Om man synes det er verdt det, for bli opp til den enkelte å avgjøre.

Lenke til kommentar

Ja det finnes helt klart mange der ute som er villige til å kjøpe en telefon med dårlige specs til samme pris som konkurrentene selger flaggskip. Og for flaggskipene til Apple.. Herrejesus for noen priser. Og ja, jeg lar absolutt være å kjøpe en iPhone. Jeg hadde iPhone da den var kul og nyskapende. Det var i 2006... Men prisnivået er det fortsatt lov til å le stort og hjertelig av, og det gjør jeg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det finnes helt klart mange der ute som er villige til å kjøpe en telefon med dårlige specs til samme pris som konkurrentene selger flaggskip. Og for flaggskipene til Apple.. Herrejesus for noen priser. Og ja, jeg lar absolutt være å kjøpe en iPhone. Jeg hadde iPhone da den var kul og nyskapende. Det var i 2006... Men prisnivået er det fortsatt lov til å le stort og hjertelig av, og det gjør jeg ;)

Xr har jo ikke dårlige specs med unntak av skjermen. Forøvrig ble ikke iPhone introdusert før januar 2007 og den ble ikke tilgjengelig før sommeren 2007 (hvis jeg husker riktig). I Norge var ikke iPhone tilgjengelig før i 2008 med iPhone 3G.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Forsiden på Tek.no nå... Apple Apple Apple!

 

Du mener at den éne gangen i året da ett av verdens største og mest innflytelsesrike teknologiselskap lanserer nye mobiler, at det er unaturlig å nevne dette?

 

Du får heller kose deg resten av året når Android telefoner blir lansert på løpende bånd i ett tempo som gjør at ingen får det med seg engang..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Xr har jo ikke dårlige specs med unntak av skjermen. Forøvrig ble ikke iPhone introdusert før januar 2007 og den ble ikke tilgjengelig før sommeren 2007 (hvis jeg husker riktig). I Norge var ikke iPhone tilgjengelig før i 2008 med iPhone 3G.

Traff feil tast, mente å skrive 2007.

Og XR har ikke engang full HD skjerm. Til den prisen? Det er fortsatt hahahahahaha

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jøss, bryr folk seg faktisk om oppløsning på skjermen fortsatt? Trodde pixel racet var over for lenge siden og begravet der det hører hjemme, sammen med megapixlene på kameraer..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...