Gå til innhold

Moderatorene sin feil at Politikk og samfunn er så inaktivt ?


Anbefalte innlegg

Alle kan jo se at aktiviteten har så å si forvsunnet fra denne delen av forumet og man kan jo undres på hvorfor det er slik.

 

Svaret er ganske enkelt at modereringen av denne delen av forumet er gjort av folk som knebler debatt og innlegg av brukere de er politisk uenige med.

 

Samtidig som de tillater avsporing av tråder og trolling gjort av brukere de har mer til felles med, politisk sett mens de aggressivt går ut for å stoppe "motparten" skulle de gjøre det samme.

 

Resultatet ser man og nå er det såpass dødt her inne at man kan like gjerne legge ned denne delen av forumet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen eksempler å vise til? Det hadde gjort saken litt enklere. 

 

At vi sletter dine smårasistiske innlegg er ikke å "kneble debatt". Det er heller det at vi velger hvilke innlegg vi vil ha på forumet, og slike innlegg du poster er av og til langt over streken. Derfor blir det slettet - det har ikke noe med hvilken politisk side av skalaen man er enig med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan bare si fra min tid som moderator. Jeg hatet å moderere politikkdelen. Det mest kranglete og bråkete stedet på hele forumet. Glem Apple vs. whatever. Glem personlige feider på Sosialt-delen. Glem folk som hisser seg opp over bruken av nynorsk i artikler.

På politikkdelen handler det om blod. Da er det ikke rart både moderatorer og brukere nøler for å gå inn der.

Forøvrig synes jeg moderatorene gjør en god oppgave når det gjelder å holde seg nøytrale, selv når brukere går inn for å provosere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er særdeles få innlegg og tråder som blir fjernet i Politikk og Samfunn, og det er ikke annerledes i dag. Insinuasjonene om at det blir drevet med sensur er urimelige å basere på at det er mindre aktivitet, og jeg finner det ubegripelig at det blir skapt mistillit ut av at det mangler aktivitet. Kategorien har i hovedsak vært drevet av et fåtalls individer, og disse individene har blitt mindre aktive (inklusive undertegnede, pga. jobb). Det er ikke uvanlig at slike medlemmer kommer og går.

 

Vi respekterer ytringsfriheten, og vi sensurer ikke innlegg som er innenfor våre retningslinjer. Har du ikke tillit til forumet og administrasjonen så er det ikke mye jeg kan gjøre for å overbevise deg.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Har du noen eksempler å vise til? Det hadde gjort saken litt enklere. 

 

At vi sletter dine smårasistiske innlegg er ikke å "kneble debatt". Det er heller det at vi velger hvilke innlegg vi vil ha på forumet, og slike innlegg du poster er av og til langt over streken. Derfor blir det slettet - det har ikke noe med hvilken politisk side av skalaen man er enig med.

 

Det er særdeles få innlegg og tråder som blir fjernet i Politikk og Samfunn, og det er ikke annerledes i dag. Insinuasjonene om at det blir drevet med sensur er urimelige å basere på at det er mindre aktivitet, og jeg finner det ubegripelig at det blir skapt mistillit ut av at det mangler aktivitet. Kategorien har i hovedsak vært drevet av et fåtalls individer, og disse individene har blitt mindre aktive (inklusive undertegnede, pga. jobb). Det er ikke uvanlig at slike medlemmer kommer og går.

 

Vi respekterer ytringsfriheten, og vi sensurer ikke innlegg som er innenfor våre retningslinjer. Har du ikke tillit til forumet og administrasjonen så er det ikke mye jeg kan gjøre for å overbevise deg.

 

Poenget er at avsporing av tråder, trolling, ad hominem-argumenter tillates eller ignoreres så lenge det er gjort av visse brukere som alle faller under en mer venstreorientert paraply.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner hvorfor dere gjør det, men det virker useriøst og dermed avskrekkende på mange som ikke deler de mer marginale synspunktene som ofte kommer frem i det forumet. Hovedpoenget var vel bare å si at det ihvertfall ikke er snakk om noen sensur eller undertrykking av bestemte meninger i det forumet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er veldig avhengig av hva som rapporteres og hvordan motparten reagerer. Om du synes vi behandler saker urettferdig så foreslår jeg at du oppretter en klage på konkrete tilfeller.

 

Å klage på konkrete tilfeller nå er vel litt for sent da skaden allerede er gjort. Og nå er det bare et par kommunister, venstreorienterte, anti-trumpere igjen som fortsatt venter nervøst på at Trump skal bli fjernet som president.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å klage på konkrete tilfeller nå er vel litt for sent da skaden allerede er gjort. Og nå er det bare et par kommunister, venstreorienterte, anti-trumpere igjen som fortsatt venter nervøst på at Trump skal bli fjernet som president.

 

Det er ikke så mye vi kan gjøre med fortiden, men det jeg sier er at du i fremtiden kan ta opp enkelte saker, da det gjør det mye lettere for meg å forstå hva det dreier seg om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Å klage på konkrete tilfeller nå er vel litt for sent da skaden allerede er gjort. Og nå er det bare et par kommunister, venstreorienterte, anti-trumpere igjen som fortsatt venter nervøst på at Trump skal bli fjernet som president.

 

Enig.

 

 

Synes forøvrig man burde slå hardere ned på personangrepene som fråtser i denne delen av forumet. For å ikke nevne Trump-tråden der hver eneste side inneholdet indirekte personangrep eller/og nedrakking på brukere.

Lenke til kommentar

Å klage på konkrete tilfeller nå er vel litt for sent da skaden allerede er gjort. Og nå er det bare et par kommunister, venstreorienterte, anti-trumpere igjen som fortsatt venter nervøst på at Trump skal bli fjernet som president.

 

Med andre ord er kritikken basert på at enkelte er misfornøyd fordi de møter motstand på argumentene sine?

 

Hvis man er ute etter en ensformet menighet hvor alle sjelene er samme fargekulør, fins det forumer der ute for det og.

 

Derimot er/har det aldri vært lett eller mulig å kapre politikk/samfunn på diskusjon,no til et bestemt syn, siden det alltid har vært endel edruelige røster som med mot-argumenter stikker kjepper i hjulet for denslags. På lang sikt er det kanskje det beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med andre ord er kritikken basert på at enkelte er misfornøyd fordi de møter motstand på argumentene sine?

 

Hvis man er ute etter en ensformet menighet hvor alle sjelene er samme fargekulør, fins det forumer der ute for det og.

 

Derimot er/har det aldri vært lett eller mulig å kapre politikk/samfunn på diskusjon,no til et bestemt syn, siden det alltid har vært endel edruelige røster som med mot-argumenter stikker kjepper i hjulet for denslags. På lang sikt er det kanskje det beste.

 

Poenget er at avsporing av tråder, trolling, ad hominem-argumenter tillates eller ignoreres

 

Ta stråmannen din en annen plass. Ingen som biter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...