Gå til innhold

Tesla øker prisen på Model 3 med firehjulsdrift... Igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Deretter bestemte selskapet seg for å senke prisen på Dual Motor-pakken til 4000 dollar i juni. To måneder senere, i august, økte de prisen tilbake til 5000 dollar. Nå, én måned senere, øker de prisen med 20 prosent til rekordhøye 6000 dollar.

Økes i pris på grunn av leveringsproblemer? Tror ikke tesla selger så mye da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En dyr elbil blir enda dyrere, hva ellers er nytt? Og det selv med store subsidier. Model 3 kommer aldri til å bli en reell konkurrent til Golf, Camry eller andre billige ICE biler.

 

Det har de da heller aldri sagt. De mener sin nærmeste konkurrent er BMW 3-serie, som har en startpris på 425k. Det finnes andre elbiler der ute som fint konkurrerer i det segmentet du snakker om. Direkte sammenlignet med prisen på Model S vil Model 3 koste ca 430k i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har de da heller aldri sagt. De mener sin nærmeste konkurrent er BMW 3-serie, som har en startpris på 425k. Det finnes andre elbiler der ute som fint konkurrerer i det segmentet du snakker om. Direkte sammenlignet med prisen på Model S vil Model 3 koste ca 430k i Norge.

Billigste 3 serie koster $35k i USA altså kr293k. Det er mulig de får på plass en $35k Model 3 til neste år, men å gjøre noe innhogg i ICE markedet greier de ikke (type 400 000-500 000 US enhetssalg i året)

 

Edit: Model 3 selger allikevel bra nå som de greier å øke produksjonen:

 

20180730_Tesla_Sales.jpg

 

Jeg vil dog tørre å påstå at en base Model 3 er mere i Golf/Camry/Accord klassen av sedaner, og det er der de kan stjele kunder. En Camry, selv om den er større enn en Model 3, starter på $24k, altså kr200k. Et godt stykke billigere enn Model 3. Skal Model 3 være annet enn en "hype-modell" som skal selge 200 000+ enheter hvert år, må de ned i pris.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det har de da heller aldri sagt. De mener sin nærmeste konkurrent er BMW 3-serie, som har en startpris på 425k. Det finnes andre elbiler der ute som fint konkurrerer i det segmentet du snakker om. Direkte sammenlignet med prisen på Model S vil Model 3 koste ca 430k i Norge.

Billigste 3 serie koster $35k i USA altså kr293k. Det er mulig de får på plass en $35k Model 3 til neste år, men å gjøre noe innhogg i ICE markedet greier de ikke (type 400 000-500 000 US enhetssalg i året)

 

Edit: Model 3 selger allikevel bra nå som de greier å øke produksjonen:

 

20180730_Tesla_Sales.jpg

De gjør allerede innhogg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har de da heller aldri sagt. De mener sin nærmeste konkurrent er BMW 3-serie, som har en startpris på 425k. Det finnes andre elbiler der ute som fint konkurrerer i det segmentet du snakker om. Direkte sammenlignet med prisen på Model S vil Model 3 koste ca 430k i Norge.

Billigste 3 serie koster $35k i USA altså kr293k. Det er mulig de får på plass en $35k Model 3 til neste år, men å gjøre noe innhogg i ICE markedet greier de ikke (type 400 000-500 000 US enhetssalg i året)

 

Edit: Model 3 selger allikevel bra nå som de greier å øke produksjonen:

 

20180730_Tesla_Sales.jpg

 

Jeg vil dog tørre å påstå at en base Model 3 er mere i Golf/Camry/Accord klassen av sedaner, og det er der de kan stjele kunder. En Camry, selv om den er større enn en Model 3, starter på $24k, altså kr200k. Et godt stykke billigere enn Model 3. Skal Model 3 være annet enn en "hype-modell" som skal selge 200 000+ enheter hvert år, må de ned i pris.

Er dette prisene, FØR eller ETTER fratrekk? Husk på elbiler og insentiver, i USA også

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

 

Det er dyrere enn for både Tesla Model S og Model X, hvor oppgraderingen koster 5000 dollar.

 

Merk at det er dyrere enn det den var på Model S og X tidligere. Da disse kun leveres med firehjulsdrift per dags dato.

 

Slik det er skrevet så fremstår det som at oppgraderingen koster 5000 dollar i dag. Noe den ikke gjør da det ikke lenger er noe tilvalg.

Lenke til kommentar

Jeg vil dog tørre å påstå at en base Model 3 er mere i Golf/Camry/Accord klassen av sedaner, og det er der de kan stjele kunder. En Camry, selv om den er større enn en Model 3, starter på $24k, altså kr200k. Et godt stykke billigere enn Model 3. Skal Model 3 være annet enn en "hype-modell" som skal selge 200 000+ enheter hvert år, må de ned i pris.

De skal ned til $35k.

 

Og å sammenligne med Camry er ikke spesielt meningsfullt. En Camry er et helt kurrant transportmiddel, men det stopper der. Model 3 er en premiumbil med massive ytelser og teknologi. Ser man på en Camry XSE V6, som forøvrig starter på nesten $35k, så gjør den 0-60 mph på 6,1 sekunder. En Model 3 til $35k gjør det på 5,6 sekunder. Og forskjellen i størrelse er ganske ubetydelig. Model 3 er litt kortere, men den gjør opp for det med å ha et ekstra bagasjerom foran, slik at bagasjeplassen er ca lik.

 

De nærmeste konkurrentene til Model 3 er BMW 3-serie, Audi A4 og Mercedes C-klasse. Og i forhold til disse er den priset ganske riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg vil dog tørre å påstå at en base Model 3 er mere i Golf/Camry/Accord klassen av sedaner, og det er der de kan stjele kunder. En Camry, selv om den er større enn en Model 3, starter på $24k, altså kr200k. Et godt stykke billigere enn Model 3. Skal Model 3 være annet enn en "hype-modell" som skal selge 200 000+ enheter hvert år, må de ned i pris.

De skal ned til $35k.

 

Og å sammenligne med Camry er ikke spesielt meningsfullt. En Camry er et helt kurrant transportmiddel, men det stopper der. Model 3 er en premiumbil med massive ytelser og teknologi. Ser man på en Camry XSE V6, som forøvrig starter på nesten $35k, så gjør den 0-60 mph på 6,1 sekunder. En Model 3 til $35k gjør det på 5,6 sekunder. Og forskjellen i størrelse er ganske ubetydelig. Model 3 er litt kortere, men den gjør opp for det med å ha et ekstra bagasjerom foran, slik at bagasjeplassen er ca lik.

 

De nærmeste konkurrentene til Model 3 er BMW 3-serie, Audi A4 og Mercedes C-klasse. Og i forhold til disse er den priset ganske riktig.

Dette er som å påstå at en trehjulssykkel blir premium om du fester en rakettmotor på den, men teslalobbyen har aldri helt klart å differensiere mellom høy effekt og en bil som faktisk er kompetent sammenskrudd, antakelig fordi de aldri har kjørt sistnevnte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er som å påstå at en trehjulssykkel blir premium om du fester en rakettmotor på den, men teslalobbyen har aldri helt klart å differensiere mellom høy effekt og en bil som faktisk er kompetent sammenskrudd, antakelig fordi de aldri har kjørt sistnevnte.

Har kjørt nyere 3-serie og var ikke spesielt imponert. Ganske klaustrofobisk, og alt for masse unødvendige brytere og tull. Nå er interiør og slikt ganske/helt subjektivt, men jeg vil definitivt heller ha interiøret til Model 3 enn interiøret til 3-serie.

 

Model 3 er heller ikke bare rask i en rett linje. Fjæringen er ganske avansert for klassen, og får i all hovedsak gode tilbakemeldinger fra biljournalister. Det gjenstår å se om performance Model 3 er raskere enn BMW M3 på bane, men det er fullt mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...