Gå til innhold

Tråden for alle typer Xiaomi


Anbefalte innlegg

Ser lite diskusjon om denne telefonen.

Har selv anskaffet en Redmi 6 Pro og den virker å være veldig rask.

Fatter nesten ikke at jeg har betalt 1500 kr for en fullverdig telefon.

 

MI-konto gir noe tilleggsfunksjonalitet som skins og slikt.

Jeg har ikke helt satt meg inn i alt enda, men det er enkelt å customize telefonen.

 

På Redmi 6 er det et dual 12mpx kamera med dybdesøker bak, og et selfiekamera på 5mpx foran.

Det lever opp til mine lave forventninger til denne telefonen, men ikke brukbart til noe annet enn å ta personlige bilder. Det er tydelige artifacts på bildene jeg tar, og ingen stabilisator.

 

Fingeravtrykk-leser er meget responsiv og kjapp.

 

Noen som har MI-telefon? Hva synes dere?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt m5 brukt men må si det er håpløst å oppgradere android prøvd det? Fikk svar fra xiomi at det tar 10-15 dager å unlocke mobilen for å få nyere android, kundeservice derfra er håpløst svarer tidlig på morgen ofte 4 am.

 

Så er vel problemer med tv2 sumo har du problemer med det? Fant ut det er på grunn av DRM.

Så hadde håpet å oppgradere rom løser problemet har ofte problemer apper henger seg av og til og dårlig batterilevetid. Ofte 3 timer bruk er batteriet tomt og hender på 30% at batteriet slår seg av.

 

5 minutter oppstarttid er vel ikke mye å skryte over, har brukt 60 GB til apper.

 

Kamera er helt ok. Men man trenger apper hvis man vil ta bilder.

Mobilen blir litt treg hvis man oppdaterer apper og gjør andre ting.

 

Laderne og kabelene er ikke særlig å skryte av usb 2 og billig lader verdt 50 kr.

Man får bedre quick changer 2 ladere på ebay til 150 kr.

redmi_6_pro_live_image_it168_15296533032

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kjøpte en Xiaomi A1 til fatter for 1400kr.

Latterlig mye telefon for pengene.

Snapdragon 660, 4GB ram, god 1080P skjerm, dobble kamera (zoom linse), fingeravtrykksleser, god batteritid og god lyd.

Sist med ikke minst så er det en Android One telefon så den har clean Android 8.1 installert.

 

Han kunne ikke vært mere fornøyd iallefall, og han synes den var for kjapp faktisk.

Lenke til kommentar

Hatt snart 10 xiaomi telefoner og de har alle vært uslåelige på forholdet mellom pris/ytelse/kvalitet. Men det siste året har MIUI også blitt så bra at det faktisk er mitt foretrukne Android skall.

 

Akkuratt nå bruker jeg en Redmi Note 5 AI, mine erfaringer med denne finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1815124

 

Andre telefoner jeg har hatt

 

div eldre som jeg ikke husker

Redmi note 3

Redmi Note 3 SE

Mi A2 Lite

 

Har også bestilt en Pocophone f1

Lenke til kommentar

Hatt snart 10 xiaomi telefoner og de har alle vært uslåelige på forholdet mellom pris/ytelse/kvalitet. Men det siste året har MIUI også blitt så bra at det faktisk er mitt foretrukne Android skall.

 

Akkuratt nå bruker jeg en Redmi Note 5 AI, mine erfaringer med denne finner dere her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1815124

 

Andre telefoner jeg har hatt

 

div eldre som jeg ikke husker

Redmi note 3

Redmi Note 3 SE

Mi A2 Lite

 

Har også bestilt en Pocophone f1

Jeg bruker daglig Redmi Note 5, og jeg har samme opplevelse av telefonen som deg. MIUI blir bare bedre og bedre. Kan du si noen ord om Mi A2 Lite?

Lenke til kommentar
Xiaomi Pocophone F1 6.18" IPS12MP+5MP, 6GB, 64GB, Snapdragon 845, Dual-SIM, microSD, BT5, USB-C, Android 8.1 (Oreo)

er veldig bra kjøp, eneste negative for min del liten lagringsplass.

Ellers kunne jeg vurdert den. Noen som syns det er rart ingen mobilrepratører i norge som kan reparere eller skaffe deler til mobilen?

De selger mobil men ikke batteri\skjerm etc hvis det går i stykker? Ganske lattelig spør du meg, neste år går prisene opp på fortolling blir moms per kr så de burde få på plass et system der.

Lenke til kommentar

Xiaomi Pocophone F1 6.18" IPS12MP+5MP, 6GB, 64GB, Snapdragon 845, Dual-SIM, microSD, BT5, USB-C, Android 8.1 (Oreo)

er veldig bra kjøp, eneste negative for min del liten lagringsplass.

Ellers kunne jeg vurdert den. Noen som syns det er rart ingen mobilrepratører i norge som kan reparere eller skaffe deler til mobilen?

De selger mobil men ikke batteri\skjerm etc hvis det går i stykker? Ganske lattelig spør du meg, neste år går prisene opp på fortolling blir moms per kr så de burde få på plass et system der.

Den støtter jo minnekort da, så du får så mye plass du bare ønsker.

 

Mobilreperatører vil jo ikke tjene noe på å selge deg enkeltdeler. Dem tjener jo på å bytte dette for deg.

 

Om man klarer å bytte slikt selv så klarer man å finne tak i dette selv og. Kjekt med internett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minnekort micro SD eller UFS 2 er ikke samme på ytelse.

Så de med deler er ikke så lenge ut måneden så hvis jeg kjøper noe på ebay som ikke virker eller det blir stoppe i tollen blir det fort dyrt.

Enkelte sier de setter lav pris på pakken, men tror ikke mobiler er særlig lurt man ser jo forskjell på smarttelefon og nokia 3310.

Lenke til kommentar

Skulle ikke være noe i veien for det. Så lenge riktig ting treffer riktige pinner inni der burde det være ok.

Hvorfor man absolutt vil bruke 2 simkort og SD kort er en annen sak...

 

Har ganske normalt mobilbruk og temmelig mange apper. Ingen problem med å "bare" ha 64GB lagringsplass fordet.
Google Photos lagrer jo foto og video i skyen med ubegrenset mengder så trenger jo ikke ta vare på noe slikt.
Og med dagens store datamengder trenger man ikke å ha Spotify Offline heller.

Lenke til kommentar

I nåværende telefon har jeg den nevnte "hacken"

 

Et sim-kort for ringing og sms. Og et sim for internett (forøvrig er dette tvilling-sim fra mitt mobile bredbåndsabonnement).

 

Synes det er utrolig greit med mitt eksterne minnekort også. Fordelene er mange.

 

 

Ingen selvfølge at det funker på Poco F1. Dette funket for eksempel på Samsung S9 (og S9+) fram til at Samsung kom med en oppdatering i sommer som deaktivert den ene sensoren når de to andre var i bruk

Endret av JFM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...