Gå til innhold

Nå kommer PlayStation Classic!


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakk å gå tilbake til fortiden, må si jeg liker bedre nye spill som resident evil og crash bandicot kommer til pc med vesentlig bedre grafikk.

Hvorfor ikke lage PS2 mini eller PS4 mini i minstefall. Blir tullete å ha under 480p på hdmi.

Du får fortsette å tenke på grafikk, så kan resten tenke på spillbarhet.

Lenke til kommentar

Snakk å gå tilbake til fortiden, må si jeg liker bedre nye spill som resident evil og crash bandicot kommer til pc med vesentlig bedre grafikk.

Hvorfor ikke lage PS2 mini eller PS4 mini i minstefall. Blir tullete å ha under 480p på hdmi.

 

 

Hvorfor ikke starte  med PS1, så PS2 og så...ja? Nintendo startet vel ikke med SNES? :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

PS5 Release Date Predicted to be in 2019, Will be a PS4 Pro Upgrade

Usikkert på de blir bedre? Forstår ikke hva dere mener med spillbarhet, hvis den ikke takler ps2\ps3 spill. Så er vel ps4 bedre.

Surt å kun lese cd plater ikke dvd eller blueray.

 

Hvorfor ikke kjøpe ps1 på bruktmarkedet hvis de finnes burde man få tak i det til 500 kr.

Er lattelig hvis de bruker 8 cm cd plater istedenfor 12 cm.

 

Husk først genrasjon ps1 hadde ikke harddisk\SSD kun 4 mb minne eller noe slik.

Skal man først lage det hvofor ikke pi station?

piStation.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet for min del er at kvalitetsmessig holder ikke så gammel 3D koken i dag. Man husker det etter de referansene man hadde når det var i skuddet og hvor god opplevelsen var da, så man tror gjerne at det er nærmere dagens standard fordi det var så bra før. Når du fyrer det opp på stor skjerm blir det litt "åh, var det sånn det var", så lenge ikke nostalgien er sterk nok.

 

Merkelig nok har jeg ikke samme skuffelsen mot C64 som første Playstation.

Lenke til kommentar

Problemet for min del er at kvalitetsmessig holder ikke så gammel 3D koken i dag. Man husker det etter de referansene man hadde når det var i skuddet og hvor god opplevelsen var da, så man tror gjerne at det er nærmere dagens standard fordi det var så bra før. Når du fyrer det opp på stor skjerm blir det litt "åh, var det sånn det var", så lenge ikke nostalgien er sterk nok.

 

Merkelig nok har jeg ikke samme skuffelsen mot C64 som første Playstation.

Kobler man opp en PS1 i dag til sin HDTV er det ikke så optimalt i grunn, men da sitter man gjerne på standard komposittkabler som fulgte maskinen..og som man brukte som liten. På en CRT-TV ser det jo noenlunde ut, men smører man bildet utover en 55" + TV, og da gjerne drar bildet ut i 16:9 formatet.....jesus. Jeg er så heldig at jeg har plass til ett par CRT-TV er og har koblet opp PS1 og alle andre gamle konsollene mine med skikkelige RGB-kabler, og det ER virkelig ett steg opp fra de søppel kablene man får med maskinen. På en CRT ser det meget bra ut.

 

Med HDMI får man i det minste fisket ut best mulig bilde i det minste, så det er da noe. Men du er likevel inne på noe, konsoller som NES og SNES tar seg uansett bedre ut på en HDTV i dag med sin enklere 2D-grafikk. Er nok mange som har fått, og får seg en "meh" opplevelse rundt om.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Helper definitivt med mindre CRT for gammel 3D. Jeg justerte opp blur på en HDTV og da ble det litt mer som før med de gamle konsollene. Input lag er også et mindre problem på CRT. Uheldigvis er gamle apper designet for CRT som regel uten mulighet til å justere lag-kompensering.

Nå kommer vel Microsoft snart med en classic XBOX med integrerte hits også ...

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...