Gå til innhold

[Løst] Luft i monoblokka


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er i gang med en 24 timers lekkasjetest av loopen og ser at det sitter fast luftbobler i monoblokka.

 

På vedlagte bilde ser det ut som om de er fanget oppunder noen ribber inni selve blokka.

 

Hvordan er det mulig å få fjerna de?

 

Må jeg snu hele maskina på huet?

 

Hva da med ny luft i pumpa?

Ja, jeg skrur selvsagt av pumpa før jeg prøver dette men vil det løse problemet?

 

Maskina har nå gått 15 timer av de tilmålte 24 og så vidt jeg kan se er det kun i monoblokk det sitter igjen luftbobler.

 

Alle gode råd og tips til løsninger mottas med takk!

 

Mvh,

Han derre

post-53665-220626_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å helle hele PCen i alle rettinger for å se om det kommer bobler ut rundt omkring? Jeg måtte helle min nesten 45 grader i alle rettinger før det sluttet å komme bobler igjennom rørene.

 

Edit: Jeg gjorde dette med pumpen i gang, med tørkepapir ved alle koblinger og rundt tanken. Med leverte strøm til pumpen fra en ekstern strømforsyning, for å minimere skaden hvis vannet skulle finne veien ut av systemet.

Endret av Larssv
Lenke til kommentar

Ikke sikker på hva slags utstyr du har (tank, pumpe etc) eller hvordan det er festet og tettet.

 

Om det er mulig å snu pcen på hodet med alt i kommer vel ann på hvor tett og fast alt er, og hvor mye du stoler på ditt eget arbeid. Jeg hadde en strømforsyning der jeg kunne stille opp spenningen for å hjelpe til å lufte ut alt, men ellers så er vel regelen at luften stiger til det høyeste punktet i systemet.

 

 

Lykke til. 

Lenke til kommentar

Tank/pumpe er EX-RES D5, slanger, nipler, koblinger og drain er alle fra EK. Alt er helt tett og ikke noe annet er koblet til PSU enn strøm til D5 og jumpstart.

 

Det du skriver er at så lenge det er tett blir det ingen skade ved å snu alt på hodet når strøm er koblet fra?

 

Mvh,

Han derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...