Gå til innhold

Endeleg er RTX 2080 og RTX 2080Ti lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2080RTX kunne de like gjerne droppet. Noe sier meg at det ikke duger i raytracing og rasterisation er lik med 1080ti. 1080ti er litt tullete og kjøpe det også med tanke på prisen som er samme som ved utgivelse. Så 2 reelle valg gjenstår og det er og splashe cash på 2080ti eller vente til neste gen.

 

Det er 3 forskjellige punkt ved de nye kortene.

 

Du har ytelse i gamle spill, som enda ikke har optimaliserte drivere.

(her fungerer rtx 2080 omtrent likt med et 1080 ti.)

 

Du har ytelsen i nye spill med ray tracing, som enda ikke har kommet, og enda ikke har optimaliserte drivere.

(her fungerer 2080 for øyeblikket greit til 1080p med over 60fps, mens et 1080 ti vil slite)

 

Så har vi gamle og nye spill med dlss.

(her yter 2080 omtrent 40% bedre enn et 1080 ti)

 

Merk at dette er 2080 som koster det samme som et 1080 ti.

 

Du har også 2080 ti, som er betydelig dyrere, men også enda kraftigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om rtx2080 og rtx2080 ti vil yte bedre enn 1080 ti ved bruk av VR?

 

Ytinga til 2080Ti vil nok ligge rundt 30 prosent over 1080Ti uansett, men implementering av DLSS kan potensielt vere det som gjer 4K VR mainstream. Nvidia har gjort DLSS veldig attraktivt ved at dei sjølv gjer alt arbeidet med å implementere teknologien i spel, så eg trur mange utviklarar vil hive seg på det her ganske kjapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker jeg venter med å bytte mitt 1080TI mot et av de nye kortene i 20xx serien. Ikke veldig imponert over ytelsen så langt, men er klar over at få, om noen spill pr. i dag har en god implementering av raytracing. Så det er godt mulig at de nye kortene kommer til sin rett etter hvert.

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke bytta til 2080 ti siden du har et rått kort og ytelsen osv er ikke "så" mye bedre på et 2080 ti kort at det er merkbart egentlig eneste som er synbart er vel ray-tracinga men det hadde jeg klart meg uten enn så lenge :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...