Gå til innhold

Overrasker med ny el-SUV: 50 kWh batteri til rundt 300 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

136hk :ohmy: Kommer til å bli noe slappe greier etter 50kmh.

Du burde tilbringe nokre år bak rattet på ein fullasta T4 transporter med 2.4l sugediesel. 0-100km/h offesielt ved tom bil: 24.7s, i praksis med full bil: Berre mogleg å nå 100 ned bratte bakkar.

 

Køyrer til dagleg ein polo stv med 1.4l 60hp på papiret, men ein god del av dei har hava i pølsemaskina.

 

Makan til bortskjemte folk no fortida :p

Endret av Mr.Elendig
  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Batteriet er i kjent elbilstil plassert i gulvet."

 

Dette er akkurat nøyaktig hvorfor jeg ikke har fått meg til å kjøpe elbil.

Alt skal jo være så jævlig fornuftig.

 

Når kommer elbilen med batteriene i spoileren, f.eks.?

 

Tenk litt ut av boksen, for faen.

 

Kanskje på tide å slukke den jointen. Den er ikke bra for deg...

 

;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

136hk :ohmy:  Kommer til å bli noe slappe greier etter 50kmh. 

Etter jeg kjøpte elbil har jeg ikke tenkt en eneste gang over hvor mye hester den har, spiller rett og slett ingen rolle da man må følge trafikken og køen uansett som ofte går sakte. Veiene i Norge er stort sett ikke laget for høye hastigheter over lange strekninger i motsetning til land lenger sør for oss.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Blei veldig, veldig interessert, men den prisen betyr MUFFENS i Norge. Dette landet har en avgiftsmafia som ødela den gleden fort. 136 hk. Et ord. LOL.

Per i dag betalar du null kroner i avgifter for ein elbil. Einaste du betalar i eingongsavgift er vrakpant på 2400 kroner. Så for elbilar er det foreløpig ganske enkelt å finne norsk pris.
Lenke til kommentar

Etter jeg kjøpte elbil har jeg ikke tenkt en eneste gang over hvor mye hester den har, spiller rett og slett ingen rolle da man må følge trafikken og køen uansett som ofte går sakte. Veiene i Norge er stort sett ikke laget for høye hastigheter over lange strekninger i motsetning til land lenger sør for oss.

 

Jeg er helt enig i at det spiller liten rolle i 99% av tiden man er i en bil, men i forbikjøringer kommer angsten med trege biler for min del. Det blir ett par av de da jeg har kontor på "landet" med svingete veier og gjerne en traktor og to på veien, evt andre billister langt under fartsgrensen. Men hver sin smak, for min del blir dette alt for lite, spesielt med karakteristikken til elmotoren og manglende gir. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det spiller liten rolle i 99% av tiden man er i en bil, men i forbikjøringer kommer angsten med trege biler for min del. Det blir ett par av de da jeg har kontor på "landet" med svingete veier og gjerne en traktor og to på veien, evt andre billister langt under fartsgrensen. Men hver sin smak, for min del blir dette alt for lite, spesielt med karakteristikken til elmotoren og manglende gir.

Om du faktisk går inn på tester å leser litt om akselerasjonstall i typiske forbikjørings senarioer (60-100 og 80-120)ser du jo at disse elbilene med "lav effekt" er like kjappe om ikke betydelig kjappere enn sine fosile motparter, for leaf 40 kwh er jo en opp i golf gti territorium på disse tallene, så jeg forstår ikke helt hvorfor du pusher på at elbiler er så fryktelig mye dårligere på akkurat dette etter.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om du faktisk går inn på tester å leser litt om akselerasjonstall i typiske forbikjørings senarioer (60-100 og 80-120)ser du jo at disse elbilene med "lav effekt" er like kjappe om ikke betydelig kjappere enn sine fosile motparter, for leaf 40 kwh er jo en opp i golf gti territorium på disse tallene, så jeg forstår ikke helt hvorfor du pusher på at elbiler er så fryktelig mye dårligere på akkurat dette etter.

 

Jeg pusher ikke, jeg snakker om mine egne erfaringer. Og hvordan momentkurven til en elmotor er. Det er bare min personlige mening, trenger ikke ta seg så nær. 

Lenke til kommentar

Jeg pusher ikke, jeg snakker om mine egne erfaringer. Og hvordan momentkurven til en elmotor er. Det er bare min personlige mening, trenger ikke ta seg så nær. 

 

Fordi jeg motargumenterer betyr det ikke at jeg tar meg nær av det du skriver, diskusjon er vel litt av vitsen med dette forumet. Jeg mener bare at du legge frem et ikke eksiterende problem når de fleste elbiler er markant kjappere enn de tilsvarende bilene de fleste kjører rundt i når det kommer til den spesifikke problemstillingen du legger frem, uavhengi av hvordan momentkurven til en elmotor ser ut eller ikke ser ut.

 

Men det er jo meg, om du mener alle Elbiler bør være på nivå med Teslaen din med 500+ hester så skal du få lov å mene det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det er jo meg, om du mener alle Elbiler bør være på nivå med Teslaen din med 500+ hester så skal du få lov å mene det. 

 

Neida, det er ikke det. Forøvrig har den i underkant av 500. Jeg mener bare at elbiler trenger litt ekstra kraft på grunn av momentkurven og manglende gir. 500 er helt unødvendig, bare kjekt. 

 

Såklart er diskusjon en del av poenget her inne.

Lenke til kommentar

"Batteriet er i kjent elbilstil plassert i gulvet."

 

Dette er akkurat nøyaktig hvorfor jeg ikke har fått meg til å kjøpe elbil.

Alt skal jo være så jævlig fornuftig.

 

Når kommer elbilen med batteriene i spoileren, f.eks.?

 

Tenk litt ut av boksen, for faen.

 

Ford Focus Electric har batteriet stappet inn i baggasjerommet. En svær boks baki der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...