Mannen med ljåen Skrevet torsdag kl 15:54 Skrevet torsdag kl 15:54 Deilig omelette du fromage med fetaost igjen. Halvveis ferdig med blikkboksen. 4
Mannen med ljåen Skrevet fredag kl 16:27 Skrevet fredag kl 16:27 Bilde fra nettet Maczanka Krakowska på en flytende restaurant på elven Wisła i Krakow. Beskrivelse fra nettet: Sitat en tradisjonell polsk sandwich fra Kraków, som ofte kalles «burgerens bestemor». Den består av en tykk skive av saftig, langkokt svinekjøtt (vanligvis svinenakke eller bog), servert i et brød med saus og andre tilbehør som sennep og pickles. Retten er kjent for at brødet ofte dyppes i kjøttsausen. 1 2
Simen1 Skrevet fredag kl 19:19 Skrevet fredag kl 19:19 I dag ble det en slags sei-taco med nanbrød. Hjemmelaget krydderblanding, limemarinert rødløk og hot majo. Det skal definitivt bli flere variasjoner av denne i framtida. 2 4
Mannen med ljåen Skrevet lørdag kl 17:40 Skrevet lørdag kl 17:40 Gefilte fisch som forrett, deretter har jeg grepet karpen på sefardisk vis, sautert med løk og sopp. 3
Simen1 Skrevet lørdag kl 18:10 Skrevet lørdag kl 18:10 I går ble det grillet kylling med tilbehør. I dag plinger det snart klar to fristende lørdagspizzaer. 4
xRun Skrevet lørdag kl 19:36 Skrevet lørdag kl 19:36 Hjemmelaget biffsnadder i dag. Basert på Provence-krydret lammestek fra datodisken (så ikke helt ekte "biff", granted) som videre er marinert i en egen biffmix, servert med brun kryddersaus etter egen oppskrift, også pommes frites med en dæsj salt. Ikke bare snadder, "biff"-snadder! Litt stor porsjon for meg, syns jeg. Men la gå for denne gangen. 2 5
:utakt Skrevet lørdag kl 19:51 Skrevet lørdag kl 19:51 Vegetarlasagne i dag (og i morgen). Det er så godt, jeg kan ikke anbefale det nok. Denne: https://vegetarentusiast.no/vinnerlasagne/ 3
Jarmo Skrevet lørdag kl 20:21 Skrevet lørdag kl 20:21 Kebab med Pitabrød, salat og tilbehør. Sammen med et par glass Camp rødvin. Hikk! 3
Mannen med ljåen Skrevet søndag kl 19:48 Skrevet søndag kl 19:48 Har fått prøve mye godt i dag. Formiddagsmat var polsk soppsuppe servert i et stort, uthulet rundstykke, og pierogi med rømme. Men middagen var på ukrainsk restaurant. Forrett var brød med salo (spekk) med sylteagurk, og sviske med bacon. Hovedrett var kotelett kyiv, og kålruletter. Greit å bestille to ulike retter, og dele med hverandre, så får man prøve alt. Om noen lurer, jeg er kjempefornøyd med Krakow-turen så langt. 4
Mannen med ljåen Skrevet mandag kl 17:12 Skrevet mandag kl 17:12 https://en.wikipedia.org/wiki/Solyanka Solyanka på en ukrainsk restaurant i Krakow. Veldig godt. 😻 3
Mannen med ljåen Skrevet i går, 12:22 Skrevet i går, 12:22 Polen feirer sin nasjonaldag med et uavhengighetsløp, et folkeløp på 11 kilometer, arrangert på grunn av datoen 11/11. Det var masse folk. Deretter parade, med militære, politi og masse andre avdelinger fra myndigheter og sivilsamfunnet. Folk spiser ikke is og pølser, men obwarzanek, en rund kringle som selges over alt. Minner en del om 17 mai, men flaggene mangler blått, og jeg tror alle i toget er fra myndighetene, medlem i foreninger, krigsveteraner osv. Dagens tidlige middag er zurek. https://en.wikipedia.org/wiki/Sour_cereal_soup 3
Duriello Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Lokal Spar hadde 50% på utvalgte Big One pizza. Røk på en slik. Digg! 🤤 2
Simen1 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) I dag ble det tortellini fra Rema. Uhyre raskt og enkelt. Ok smak men sikkert ernæringsmessig elendig. Endret 21 timer siden av Simen1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå