Gå til innhold

Finnes et forum der man kan spørre etter deler?


Snow_Cat

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er riktig plass, men jeg prøver likevel.

 

Finnes det et forum der man kan spørre etter deler? Det være seg bildeler, deler til kjøkkenmaskinen din, koffert hjul eller deler til et håndtak. Altså, alt mulig rart.

 

Jeg er klar over at Ebay har alle delene, men det er ikke alltid det er like lett å søke der når man ikke vet navnet eller modellen på tingen man sitter med.

 

F. eks. Jeg har vifte som mangler 1 knapp. Hvor får jeg tak i den knappen?

 

Jeg ser for meg at det finnes et forum for spesielt interesserte, der man typisk kan forklare hva man trenger, kanskje ta et bilde av tingen og spør.

 

:)

Endret av Snow_Cat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et forum, eller en enkelt tråd som inneholdt alt dette ville nok ikke vært veldig gunstig.

Jeg foreslår at du deler opp de forskjellige tingene du er ute etter til respektive forumkategori her på diskusjon.

 

"Bildeler" i kategoriseksjonen som omhandler biler, deler til "kjøkkenutstyr" i hus&hjem kategorien og "kofferthjul" i eksempelvis ferie&reisekategorien eller lignende.

 

Gi en lyd hvis du trenger hjelp med å finne frem til korrekt kategori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes helt klart dedikerte forumer for alle mulige småting slik du beskriver, men om du finner alt på et sted betviler jeg - mange forskjellige ting samlet i et og samme forum ville gått ut over kvaliteten.

 

Selv var jeg ute etter hjelp med et meget spesifikt arbeidsoppdrag (industriverktøy og arbeidsmetode) en gang i tiden og ramlet da over et forum her i Norge fullt av verktøyeksperter hvorav de fleste var ingeniører og verktøymakere - så, uten tvil vil du finne det du er ute etter hvis du bare leter litt.

 

Lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har personlig vært på leting etter noe tilsvarende forum eller søkemotor, men om man bare har PN (Part Number) så vil man kunne med en gang slite når det gjelder flere produsenter og forskjellig kategorier da man vil kunne finne PN overlappes.. Kan finne samme PN på hvitevarer og elektronikkdeler. Selv om det er to helt forskjellige produkter..

 

Jeg kan kanskje se for meg at med dagens AI og algoritmer at det er mulig for roboter som kan klarer å saumfare google og andre søkemotorer for å finne frem til forhandlere etter forespørsler på et forum, for å gi autosvar :) Men jeg tror ikke det eksisterer den dag i dag, kanskje en gode ide for noen lure programerere :)

 

Enn så lenge forholder jeg meg til produsentens hjemmeside og godkjente serviceverksted de har, og klarer nesten uten unntak og finn frem til de deler jeg trenger..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...