Gå til innhold

Oppgavebehandling viser masse (feil?) databruk


Joachim_F

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et merkelig problem her. Grafen i Oppgavebehandling viser at datamaskinen mottar cirka 1.5 Mbps kontinuerlig. Men i ressursovervåkning er det knapt noe aktivitet utover alt det vanlige småtteriet Windows hele tiden holder på med. GlassWire viser heller ikke noen unormal aktivitet, og ikke bare det - når jeg bruker GlassWires Firewall-funksjon til å blokkere alle apper, så ser jeg en klar reaksjon i Ressursovervåkning, men Oppgavebehandling fortsetter å motta 1.5 Mbps.

 

Hva skjer? Viser oppgavebehandling feil? Se vedlagt bilde (her er det ikke lenge siden jeg deaktiverte & aktiverte ethernet-kortet). Streken markerer bare at de to vinduene til høyre hører til oppgavebehandling mens de andre ikke gjør det, alt er på samme tidspunkt. Så egenskaper for Ethernet sier jeg har mottatt 6,9 MB, oppgavebehandling sier over 100.

 

Edit: Kan nevne at når jeg går inn i prosesser i oppgavebehandling, så er det heller ikke noe spesielt å se der. 0.1 Mbps på et par ting, nå og da.

 

Edit 2: Tror det må være noe med ruteren, en annen maskin på nettverket viser samme uforklarlige databruk. Modemet viser ikke noe utenom det vanlige. Jaja. Merkelige greier, men sikkert ikke så farlig.

post-17810-0-35388400-1536958817_thumb.jpg

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører alle maskinene du har problem på Glasswire?

Nei, det var noe jeg installerte på min maskin etter at jeg merket problemet.

 

Men nå ser problemet ut til å ha stoppet av seg selv. Jeg prøvde selvsagt å skru av og på det meste av utstyr og maskiner da det pågikk, så jeg vet ikke hva som fikset det senere. Alt tyder på at databruken Oppgavebehandling viste ikke var reell, så ... aner ikke hva som har skjedd, men virker ikke som det har så mye hensikt å fortsette å bruke masse tid på å komme til bunns i det.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...