Gå til innhold

Nvidia: Ikke forvent annonserte priser ved lansering


Anbefalte innlegg

Er vel heller brukerne som ikke bryr seg om AMD. Selv om AMD har hatt et bedre produkt (eller i hverfall pris/ytelse) så kjøper saueflokken fremdeles Nvidia.

 

Slik jeg har forstått det blir Navi en RX580 arvtager (med Vega ytelse?).

Mener de har sagt selv at de ikke kommer til å konkurrere om high end.

 

Så lenge AMD konkurerer opp til 5-6000kr (tidligere high end) prisnivå så er jeg fornøyd. Det er en minoritet som kjøper high end.

 

 

Høres ut som mye morro for framtiden. Men det var dette med all den ventetiden da:

 

 

Then, we have Navi 10. Oh boy, is Navi 10 going to be a beast - but it looks like it will be hitting the workstation and enterprise markets, with AMD pushing it for 'ultra-scale, Deep Learning/Energy applications'. But still, they're teasing Navi 10, and a dual-GPU version of Navi 10. This is going to be massive, as AMD will shift down to the ultra-small 7nm node for Navi 10. We are also going to see the company move over to the exciting new PCIe 4.0 x16 standard, with up to 300W of power consumption.

 

Read more: https://www.tweaktown.com/news/55875/amd-launch-monster-navi-10-2019-next-gen-ram/index.html

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh Boy, det begynner igjen... :p

 

De som regner med at Navi blir en Turing-killer blir nok skuffet. PCIe 4.0 er foreløpig ganske ubrukelig, da ingen Klientmaskiner (AM4 eller LGA 1151) kommer til å støtte det med det. "Nextgen Memory" som denne artiklen refererer til er GDDR6.

 

Det som derimot blir spennende er hva AMD kommer med etter Navi, når de ditcher GCN og kommer med en ny arkitektur som faktisk kan skalere videre. Da står det nok 2020 i beste fall, antakeligvis 2021 på kalenderen. Da blir det også veldig spennende å se hva Intel klarer å komme med denne gangen... :)

 

Når det gjelder resten av 2018 og 2019 og konkurranse på high-end GPU så kommer det til å bli kjedelig.

 

 

Edit: Ser nå at artikkelen "G" linket til i forrige post var halvannet år gammel, men poenget er det samme.

Endret av HKS
Lenke til kommentar

Oh Boy, det begynner igjen... :p

 

De som regner med at Navi blir en Turing-killer blir nok skuffet. PCIe 4.0 er foreløpig ganske ubrukelig, da ingen Klientmaskiner (AM4 eller LGA 1151) kommer til å støtte det med det. "Nextgen Memory" som denne artiklen refererer til er GDDR6.

 

 

Skal ha nytt hovedkort uansett, så blir ikke noe stress for min del :love: når det først skjer fra mitt gjerde.

 

Om det blir:

Intel CPU + AMD GPU

Intel CPU + nVidia GPU

AMD CPU + AMD GPU

AMD CPU + nVidia GPU

 

.. akkurat det har jeg ikke bestemt meg for. Men holder alle dørene åpne. Misliker det Gsync-proprietære (har allerede investert i 1 stykk monitor med freesync-støtte). Misliker Intel bugsene i silisiumet som har karret seg til overflaten i løpet av 2018. Har holdt en knapp på nVidia i mange år, tross at Linus gir dem midtfingeren (bruker mest Win10 uansett). Har holdt en knapp på Intel fram til nå. Nå er det både nok melking og nok bugs.

 

Så jeg sitter her og sorterer inntrykk fortløpende. En ting er sikkert, og det er at det kommer til å skje mye innen jeg kommer ned fra gjerdet mitt.

 

Når det kommer til "bugs" så ser alle CPU-er ut å være vidåpne med bakdører (se video nedenfor :love: ) i tillegg til Meltdown, Spectre, Foreshadow (AMD hevder de ikke er sårbare for Foreshadow)

jmf.:

As in the case with Meltdown, we believe our processors are not susceptible to these new speculative execution attack variants: L1 Terminal Fault – SGX (also known as Foreshadow) CVE 2018-3615

 

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Når det kommer til "bugs" så ser alle CPU-er ut å være vidåpne med bakdører (se video nedenfor :love: ) i tillegg til Meltdown, Spectre, Foreshadow (AMD hevder de ikke er sårbare for Foreshadow)

Dette blir veldig off-topic, men snakket med en sikkerhetsforsker ved et stort universitet i Norge, og han sier at vi bare har sett begynnelsen. x86 er et lappeteppe uten like.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, tenk om AMD hadde brydd seg om PC-brukerne og fakstisk giddet lage skikkelige skjermkort de siste 5 årene i stedet for å gi oss fingeren.

GTX 1080 graphicscore 23200.

 

Vega 56 graphicscore 23600

 

1080ti ligger selfølgelig en god del over, men det gjør også prisen.

Mitt kort er undervoltet og 100Mhz ekstra på minnet. 

Endret av TheKims
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Then, we have Navi 10. Oh boy, is Navi 10 going to be a beast - but it looks like it will be hitting the workstation and enterprise markets, with AMD pushing it for 'ultra-scale, Deep Learning/Energy applications'. But still, they're teasing Navi 10, and a dual-GPU version of Navi 10. This is going to be massive, as AMD will shift down to the ultra-small 7nm node for Navi 10. We are also going to see the company move over to the exciting new PCIe 4.0 x16 standard, with up to 300W of power consumption.

Read more: https://www.tweaktow...-ram/index.html

Den artikkelen er en smule utdatert.

Lenke til kommentar

Ihht til din egen link så var det 45-55 favør nvidia. Dødt løp så å si.

Så det er bare for AMD å lage gode produkter så kjøper halvparten av alle kundene noe fra dem

Kvartalet etter ble det 65%, uten noe nytt fra Nvidia (Prisreduksjon?).

Tror ikke det er like enkelt som å bare lage et godt produkt. For yngre generasjoner er Nvidia det eneste de vet om.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Ihht til din egen link så var det 45-55 favør nvidia. Dødt løp så å si.

Så det er bare for AMD å lage gode produkter så kjøper halvparten av alle kundene noe fra dem

De lager gode produkter, men folk flest sitter med inntrykk av at Nvidia er så mye bedre. 

RX 580 f,eks yter 7-8fps bedre enn GTX1060 i BFV Beta, å det er en tittel som er sponset av Nvidia.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er allerede leaket tester av 2080 Ti :)

De trenger forsåvidt ikke hype, de har ray tracing som for mange vil være grunnen til å skaffe seg RTX. ellers yter 2080 Ti 20-60% bedre i spill på 4K Ultra (non-raytraced) i forhold til 1080Ti (begge FE)

Link? Til en test av 20xx serien til Nvidia som ikke er fra Nvidia og som har oppdatert driver?

 

De lager gode produkter, men folk flest sitter med inntrykk av at Nvidia er så mye bedre. 

RX 580 f,eks yter 7-8fps bedre enn GTX1060 i BFV Beta, å det er en tittel som er sponset av Nvidia.

 

Er ikke BF V og BF 1 bygget på samme motor? En som ga bra resultater på AMD sine kort? 

Lenke til kommentar

Begge er bygget på Frostbite som har vært i favør til AMD tidligere.

Ville bare få frem et poeng at AMD ikke er så dårlig som folk skal ha det til.

 

Det er ingenting gale med Vega, eller AMD for så vidt. Nvidia har en tilhengerbase uten like (av en aller annen grunn) som ikke bryr seg om hva som er kjensgjerninger eller ikke; det som er viktig for disse gutta er å rettferdiggjøre kjøpene sine og samtidig få alle andre til føle seg tråkket på. Aldri undervurder markedsføring.

 

I gjennomsnitt yter vel et Vega 56 i dag på lik linje med et 1070 Ti (er en grunn til at Nvidia slapp dette når de skjønte at 1070 kom til å bli avleggs). Jeg forventer at Vega 56 med fabrikkinnstillinger kommer til å være raskere enn 1080 i løpet av noen måneder eller toppen ett år. Nvidia-kort aldrer særdeles dårlig som vi har sett gang på gang. 

 

Problemet til AMD er at de ikke har klart å levere nok (det klarte for så vidt ikke Nvidia heller i et avgrenset tidsrom) og at prisen er hakket for høy (dog hadde komplett noen knalltilbud på Vega for ikke så lang tid tilbake hvor jeg fikk et Vega 56 til 3900kr). 

 

På CPU-fronten så ser vi jo at Ryzen utvilsomt er den beste allbruksprosessoren. Får kanskje et par bilder mer i sekundet med en Intel-prosessor i spill, men da taper du fleroppgaveytelse som er betraktelig bedre. Velger du AMD slipper du i tillegg å måtte punge ut for nytt hovedkort hver gang du får lyst på ny prosessor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

There are no breaks on the ngreedia hype-train!

 

I mens sitter jeg stille og venter på tester.

 

2h6w6k.jpg

 

Det er allerede leaket tester av 2080 Ti :)

De trenger forsåvidt ikke hype, de har ray tracing som for mange vil være grunnen til å skaffe seg RTX. ellers yter 2080 Ti 20-60% bedre i spill på 4K Ultra (non-raytraced) i forhold til 1080Ti (begge FE)

Jeg er overrasket over at ingen reagerer på utsagnet ditt, så jeg gjør det...

 

I stedet for å komme med utsagn som ikke støttes opp med fakta, kan du ikke linke til disse "leaked" testene?

Lenke til kommentar

helt hinnsides at prisene for ett grafikk kort er så pass høy nå, eneste dette beviser er at siden Nvidia nå nermest har monopol på dette markedet så kan de ta faen meg hvor mye de vil. håper AMD og Intel snart kommer på banen med gode konkurenter til en billigere penge (tviler på intel da men lov å håpe)

Enig med monopolet og prisene. 

 

etter lanseringen av 1080, da det kom ut, falt prisene fra 7500 til 6500 etter forhåndsbestilling. Her er moralen: ikke forhåndsbestill . og som du sier er prisene økt betraktlig.

 

Ytelsen nvidia klarte å få til fra 900 serien til 1000 serien var enorm. Jeg har ingen tro på at de får til det samme nå, selv om de har hatt like mye tid på seg på å gjennomføre det de har gjort før. Som du sier har nok monopol en del med dette å gjøre, da de ikke er presset til å gjøre det spesielt bra.

 

 

https://prisguiden.no/produkt/nvidia-geforce-gtx-1080-257057

Endret av Bjowol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...