Gå til innhold

App for å følge med på aksjer og fond


Mazeking

Anbefalte innlegg

Hva slags app´er eller nettjenester kan man bruke for å følge med på aksjer? Det jeg tenkte var å sette opp min egen liste på aksjer og fond jeg har lyst til å følge med på. 

 

På "aksjer" appen som er installert på iphoen så ser det bare ut som man kan følge med på aksjer på Nasdaq. Forsøkte å søke opp noen av kodene for noen aksjer på oslo børs men de fikk jeg ikke opp. 

 

Jeg vet jeg kan logge meg inn i nettbanken og kjøpe aksjer og sikkert få oversikt over der, men er nå i planleggingsfasen og vil heller følge med på noen bransjer over tid og det gjelder da både aksjer og fond for å få en følelses på svingningene

 

What to do?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

På "aksjer" appen som er installert på iphoen så ser det bare ut som man kan følge med på aksjer på Nasdaq. Forsøkte å søke opp noen av kodene for noen aksjer på oslo børs men de fikk jeg ikke opp.

Du kan søke opp andre børser. De bruker Yahoo Finance og det er svært god dekning av markeder og aksjer der(bedre enn E24). Her kan du også legge inn oljepris(ticker "BC=F), valuta(USD-ticker: "NOK=X") , div. indekser(Oslo Børs ticker: "OSEBX.OL"). Kan jeg spørre hva du har søkt på siden du ikke fikk treff? Jeg har Telenor lagt inn. Jeg får treff med å søke bare på "Telenor". Hvis du vil søke med ticker, må du i tillegg spesifisere hvor den er notert. For Telenor sitt tilfelle er da ticker "TEL.OL".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...