Gå til innhold

KOMMENTAR: I en profesjonell liga må man kunne kreve litt av deltakerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig i at man bør kunne stille krav til deltagerne.

Likevel fullstendig uenig i forslaget om å emulere major-løsningen, om videre konsekvens av 3-manns regelen betyr at laget mister plassen i seriesystemet. Ligaplasser burde selvføgelig tilhøre klubber, i særdeleshet de seriøse.

Lenke til kommentar

Helt enig i at man bør kunne stille krav til deltagerne.

Likevel fullstendig uenig i forslaget om å emulere major-løsningen, om videre konsekvens av 3-manns regelen betyr at laget mister plassen i seriesystemet. Ligaplasser burde selvføgelig tilhøre klubber, i særdeleshet de seriøse.

 

Mitt første forslag innebærer ikke 3-manns regelen.

 

Men på forslag nummer to, med Valve som inspirasjon, tenker jeg ikke at man gjør det helt som Valve. Jeg mener at man i inneværende sesong må beholde 3 spillere, men kan bytte to. Plassen eies fortsatt av klubb.

Lenke til kommentar

Eneste dere oppnår ved å stenge overgangsvinduet er at minst 3 av 4 lag må stille som mixer i playoffs. Just don't...

 

Er det, virkelig det eneste de oppnår? Det er rart hvordan noen har noe imot denne regelen. Altså er det et lag som har spilt sammen (5 stk) i mer enn 12 mnd i ligaen? Eller har det noen gang vært det i 1 div? Vet at nedover er det mange som har spilt sammen leeeeeeenge, men i toppen ser jeg nye lineups hele tiden.

 

Jeg mener absolutt alle lag bør klare, på den tiden fra sesong slutt til seriestart, å da erstatte spillere osv. Da er det mer at folk er late og ikke tar ting serriøst og må da finne siste ganske tett opp mot serie start.

 

Hvorfor "MÅ" 3 av 4 lag som kommer i playoff stille med mix'r? Vil det da si at de spiller som mix hele sesongen? CS Norge, både på skill og community har vel aldri vært lavere enn det vi opplever nå, så det er flott at gamer hvertfall holder hjulet igjen. Neste år kommer vel esportal også til og gå inn i Norge så da kan folk få litt og velge i. Tror dette er siste år med så mye fokus på Telenorligaen sånn vi kjenner den i dag. (om ikke TL hever premiene og setter noen klare regler. Også nok hele TL oppsettet endres skal det være fornuftig og delta og "satse" på denne platformen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Erfaringen er at hver gang vi strammer til kravene i retning mer profesjonell drift av lagene, blir det klaget en del, før praksis blir mye fortere. Det pleier å gå ganske raskt.

Men det er selvfølgelig en balansegang. Vi må ikke stramme til for raskt.

Samtidig skal det være rom for å ha en "bedriftsliga" i lavere divisjoner. Differensiert regelverk er vanskeligere for spillerne å forholde seg til, for strenge krav mot folk i lavere divisjoner som bare vil ha det gøy kan ta bort gleden ved å spille.

Lenke til kommentar

Erfaringen er at hver gang vi strammer til kravene i retning mer profesjonell drift av lagene, blir det klaget en del, før praksis blir mye fortere. Det pleier å gå ganske raskt.

 

Men det er selvfølgelig en balansegang. Vi må ikke stramme til for raskt.

 

Samtidig skal det være rom for å ha en "bedriftsliga" i lavere divisjoner. Differensiert regelverk er vanskeligere for spillerne å forholde seg til, for strenge krav mot folk i lavere divisjoner som bare vil ha det gøy kan ta bort gleden ved å spille.

 

Enig, derfor ønsker jeg denne endringen kun for 1. divisjon i første omgang.

 

For å svare på det første avsnittet ditt, så er det en gang slik at ingen liker forandring. Men om forandringen gjennomføres, glemmes det fort hvordan det var før.

Lenke til kommentar

Bare se på de største ligaene, der kan dem bytte spillere og få inn standins akkurat som dem vil, men jeg tror det ligger noe mer bak. Enkelte avtaler som må godtas og evt. søknader som må sendes inn.

 

Jeg vet ikke 100% men spillerbytte vinduet virker å alltid være åpent i feks. ESL Pro League osv..

 

I turneringer derimot, så er det VELDIG strengt ang. spillerbytter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...