Gå til innhold

Coil Whine-tråden for RTX-2080/2080Ti-eiere


Kilko1337

Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd for 20-serien.

 

Opplever du coil whine-støy fra ditt nye RTX-2080/2080TI-kort?

(Coil whine er en form for gnistrende ilende lyd som kun høres når kortet blir utsatt for en større oppgave, som kravstore spill/benchmarks osv.)

 

 

Vennligst oppgi følgende:

 

Merke: Asus, EVGA, MSI osv.

Type kort: 2080 eller 2080TI

Utgave av kortet: FE, OC, Custom design osv.

Coil whine-støy: Ja eller Nei

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er coil whine på min og, men det har blitt mindre etter eit par timers bruk nå og har egentlig sluttet å plage meg.

 

2080 RTX Asus Dual OC.

 

Det er ikkje relatert til PSU, det er misvisande informasjon.

Dette er ikke riktig. Ved bytte av psu har coil whine ofte endret seg seg for meg - høyere, lavere, borte etc. Det er en klar sammenheng.

 

Det jeg derimot har god erfaring med (har hatt SLI oppsett av alle nvidia toppkort siden 285gtx), er å tyne kortene med høy FPS et par timer. Typisk en animert lobby-screen, meny i spill etc der FPS går opp i 300+. Lar den stå der 2t, så har nye kort blitt «innkjørt» og lyden blir svært mye lavere eller borte.

 

Til info så har jeg også solgt kort og opplyst om coil whine, og nye eier har opplevd mindre/mer - da tror jeg enda mer at psu spiller inn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, ikke alltid det hjelper. Jeg har opplevd at det hjalp dog. Hadde et 1080 kort med ganske kraftig coil whine en gang, byttet ut  strømforsyningen og coil whinen var borte. I alle fall kunne jeg ikke høre noe. Satte strømforsyningen i en annen maskin med et 980 Ti kort i, ingen coil whine. Ergo kan jeg ikke helt skylde på strømforsyninga heller, men var jo tydeligvis en kombinasjon der som ikke fungerte optimalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte MSI 2080, den første hadde en forferdelig coil whine, men jeg fikk den byttet ut. Den andre (samme model og merke) hadde også en coil whine, men var litt lavere. Så jeg har desverre fått coil whine 2 ganger på rad.... Men jeg skal skifte den ut igjen med et annet merke... bare litt dumt å måtte vente igjen. 

 

Jeg lot den "kjøre seg inn" over natten og det gikk ikke vekk. 

Endret av Ben_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en veldig lav coil whine på default settings, men den er utrolig høy når jeg overclocker kortet. (+100mV, 123% power limit)

 

Nvidia 2080 TI FE

 

Er det meningen at kortet skal lage coil whine når det er under full load?

 

Jeg har så langt eid en 650 TI, 760 TI, Titan og en 1060 6 GB, og ingen av de har hatt coil whine.

 

Har tatt kontakt med Nvidia, får se hva de sier.

 

PSU er HX750i. Jeg er ganske sikker på at den ikke er problemet da jeg også prøvde en EVGA 750 G2.

Lenke til kommentar

Jeg har en veldig lav coil whine på default settings, men den er utrolig høy når jeg overclocker kortet. (+100mV, 123% power limit)

 

Nvidia 2080 TI FE

 

Er det meningen at kortet skal lage coil whine når det er under full load?

 

Jeg har så langt eid en 650 TI, 760 TI, Titan og en 1060 6 GB, og ingen av de har hatt coil whine.

 

Har tatt kontakt med Nvidia, får se hva de sier.

 

PSU er HX750i. Jeg er ganske sikker på at den ikke er problemet da jeg også prøvde en EVGA 750 G2.

 

Noen ganger er man bare uheldig med kortet man har mottatt. Nesten som en DOA-vare. Selv har jeg returnert kort med coil-whine og kjøpt nytt (som ikke hadde coil-whine), da lyden fra det første kortet var ekstremt skjærende og irriterende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen ganger er man bare uheldig med kortet man har mottatt. Nesten som en DOA-vare. Selv har jeg returnert kort med coil-whine og kjøpt nytt (som ikke hadde coil-whine), da lyden fra det første kortet var ekstremt skjærende og irriterende.

 

Nå har jeg hatt kortet i litt over to uker og det ser ut som om coil whine er "borte" (så og si ikke hørbart).

 

Skal putte en EK-Vector på den snart nå, får se om det er noe hørbar coil whine da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...