Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Hvorfor får jeg aldri dette spillet ut av hodet mitt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg fikk mitt første møte med Link og Zelda serien igjennom Ocarina of Time hos en kompis. Jeg likte det jeg så, og ble fanget inn i denne verdenen, likevel valgte jeg å kjøpe det nyeste spillet i serien da jeg først kjøpte meg en Nintendo 64. Majoras Mask har satt igjen et inntrykk på meg som ingen andre spill har gjort siden. Mange av mine venner sverger til OoT, men Majoras Mask har en helt annen type setting som har satt igjen dypere spor. Jeg vil påstå at jeg var en ganske dreven ung gamer på den tiden med min PlayStation, men dette spillet var noe helt unikt nettopp på grunn av flere av punktene som nevnes i artikkelen. Jeg så det ikke den gang, men i senere tid er det interessant å se tilbake på dette spillet både med tanke på fortellingen, karakterene og settingen. Dette uten å prøve å være for nostalgisk, for nostalgi, det har jeg nok av fra mange mange spill.

Lenke til kommentar

Veldig bra skrevet! Fikk skikkelig lyst til å spille spillet igjen.

Noe av det jeg liker best med spillet er nettopp noe av det du er inne på - alt som skjer mellom templene. Templene er ikke like minneverdige som alle sideoppdragene i dette spillet og det gjør ingenting. Jeg spilte dette da jeg var 9-10 år og klarte likevel å både runde spillet og å finne alle maskene. Jeg skjønte nok ikke alt av den mørke tematikken, men jeg husker godt hvor stressa jeg ble jo nærmere slutten av den tredje dagen det kom.

Eksepsjonelt bra spill på stemning og følelser og en skatt jeg setter høyere enn The Wind Waker og Twilight Princess for eksempel.

 

Veldig bra artikkel, mer av dette!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Turte ikke lese hele artikkelen i fare for å spolere en fremtidig gjennomspilling. Vokste ikke opp med Nintendo, og til min store skuffelse har jeg ikke funnet dette spillet til Switch. Har i flere år hatt lyst til å spille både dette og Ocarina of Time, men eneste jeg har fått kost meg med er Breath of the Wild.

 

Håper Nintendo slipper denne til Switch

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...