Gå til innhold

Sonos' nye forsterker gjør vanlig utstyr til et multiromsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men kommer de med en Sonos Connect også? Har savnet en Connect i sort design, slik at den kan gjemmes blant det andre sorte utstyret jeg har. Først da blir det interessant for meg å gå inn i Sonos-verdenen.

 

Dog usikker på om det ikke er for seint allerede. Nå er jeg bare en fet receiver unna ekte Dolby Atmos med 7.2.4. med høyttalerne jeg allerede har skaffet meg. Og med en slik receiver, så vil jeg kunne styre musikken min trådløst der jeg spiller.

 

Med Chromecast Audio eller Chromecast II, eventuelt streaminghøyttalere i samme serie som receiveren, kan sikkert disse løse det meste som Sonos kan, på tilstrekkelig vis for meg, vil jeg tro.

 

EDIT: skriveleifs

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Har en gammel NAD-forsterker som jeg bruker på mine Dali-høytallere. Ellers har jeg en platespiller og liker å spille musikk fra PC og TV på forsterkeren. Kanskje denne hadde vært fin.

 

Kjøp noe bedre enn Sonos generelt mener da jeg.

Og en NAD kan ikke byttes ut med en pinglete liten svak boks om du tenkte det. Da ordner du heller en Sonos Connect om du absolutt skal ha Sonos ræl

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Har 36kg forsterkere og Sonos Connect, så jeg klarer meg...

36kg forsterkere sier jo absolutt ingenting.

Tyder generelt på en stor strømforsyning men kan også bare bety ett tungt kabinett. Så det var en ekstremt merkelig kommentar. Reelle watt målt med alle kanaler i drift i 8ohm og 20-20.000Hz signal (dvs IKKE kina målte watt med 1 kanal i drift i 6ohm og 1000Hz pipetone slik de fleste måler) sier derimot MYE mer...

Lenke til kommentar

"125 watt per kanal ved 8 ohm å rutte med. "

Ikke faen engang!? Tenker vi sier max 20 EKTE watt jeg..?

Watt er ikke watt når det gjelder forsterkerkraft .

"Kina måling" = 1 kanal i drift ved 6 (noen ganger 8ohm) og 1000Hz pipetone som gir laaaaangt høyere tall enn hva som er reelt!

EKTE måling = Alle kanaler i drift ved 8ohm og 20-20.000Hz signal..

Eller sagt på en annen måte: 30-40 EKTE watt KNUSER 150 kina watt dagen lang..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

36kg forsterkere sier jo absolutt ingenting.

Tyder generelt på en stor strømforsyning men kan også bare bety ett tungt kabinett. Så det var en ekstremt merkelig kommentar. Reelle watt målt med alle kanaler i drift i 8ohm og 20-20.000Hz signal (dvs IKKE kina målte watt med 1 kanal i drift i 6ohm og 1000Hz pipetone slik de fleste måler) sier derimot MYE mer...

Skal du lære meg om musikkanlegg???

 

36kg forsterkere, eller 45 kg når jeg tenker meg om, sier meg at det må være mye strømforsyning.

 

2 stk NAD C275 BEE, en brokoblet 330w/8ohm til hver front ht, Klippsch Reference RF82 II.

 

1 stk gammel Pioneer VSX-AX4 til  4 stk Klippsch Reference RB 81 II / 1 stk Klipsch Reference Premiere RP-440C.

AX4 er oppgitt til fantasifulle 7x170w, men den har mere reelle 7x130w på papiret, uansett er den nå avlastet på frontkanalene med NADene, så den driver greit surround oppsettet.

 

Har ellers litt Sonos også, 1 stk Connect, 1stk Play 1, 1 stk Play 3 og 1 stk Play 5.

 

Så jeg har så jeg klarer meg.

 

Edit: Siden disse forsterkerne bruker over 200w på tomgang ved radiolytting, prøvde jeg meg på å sette Sonos Play 5 i stua, men det var en nedtur av dimensjoner så den ble fort satt tilbake i gangen igjen. :)

Sonos gir bra lyd, men kan overhodet ikke sammenlignes med påkostet lydanlegg.

Endret av Tømmerås
Lenke til kommentar

 

 

2 stk NAD C275 BEE, en brokoblet 330w/8ohm til hver front ht, Klippsch Reference RF82 II.

 

 

Hehe, slike NADer brokoplet til slike Klipscher, med 97dB i følsomhet.... tviler på at du har særlige problemer med å spille HØYT!!!  :D  

 

Edit: Tror også din gamle AX4 er ganske sprek, jeg hadde etterfølgeren tidligere, LX70 og den var veldig sprek, som testen her viser (amerikanske benevnelse):

 

https://www.soundandvision.com/content/pioneer-elite-vsx-94txh-av-receiver-measurements

 

Over 2x150W ved 8 Ohm og nærmere 2x300W ved 4 Ohm med lav forvrengning. 

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal du lære meg om musikkanlegg???

 

36kg forsterkere, eller 45 kg når jeg tenker meg om, sier meg at det må være mye strømforsyning.

 

2 stk NAD C275 BEE, en brokoblet 330w/8ohm til hver front ht, Klippsch Reference RF82 II.

 

1 stk gammel Pioneer VSX-AX4 til 4 stk Klippsch Reference RB 81 II / 1 stk Klipsch Reference Premiere RP-440C.

AX4 er oppgitt til fantasifulle 7x170w, men den har mere reelle 7x130w på papiret, uansett er den nå avlastet på frontkanalene med NADene, så den driver greit surround oppsettet.

 

Har ellers litt Sonos også, 1 stk Connect, 1stk Play 1, 1 stk Play 3 og 1 stk Play 5.

 

Så jeg har så jeg klarer meg.

 

Edit: Siden disse forsterkerne bruker over 200w på tomgang ved radiolytting, prøvde jeg meg på å sette Sonos Play 5 i stua, men det var en nedtur av dimensjoner så den ble fort satt tilbake i gangen igjen. :)

Sonos gir bra lyd, men kan overhodet ikke sammenlignes med påkostet lydanlegg.

Gjentar min tidligere kommentar.

Lenke til kommentar

Hehe, slike NADer brokoplet til slike Klipscher, med 97dB i følsomhet.... tviler på at du har særlige problemer med å spille HØYT!!! :D

 

Edit: Tror også din gamle AX4 er ganske sprek, jeg hadde etterfølgeren tidligere, LX70 og den var veldig sprek, som testen her viser (amerikanske benevnelse):

 

https://www.soundandvision.com/content/pioneer-elite-vsx-94txh-av-receiver-measurements

 

Over 2x150W ved 8 Ohm og nærmere 2x300W ved 4 Ohm med lav forvrengning.

Prøvde en LX70.. Den var hakket svakere enn min aldrende H/K AVR745 som har 2x 100w (8ohm) i stereo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...