Gå til innhold

Nvidia: Ikke forvent annonserte priser ved lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

helt hinnsides at prisene for ett grafikk kort er så pass høy nå, eneste dette beviser er at siden Nvidia nå nermest har monopol på dette markedet så kan de ta faen meg hvor mye de vil. håper AMD og Intel snart kommer på banen med gode konkurenter til en billigere penge (tviler på intel da men lov å håpe)

 

De er såpass høye, fordi etterspørselen er helt VILL. Dette pga. bitcoin farmer osv. Skulle vært en begrensning på hvor mange kort folk får lov til å kjøpe.

Lenke til kommentar

håper AMD og Intel snart kommer på banen med gode konkurenter til en billigere penge (tviler på intel da men lov å håpe)

 

Tipper Intel vil fokusere på AI og andre ikke-gamingrelaterte GPU-workloads, men at de også kommer til å slippe kort som er egnet for gaming, selv om de sannsynligvis ikke kommer til å være i nærheten av gamingytelsen til Nvidia.

Og forhåpentligvis har AMD noe på lur. Kanskje de planlegger å gjenta Ryzen-historien på GPU-markedet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123879

De ødelegger for seg selv ved å ikke gjøre 2070 kortene SLI-kompatible.

 

Det er mye mer aktuelt å kjøpe 2x 1080 eller 1070, enn å kjøre på med ny teknologi som ikke er bra testet.

 

ref: GPU-arkitekturen og den revolusjonerende RTX-plattformen. Disse grafikkortene kombinerer raytracing i sanntid, kunstig intelligens og programmerbar skyggelegging, og resultatet er en helt ny måte å oppleve spill på.

 

 

Programmbar skyggelegging virker ikke helt ferdig..

Lenke til kommentar

De ødelegger for seg selv ved å ikke gjøre 2070 kortene SLI-kompatible.

 

Det er mye mer aktuelt å kjøpe 2x 1080 eller 1070, enn å kjøre på med ny teknologi som ikke er bra testet.

 

ref: GPU-arkitekturen og den revolusjonerende RTX-plattformen. Disse grafikkortene kombinerer raytracing i sanntid, kunstig intelligens og programmerbar skyggelegging, og resultatet er en helt ny måte å oppleve spill på.

 

 

Programmbar skyggelegging virker ikke helt ferdig..

2080/2080ti bruker nvlink...
Lenke til kommentar

De ødelegger for seg selv ved å ikke gjøre 2070 kortene SLI-kompatible.

 

Det er mye mer aktuelt å kjøpe 2x 1080 eller 1070, enn å kjøre på med ny teknologi som ikke er bra testet.

 

ref: GPU-arkitekturen og den revolusjonerende RTX-plattformen. Disse grafikkortene kombinerer raytracing i sanntid, kunstig intelligens og programmerbar skyggelegging, og resultatet er en helt ny måte å oppleve spill på.

 

 

Programmbar skyggelegging virker ikke helt ferdig..

 

Funker i hele tatt SLI på nye spill? Trodde SLI var dødt. Spent på hvordan nvlink vil fungere (om i hele tatt) på gaming.

Lenke til kommentar

Funker i hele tatt SLI på nye spill? Trodde SLI var dødt. Spent på hvordan nvlink vil fungere (om i hele tatt) på gaming.

 

Selvfølgelig funker sli. Du har lest for mange kommentarer på facebook, som trodde at SLI var dødt.

 

De som ikkje har sli, tror jo ofte at det er dødt... Og noobs da :p

 

Tilogmed BF V beta funker med sli :D

 

Dermed får jeg 100+ fps i 4k eller 135-140fps i 3440x1440.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig funker sli. Du har lest for mange kommentarer på facebook, som trodde at SLI var dødt.

 

De som ikkje har sli, tror jo ofte at det er dødt... Og noobs da :p

 

Tilogmed BF V beta funker med sli :D

 

Dermed får jeg 100+ fps i 4k eller 135-140fps i 3440x1440.

 

Funker det i andre spill også? Kanskje jeg heller burde ta sikte på å kjøpe en brukt 1080Ti til :D

Lenke til kommentar

Funker det i andre spill også? Kanskje jeg heller burde ta sikte på å kjøpe en brukt 1080Ti til :D

Her er lista over spill som støtter sli.

Flere kan legges til slisupport igjennom nvidia inspector.

 

https://www.geforce.com/games-applications/technology/sli

 

Går du for sli med "mainstream" plattform, så får du plutselug andre problemer. Varme, mangel pci-e lanes, mangel på strøm... er nok derfor mange tror sli er dødt, siden man ikkje får det beste resultatet med middels hardware og sli.

 

Sli krever MYE minnebåndbredde, 10 serien sli får mere ytelse i høy oppløsning med HB-sli bro, cpufrekvens blir enda viktigere, siden sli krever mere cpukraft. Mye å tenke på.

 

Mitt tips: Hvis toppkortet ikke gir nok ytelse, kjøp 2 toppkort i sli på HEDT plattformen. Intel: x99/x299 AMD: X399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg syntes 12-13 k for et grafikk kort er dyrt men ikke avskrekkende når man tenker på at et rtx 2080 ti vil vare i mange år framover og som jeg gjør når slike ting skal kjøpes så sparer jeg til det og da er det ikke så forferdelig med 12 k :p Neste på tappene er i7 cpu, vannkjøling og hoved kort som tilsammen koster mindre en grafikk kortet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...