Gå til innhold

Gaming pc til rundt 11 tusen. Mulig med GTX 1070?


Anbefalte innlegg

Sliter litt med å finne en brukbar gamingpc, helst ferdigbygd, med gtx 1070 til rundt 10-12 tusen. Virker som nesten alt i den prisklassen kjører 1060. Mens jeg ser tilbudene tek.no viste til tidligere i år hadde 1070-maskiner til 10000, men de er ikke til salgs lengre.

Burde jeg vente litt? Gjøre noe helt annet. Vil gjerne bruke minst mulig, da alt over 10000 sprenger budsjettet mitt litt, men vil samtidig ha noe som varer en stund, og tåler 1440 når jeg får meg ny skjerm senere. Da virker 1070 som det beste valget. Å spare en tusenlapp for å ha 1060 istedet virker ikke helt verdt det. Men vil jo ikke dumpe resten av delene.

Vurderer også å bygge selv, men hvor mye er det egentlig å spare på det? Selv med masse teknisk kompetanse så frister det veldig å kunne bare levere den inn om den fusker framfor å bruke masse tid på feilsøking, utskiftning, osv. 

Tar imot alle tips og tilbakemeldinger med glede :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må det være ferdigbygd eller kan du kjøpe den i deler og bygge selv? Må du ha det nå eller har du tid til å vente litt? Om du har dnb mastercard kan du få 20% rabatt på ting hos power (de har bla ryzen prosessor og godt hovedkort). Så kan du supplere med andre deler fra komplett/elkjøp.

PSU får du finne som passer ditt forbruk til en ok pris, men nåværende pris:

Prosessor: Ryzen 2700x 3290

SSD: 970 evo 250gb 888

HK: Søk etter x470, får et bra et (rog strix F) til 1500.

Se etter GPU på finn eller vent til 2080 kortene kommer, da dropper de nok litt i pris.

Da mangler du GPU og RAM, evt også kabinett, men det er ikke så dyrt.

 

Tror du vil få god valuta for pengene om du venter til Black friday.

 

Prøv å finne delene i denne, men med en downgrade til 1070 kontra 1080 og se hvordan prisen blir.

 

https://www.komplett.no/product/1018421/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-amd/pc-i-deler-summer-edition

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/11121/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer/komplett-gamer-i30-crazy-gtx1070?offerId=KOMPLETT-310-11121# du har denne fra komplett om du evt dropper Windows og kjøper en billig ebay-lisens eller har en fra før. Acern på Elkjøp er heller ikke dum, men lurt å kjøpe en ekstra minnebrikke etter hvert så du får dual-channel.

 

Du vil som regel spare litt på å bygge selv om du kjøper litt etter litt og velger tilbud. Personlig ville jeg venta til Black Friday-uka, da har de nye Nvidiakortene kommet og de gamle har nok gått ned i pris, ofte gode tilbud på flere av de dyreste komponentene da :)

Lenke til kommentar

Jeg bygde akkurat en PC med i5-8600k, 1070, 16gb RAM i et HAF bigtower for under 10 000. Hvordan? Finn.no og seriøs pruting. Bruktmarked renner over av deler, komplette PCer osv. Det er kjøpers marked.

 

Det tar litt lenger tid og krever litt innsats, men det er verdt det, i mine øyne. I nypris ville PCen jeg bygde nå igår kostet 14-16000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...