Gå til innhold

Nintendo Switch. Skal det være sånn?


Fatboy_slim

Anbefalte innlegg

Kjøpte en switch for et par uker siden og er ganske fornøyd. Men jeg har et problem. Joy con'ene har veldig dårlig connection når jeg spiller i tv-mode, den registerer ikke alle tastetrykkene mine. Og hvis jeg tar kontrollen bak ryggen forsvinner connection helt. Jeg sitter 3 meter fra tven og switchen står oppå tvbenken. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har null problemer hjemme hos meg selv, men når jeg tar med Switchen til mine foreldre, som har mye mindre gadgets enn meg, så går det ikke å spille (stabilit) med joycons. Det ENESTE jeg kan se som praktisk forskjell er at de har TV-bord av glass, mitt er av tre. Når Switchen settes på gulvet bort fra bordet får jeg også bedre signal til joycon-kontrollerne.. så jeg har begynt å tro at glasset kan være problemet... men hvem vet.

 

Tipset mitt er å feilsøke. Sett Switchen på forskjellige steder for å unngå eventuelle forstyrrende signaler/materialer. Slå av alt som bruker wifi/bluetooth, og slå på igjen en etter en, i prioritert rekkefølge. Tips 2 er å kjøpe Pro Controllere, det er verdt det, signalproblemer eller ei.

Lenke til kommentar

Synes det er rart at du har disse problemene med en nykjøpt Switch, det var et problem på en batch i begynnelsen, men skal være fikset for lenge siden. Kjøpte du brukt?

 

Litt av utfordringen har nok vært at det ikke er plass til veldig mye skjerming i de små JoyCon'ene. Bilder som folk har lagt ut viser at det løses med å sette inn en liten skumbit med RF-skjermende egenskaper (gul firkant):

 

gsmarena_003.jpg

 

Når det gjelder Pro Controller, så har den ingen signalproblemer. Lykke til med JoyCon-utfordringene (send inn til service), men anbefaler på det sterkeste å kjøpe Pro Controllere uansett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har en switch som er under en måned gammel. Hadde en rett før som hadde samme problemet, denne også under en måned gammel. Kjøpt nye på Elkjøp så benyttet meg av 50 dagers åpent kjøp. 

Sliter med det samme. Joy consene, spesielt høyre, detter ut. Først med at knapper ikke responderer, kamera går bare rundt og rundt, osv. Innimellom detter kontrollerene også ut og må kobles til på nytt. Da må jeg gjerne gå nærmere tven. Dette gjelder joy consene som fulgte med konsollen. Skal ikke si det 100%, men tror det samme skjer med de grå joy consene jeg kjøpte i tillegg. Ødelegger skikkelig førsteinntrykket på maskinen... 

Lenke til kommentar

Begge joycons er dårlige, men hos meg er den høyre verre. Antar jeg må reklamere på den. Er det mulig å ta backup av saves? Hvis jeg må levere tilbake hele konsollen.

Jeg kjøpte via Elkjøp og brukte åpent kjøp garantien. Var ingen enkel måtte å overføre save games, så kjøpte en ny maskin, overførte brukere (hvor save games følger med) fra gamle til nye, og leverte den gamle. Latterlig måte som garantert gjør at save games vil ende opp med å forsvinne for noen. 

 

https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/27394/~/how-to-transfer-user-and-save-data

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...