Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leiekontrakt


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bodd i Oslo hele mitt liv og rett før sommeren bestemte jeg meg for å flytte til Bergen for å studere. Flyttet da inn med 2 andre kompiser, men i mellomtiden fikk jeg meg kjæreste i Oslo. Har nå gått på skole siden august og vurdere å flytte ned til Jul for å fortsette studiene i Oslo igjen.

 

Har ikke selv skrevet under på noen kontrakt, men er litt usikker på om jeg kan flytte ned bare etter 6 mnd og la de andre i stikken. Har aldri snakket med leieboeren selv, da vi betaler kompisen min og han betaler utleier. Har sett kontrakten der der står 12 mnd binding og 4 mnd oppsigelse, men har som sagt ikke skrevet under.

 

Anonymous poster hash: e402c...c68

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan det rent juridiske foregår, er jeg usikker på, men skal jeg ta en wild guess så tipper jeg at du ikke er bundet til noe juridisk siden du ikke har skrevet under noen kontrakt, eller siden du ikke er hovedansvarlig for betaling.

 

Kanskje registrering av bostedsadresse har noe å si også. Har du registrert bostedsadresse der, og betaler medleieboere via konto, så kan jo de bevise at du har betalt for å bo der. Da kan det hende noen lover trer i kraft som sier at du havner under 3 månedersregelen. Altså at de kan tvinge deg til å betale i tre måneder hvis du eller de ikke finner noen de er fornøyd med før du får flyttet.

 

Men i tråd med god skikk så går det sikkert bra bare du sier fra tidlig og holder en god dialog. Det kan også hende du overhodet ikke har noen plikt siden du ikke har skrevet under noe. Det har jo vært tråder her hvor andre har blitt latt i stikken og måtte slite i lange tider før de har fått still noen til ansvar, selv med kontrakt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...