Gå til innhold

Chromecast problemmer. Finner ingen chromecast.


Hauken90

Anbefalte innlegg

Hei. Trodde å innstalere en chromecast var det enkleste men kunne gjøre men den gang ei. 

Jeg hadde en gammel chromecast som jeg antok var utdatert og derfor ikke virket, så kjøpte idag en ny chromecast.

Har det samme problemmet som jeg hadde med den forje.

Innstallasjonsprossesen går fint og den vises på tven, men verken pc/mobil/ipad finner enheten når jeg prøver å søke den opp. "finner ingen chromecast enheter". De er selvsagt på samme nett osv. Det er utrolig irriterende og jeg antar derfor det har med router innstillinger å gjøre? Bor i borettslag, men har egen internett fra next gentel visst det har noe å si.

 

Har liten greie på hvordan jeg eventuelt endrer i router innstillingene.

Noen som kan hjelpe? takk takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kan tenke meg i farten er tilgangspunktisolering, også kjent som AP isolation eller klientisolering. Dette må du deaktivere på ruteren din. Om det er aktivert, kan problemet løse seg hvis du deaktiverer dette.

 

Nå vet jeg ikke hvilken ruter du har fra Nextgentel og fremgangsmåten for å slå det av på denne, eller om det i det heletatt aktivert.

 

Men det er iallefall en start for å feilsøke problemet ditt på :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Eneste jeg kan tenke meg i farten er tilgangspunktisolering, også kjent som AP isolation eller klientisolering. Dette må du deaktivere på ruteren din. Om det er aktivert, kan problemet løse seg hvis du deaktiverer dette.

 

Nå vet jeg ikke hvilken ruter du har fra Nextgentel og fremgangsmåten for å slå det av på denne, eller om det i det heletatt aktivert.

 

Men det er iallefall en start for å feilsøke problemet ditt på :)

takk for hjelp :) jeg har "Technicolor 789ivac" visst det har noe å si  :hrm:  Aner ikke hva jeg skal gjøre da jeg er rimelig grønn på dette området, men får prøve meg fram.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...