Gå til innhold

Gamer.no : Gå bort ifra poeng anmeldelser?!


Anbefalte innlegg

Jeg synes dere skal gå frem som et godt eksempel her i lille spill Norge og avskaffe å score spill på en poeng skala. Det er blitt alt for mye fokus på at et spill skal ha korrekt nummer både for spillere og utviklere. Om et spill idag ikke er 9/10 så er det for mange et dårlig spill.

 

Det sier litt å absurd det hele er blitt. Og evige diskusjonen om hvorfor et spill fikk en 6 mens et annet som andre mener er bedre fikk bare 5.

 

Få spillere til å lese hele anmeldelsen om hva anmelder mener er bra og ikke fult så bra. Ha et system som fks Eurogamer eller Polygon som akkurat fikk nok av hele poeng skala tullet. 

 

Et Gamer.no anbefaler stempel hadde vært mye bedre en denne tall skalen som brukes idag.

 

Her er Polygons artikkel om hvorfor dem forandrer.

 

 

Jeg håper Gamer.no vil være et forbilde her i lille Norge og gjør det samme som flere store spill sider nå gjør. For det er nok bare spørsmål om tid før andre her i Norge gjør det samme. Så hvorfor ikke være først ut?

 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er en side Gamer aldri noensinne bør hente inspirasjon fra så er det Polygon, makan til møkkaside skal en lete lenge etter. Når det kommer til det konkrete forslaget ser jeg ikke helt for meg at det vil være en god modell rent  profitt messi, de kan nok få flere lesere til å faktisk i det minste lese konklusjonen og roe ned backlash som ved den berømte BoTW anmeldelsen, men tipper nok at en totalt vil  miste leser masse, få færre klikk og dermed mindre penger i kassa. For la oss være helt ærlige, når 90% av oss skal se om ett spill er verdt å spille blar vi oss heller fort gjennom anmeldelser og ser på slutt scoren, eventuelt blar oss kjapt gjennom metacritic, de få ganger vi leser hele er vist det er et spill som genuint virkelig interesserer oss, det gjelder vertfall meg.  Om gamer kutter karakteren og ender i en rent skriftlig konklusjon tipper jeg nok at de mister en god del "casual" lesere.

 

Mine 5 cent. 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...