Gå til innhold

SNIKTITT: Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som får spilleren til å ønske å investere flere titalls timer i en opplevelse, med oppturer og nedturer underveis, uten å hoppe av når ting kan bli en smule trått? Vel, jeg holder en knapp på særlig ett aspekt: stemning.

Foreslår en tur ut i naturen i stedet, for uovertruffen stemning. Hvis man skal bedømme et spill så er det selvsagt spillbarhet og at det er noe gøy man skal gjøre i spillet som teller mest. Repetive minispill som gjennomsyrer sandkassespill er ikke spesielt gøy i lengden.

 

Tenk om noen med tilsvarende ressurser kunne lagd Mafia 1 (snakker såklart om PC-versjonen, ikke den helt annerledes konsollversjonen) i en western-setting. Et fokusert spill som er gøy å spille uten timesvis med meningsløst fyll. Det virker som det å spille spill i dag bare er et slags tidsfordriv hvor man motivereres av "progresjon" gjennom repetisjon og achievements.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Red Dead Redemption er både forløperen og forgjengeren til RDR2. Det funker ikke. "Prequel" er jo en nyskapning som spiller på "sequel", så det er ikke så rart at norsk ikke har noe direkte tilsvar enda.

På norsk kunne vi kanskje sagt "forfølger", men da oppstår homonym-problematikk. "Førfølger", kanskje? "Førløper"? Jeg liker "førløper".

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Foreslår en tur ut i naturen i stedet, for uovertruffen stemning. Hvis man skal bedømme et spill så er det selvsagt spillbarhet og at det er noe gøy man skal gjøre i spillet som teller mest. Repetive minispill som gjennomsyrer sandkassespill er ikke spesielt gøy i lengden.

 

 

 

Veldig gammeldags tankesett. Idag så kan så absolutt en stemning og innlevelse i et spill gjøre voldsomt mye. Stemning og innlevelse kan "ankre" deg i verdenen som har blitt laget. Og selvsagt må det være gøy det du skal gjøre. Men denne gameplay over bla bla bla er tåpelig argumentasjon. Blir litt som 60 fps eller så kan jeg ikke spille bla bla bla. Det er forskjell på å fise å drite i buksa liksom.

 

Har RDR på PS3 og frameraten er så forferdelig at det nesten er uspillbart. Venter til dette kommer på PC før jeg eventuelt kjøper det.

 

PS3 var jo den dårligste utgaven både på ytelse og grafikk. Spillet ser forøvrig ekstremt bra ut til å være et litt eldre spill i 4K på Xbox One X.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Foreslår en tur ut i naturen i stedet, for uovertruffen stemning. Hvis man skal bedømme et spill så er det selvsagt spillbarhet og at det er noe gøy man skal gjøre i spillet som teller mest. Repetive minispill som gjennomsyrer sandkassespill er ikke spesielt gøy i lengden.

 

Tenk om noen med tilsvarende ressurser kunne lagd Mafia 1 (snakker såklart om PC-versjonen, ikke den helt annerledes konsollversjonen) i en western-setting. Et fokusert spill som er gøy å spille uten timesvis med meningsløst fyll. Det virker som det å spille spill i dag bare er et slags tidsfordriv hvor man motivereres av "progresjon" gjennom repetisjon og achievements.

 

 

Det eneste jeg savner er om ikke Rockstar kunne begitt seg ut på å gjenskape gullrushet i Yukon..

 

On-topic: Dette spillet klarer jeg nesten ikke vente på :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke dette spillet. Likt av så mange og jeg finner det så dårlig. En slags forsøk på spagetti vestern som feiler totalt. Jeg ble fysisk uvell av hovedpersonen. Men men. Folk hadde det morro og det er da bra.

 

To ting tok jeg med meg. Hovedpersonen ridende på et esel fungerte perfekt fordi han kunne ha fungert ironisk. Og nightmare. Jeg elsker nightmare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

Hva er det som får spilleren til å ønske å investere flere titalls timer i en opplevelse, med oppturer og nedturer underveis, uten å hoppe av når ting kan bli en smule trått? Vel, jeg holder en knapp på særlig ett aspekt: stemning.

Foreslår en tur ut i naturen i stedet, for uovertruffen stemning. Hvis man skal bedømme et spill så er det selvsagt spillbarhet og at det er noe gøy man skal gjøre i spillet som teller mest. Repetive minispill som gjennomsyrer sandkassespill er ikke spesielt gøy i lengden.

 

Tenk om noen med tilsvarende ressurser kunne lagd Mafia 1 (snakker såklart om PC-versjonen, ikke den helt annerledes konsollversjonen) i en western-setting. Et fokusert spill som er gøy å spille uten timesvis med meningsløst fyll. Det virker som det å spille spill i dag bare er et slags tidsfordriv hvor man motivereres av "progresjon" gjennom repetisjon og achievements.

Kunne ikke sagt det bedre selv etter å ha spilt hele første Red Dead Redemption. GTA lV satt til western. Våpen systemet er heilt likt GTA lV.

Lenke til kommentar

Red Dead Redemption er både forløperen og forgjengeren til RDR2. Det funker ikke. "Prequel" er jo en nyskapning som spiller på "sequel", så det er ikke så rart at norsk ikke har noe direkte tilsvar enda.

På norsk kunne vi kanskje sagt "forfølger", men da oppstår homonym-problematikk. "Førfølger", kanskje? "Førløper"? Jeg liker "førløper".

 

Prekvens/sekvens?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...