Gå til innhold

Norges fotballandslag 2021


Latias

Anbefalte innlegg

Delvis skrev (9 timer siden):


Forstår synspunktet, men hvem skal vike for J P Hauge? Moi? ( Som også leverte varene i kveld). Normann? King?  
De er omtrent like gode, så det er ikke fullt så enkelt.

Hauge er vel ikke aktuell på høyre side.

Med utgangspunkt i at Lagerbäck foretrekker en 442, og at Håland, Ødegaard og Sørloth må spille dersom skade- og smittefrie, så er det naturlig å ha ham med i troppen og kunne bytte Hauge inn for Moi dersom sistnevnte har en dårlig kamp eller blir sliten. Sentralt mener jeg Berge og Normann eller Thorsby bør spille. Spillere uten klubb eller som sitter på benken kan ikke få spilletid i posisjoner vi har gode alternativer. Det blir noe annet med Aleesami, for jeg vet ikke hvem som er i form som kan gå inn for ham? Det bør jo ikke være for mange endringer heller, jeg er enig i det, men begrenset hvor matchfit Henriksen og Johansen kan være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moi kom inn som 4 spiss forrige gang. Men det er nok en mb-spiller som må vike da. Forrige gang kom Linnes og Fossum inn i troppen
Ødegaard og Midtsjø er antagelig tilbake, men det kan likevel være plass til Hauge slik jeg ser det. Det er en del som vil ha Tokmac med også, men der går trolig Hauge foran nå. Med litt ettertanke tror jeg Hauge godt mulig kommer med denne gang.

Hvis jeg skal tippe troppen blir den sånn:

K   :                   jarstein  -  Nyland  - Rossbach
F  :                   Ajer - Omar - Svennson - Reginiussen - Hovland - Gabrielsen - Haitam - Meling - Linnes
MB:                 Ødegaard - Berge - Normann - Henriksen - Johansen - Midtsjø - Thorsby - Berg - Hauge
A:                    Braut - Sørloth   -  King  -  Moi    

Tar går jeg utfra at det tas ut en tropp på 25 mann sånn som sist.

Lenke til kommentar

Synes det er så rart hvor god Henriksen har vært under Lagerback. Har jo knapt spilt fotball på klubblag på lenge, likevel har han levert veldig bra i nesten alle kampene på landslaget. Kan omtrent si han har vært avgjørende for laget i mange kamper. Spesielt! 

Johansen var ikke en gang involvert i Fulhams ligacupkamp, så... ja, han er nødt til å finne seg ny klubb nå. Bør være god nok for en grei klubb i Championship så håper det går i orden. Eller kanskje tilbake til Skottland?

Lenke til kommentar

Troppen som er tall ut:

Keepere: Jarstein, Nyland, Hansen.

Forsvarere: Ajer, Aleesami, Elabdellaoui, Linnes, Meling, Reginiussen, Rosted, Strandberg, Svensson og Østigård.

Midtbanespillere: Berg, Berge, Elyounoussi, Henriksen, Johansen, Midtsjø, Normann, Thorsby og Ødegaard.

Angrep: Braut Håland, Hauge, King og Sørloth.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag er dagen, tid for skjebnekamp. Den største kampen på norsk jord på en evighet. Utslagskamp som i et mesterskap, vinn eller forsvinn. Er forsiktig optimist, men samtidig utrolig redd for at det skal ryke. Vi har vært så utrolig nære før, også har det akkurat ikke blitt dratt i land, frykter dette skal skje igjen. Serbia er en veldig sterk motstander. Men de frykter nok også Norge.

Hva tror dere blir laget til Lagerbäck? Jeg heller mot at dette blir laget han sender utpå:

Jarstein
Omar - Reginiussen - Ajer - Aleesami
Ødegaard - Berge - Normann - Johansen
Sørloth - Haaland

"Venstrekanten" er alltid et spørsmålstegn, men det er sjelden Lägerback gjør så mange endringer så jeg tror kanskje Johansen starter der siden han var så god mot Nord-Irland.

Spørsmålet er hvor offensivt han vil gå ut. Vi har nå noen flere jokere å bytte innpå enn på lenge, for eksempel en frisk Jens Petter Hauge mot slitne serbiske bein i tillegg til King, Moi og flere. Henriksen har slitt med vond legg, så det er tvilsomt at han spiller fra start.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (27 minutter siden):

"Venstrekanten" er alltid et spørsmålstegn, men det er sjelden Lägerback gjør så mange endringer så jeg tror kanskje Johansen starter der siden han var så god mot Nord-Irland.

Johansen spilte høyrekant mot Nord Irland. Moi var på venstre. Og akkurat det er et poeng, Johansen fungerte  bedre på høyre enn på venstre kant.

Håper de gjenopptar resepten mot Sverige og Spania, med 5 mann på midten. Ødegaard i en slags fri rolle foran de 4 andre, og Braut på topp.
 

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (19 minutter siden):

Dette er nok det beste vi kan stille i dag, mtp Lagerbäck sin spillestil.

Måtte flire av denne.😅

Hehehehe. Hur är läget Lägerback?

Usikker på om det er det beste vi kan stille, men som sagt, tror det kan være laget han kjører. Frykter Mitrovic. 12 mål på sine siste 9 landskamper, han trenger ikke mange innleggene eller sjansene før den sitter.

Fra Serbias landslagssjef:

"Norway are the opponents that we wanted the least in the play-offs. The fact that this is a one-off match will define how we will play. Serbia have not played at a EURO for 20 years. Qualifying would give us continuity - we were at the World Cup and now at the EURO."

Han hinter vel her til at Serbia vil være litt forsiktige og prøve å stenge igjen bak først og fremst. Begge lag har sine styrker offensivt, og de vil ta hensyn til Norges kontringsstyrke. Dessverre for oss er reglene slik at Kolarov ikke trenger å sone for det røde kortet han fikk i forrige kamp, det gjelder visst ikke i play-offen. Heldigvis for oss så er ikke Maksimovic med.
 

Delvis skrev (6 minutter siden):

Johansen spilte høyrekant mot Nord Irland. Moi var på venstre. Og akkurat det er et poeng, Johansen fungerte  bedre på høyre enn på venstre kant.

Håper de gjenopptar resepten mot Sverige og Spania, med 5 mann på midten. Ødegaard i en slags fri rolle foran de 4 andre, og Braut på topp.

Det håper jeg også, men kjenner jeg svensken rett så blir det ikke så mye endringer nå. Kan være han prøver å overraske.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

2137613771_Skrmavbild2020-10-08kl_14_28_22.png.aeb571209a3f825fac3dd899b994645a.png

Tipper det blir slik jeg. Jarstein er klippet ut ser jeg. Konservative valg over hele linja. Mulig Aleesami for Meling, men uansett. Veldig usikker på om King starter forøvrig. Tenker at det er fullt mulig at Lagerbäck ikke tenker at Sørloth-Haaland er spikret tross en bra kamp. Så muligens ham istedenfor Sørloth. Vi får se.

Uansett blir det ulidelig spennende. Er pessimist som vanlig. Men det er ganske mange bra spillere her. Så får de til å spille sammen kan alt skje.

Har like mye magefølelse på 4-0 til pause som 0-2.

Værsåsnillnå.

Lenke til kommentar

 

RaptorStrike skrev (26 minutter siden):

Henriksen er vel småskadet, og så veldig rusten ut for RBK. Må jo være bedre å bruke Thorsby eller Normann. Johansen har jo heller ikke fått spille i ligaen, kun i ligacupen...

Thorsby tror jeg ikke får starte en slik kamp med det erfaringsgrunnlaget Lager har med ham på landslaget. 

Henriksen var kanskje den usikre han ja, det hadde jeg misset. Pga. gode landskamper tror jeg han starter om han er fit, uansett hvordan han har sett ut for RBK (ikke sett noe fra det). Litt samme tanker har jeg rundt Johansen - de to har kvaliteter som Lager verdsetter og som vanskelig kan erstattes med Normann eller Thorsby. Glemmer i farten om det er flere utfordrere til de plassene.

Jeg får understreke at jeg satte opp det jeg tror blir førsteellever, ikke det jeg mener den burde være. 

Endret av SecoY
Skrivefeil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...